¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

No niin, käytettiin tänään esikoista lääkärissä. kattoi korvat ym. Ei onneksi tulehdusta, mutta VAUVAROKKO! Tänään ilmestyi pilkkuja kehoon, onneksi siis ois jo pian ohi menossa. Viime yö oli melkoinen, vauva nukkui hyvin, mutta isompi neiti itki ja usein. Miehen kanssa vuorotellen käytiin silittelemässä ja sylittelemässä toista reppanaa :( Panadoliakin annoin, mutta ei se pitkään auttanut, 6.30 nousin ylös kun ei siitä tullut mitään.

Pitää vaan toivoa kovasti että ei vauvaan tarttuisi! Aika epätodennäköistä kuulemma ois, mutta eipä sitä koskaan tiedä :/
 
Heipä hei!

En ole tällä puolella juurikaan kirjoitellut. Oon lähinnä tuolla toukokuisten puolella pyörinyt. Jospa sitä nyt aktivoituisi, kun täällä on kuitenkin niin paljon kuumeilun aikaisia tuttuja
:)

Koko alkuraskaus on ollut yhtä huolta ja pahaa oloa. Viikolla 6+ oli veristä vuotoa pariin otteeseen ja viikolla 7+ olin sairaalassa kovien toispuoleisten kipujen takia. Kohdunulkoista silloin epäiltiin. Ultra kuitenkin osoitti epäilyt vääriksi ja kohdussa köllötteli ihan viikkoja vastaava alkio. Kivut loppuivat eikä niille löytynyt koskaan selitystä.
Rv 6+0 alkoi tämä kauhea pahoinvointi, josta kärsin edelleen. Kuukauden olen ollut jo sairaslomalla. Huonoina päivinä oksentelen monen monta kertaa ja hyvinä päivinä voin vain ympäri vuorokauden pahoin. Tai voiko niitä edes hyviksi päiviksi sanoa. Pelkkä paha olo jo vie voimat täysin.
Vatsa kuitenkin kasvaa jo ihan kivasti ja olen muka tuntenut jo pientä liikettäkin, jos makaan aivan hiljaa paikallaan.
Huomenna on ultra. Jännittää ja pelottaa yhtäaikaa.


Joie ja Sippu rv 11+6
P.S. Mun kohdalle voisi tuohon listaan päivittää, että meillä on ennestään poika.
 
Heissan täältäkin suunnasta! :)

Ollaan näköjään miehen kans taas mykkäkoulua. Ei tosiaan mitään uutta tällä hetkellä. Johtunee suurimmaksi osaksi minusta ku oon ollu tän kuukauden aika äreä ja stressaantunu ja sitten pitäis huusholli pitää pystyssä ja poikaa hoitaa.

Oulun reissu meni mukavasti. Lapsivesipunktion tuloksia saa ootella viikon pari. Verinäytteen jäljiltä on kauhean näköinen mustelma kädessä. Rakenneultra oli siinä samassa ja kaikki näytti olevan hyvin. =) Jotain positiivista sentään :) Seuraavaa neuvola-aikaakaan en saanu ku ootellaan niitä tuloksia. Täyttelin myös oulun synnärilapun jos sinne joudun ja rovaniemen synnärilapun palautan seuraavalla neuvolakäynnillä.

Joie Toivottavasti tuo pahoinvointi menisi nopeasti ohi :hug:

Luminka Pikaista paranemista sinne! Täälläkin oli esikolla vauvarokko mutta onneksi se ei kauan piinannut.

emmmaa ja masukki rv21 =)
 
Joie: Korjattu. Mistä lie olen tuon tytön keksinyt :LOL: :D

Huh mikä päivä! Esikoinen ollut tosi kiukkuinen, sitä se lääkäri sanoi että yleensä silloin kun pilkut tulee on kiukku. Panadolia annoin tuossa viiden aikaan. Katotaan joutuuko vielä yölläkin. Nyt siis meni äsken nukkumaan.
Ja hirmu raivarit otti kun olin imettämässä pikkuista! Ois pitänyt päästä kunnolla syliin, ei riittänyt että vieressä oli kainalossa :snotty: Jospa pian ymmärtää että ei silloin mahdu samaan aikaan kun vauva syö :(

Mutta eiköhän tuo isompi likka ole paranemaan päin, söi nimittäin pitkästä aikaa hyvin illalla! Melkein kokonainen viili meni+ leipää, maitoa, kinkkua ja juustoa =) Ja oli sen jälkeen paremmalla tuulellakin. Kyllä se äipän sydämmen käy kun pieni sairaana :snotty:

Huomenna tulee neuvolasta kotona käymään, näkee kuinka on painoa tullut =)

Luminka
 
Iltoja!

Niin se vaan aika rientää ettei meinaa kirjoittelemaan keritä :LOL: Meinaa nuo kaksi neitiä pitää tämän äidin meinaa kovin kiireisinä...

Kirsikalle onnittelut tytöstä :heart: :flower:

Luminka - Jakselemisia rokon kanssa teille! Huonoon väliin tuli tommonen kurja homma :hug:

Kellojen siirrosta Meillä ollaan nyt jo normaalissa aikataulussa, mutta sunnuntai oli kyllä pidempi kuin pitkäperjantai :LOL: Oli niin kamala myrsky ettei pihalle viittiny lähteä niin päivä oli kyllä pitkä ja uuvuttava...

Meillä mies alotti viime yönä työt isyysloman jälkeen. Ja melko kivuttomasti ollaan selvitty tyttöjen kanssa. Esikoinen on kyllä koetellut mun hermoja miljoona kertaa, mutta hammasta purren olen koittanut vaan olla |O Meinaa jos minäkin hermostun niin kohta täällä huutaa kolme akkaa kurkku suorana :LOL: Imetys hetket on meillä melko kamalia aina välillä kun esikoisen pitää just silloin saada kurkku pala tai pissa hätä yllättää tms... Onneksi vauva on itse rauhallisuus... Toinen vaan nukkuu, vaikka ympärillä tapahtuisi mitä! Pikkusen on välillä vatsavaivan tynkää, mutta helpolla nekin on ohi mennyt.

Viime viikolla käytiin neuvolassakin vauvan kanssa ja hienosti oli painoa tullut ja syntymä paino ohitettu reippaasti. Eli painoi 11vrk:n ikäisenä 3245g kun syntymä paino oli sen 2990g. Eli kyllä sitä maitoa riittää!

Mutta nyt pitää painua pehkuihin... Onneksi vauva nukkuu ekan pätkän yleensä jopa 5 tuntia niin saa itsekin nukkua kunnolla!

:wave:

Emppu & tytöt
 
Ihana kuulla teiän kuulumisia Emppu!
Luminkalle tsemppiä sisarkateuden tyynnyttelyyn ja pikkuneidille pikaista paranemista vauvarokosta!
Emmaalle jaksuja mykkäkoulun kanssa. :hug: Saako kysyä miksi teille tehtiin punktio?
Joielle voimahali pahoinvointiin :hug:

(.) selästä vasemman puolen lapa ihan jumissa, sykkii kipeenä. Taisin reväyttää sen ostoskassien kanssa. Mies on sitä hieronut, auttaa vähän ja Pana Fortea oon syönyt, vähän leikkaa kivulta kärkeä. Eilen illalla iski ihan megaväsymys, meinasin pyörtyä väsymyksestä ja silmissä musteni. Tais käydä verenpaineetkin aika alhaalla. Ihana mies, komensi mut sänkyyn ja hoiti poitsun iltarutiinit itekseen. :heart:
Huomenaaamulla eka neuvolalääkäri, kiva päästä kuulemaan sydänäänet taas. Alkoi vähän kyllä pelottaa että mitäs jos ei kuulukkaan? Mä oon paljon enemmän hermona tällä kertaa kuin esikoista odottaessa! Nyt välipalalle ennen kuin oksuolo iskee...

 
Blondie Mulla on vasta-aineita veressä ja tää ei oo kuulemma niin yleistä ku mulla veriryhmä O+. Toivottavasti nyt tulis välillä hyviäkin uutisia. Jos nimittäin kaikki ei ole niinkuin pitää niin sitten joudun kuulemma parin viikon välein juoksemaan oulussa. :|

Kertoilkaapas minkä merkkisiä tuplia teillä on käytössä? Mieskin oli sitä mieltä että sellaset sitten ostetaan.
 
Laitanpa teillekin kuulumisia jälleen (kopioituna, mutta kuitenkin ) =)

Mikä hiljaisuus :eek: Molemmat lapsoset nukkuvat. Esikoiselle on alkanut tulemaan mielettömiä kiukkukohtauksia! Suuttuu tosi helposta jos jokin pikku jutu ei mee niin kuin haluaa. Esim. tänään pumppailin maitoa ja tuli siihen "auttamaan". Annoin sitten hänenkin koittaa ja sekös suututti kun ei onnistunut :LOL:
Myös siitä jos en pysty heti ottamaan syliin kun haluaa :'( Pahalta tuntuu ittestä, mutta pakko se on vaan tottua siihen. Varsinkin silloin tahtoo syliin kun vauvaa imetän.

Pikkulikka oli ottanut hyvin painoa, nyt jo yli syntymäpainon :heart: Vielä joudutaan kolmen tunnin välein herättämään syömään. Mutta en usko että sitä kauaa kestää. Kiva tosiaan jos itse saisi yöllä nukkua pidempään kuin 2 h kerrallaan :heart: Olettaen että myös isompi nukkuu hyvin :whistle:
 
Iltaa!

Pikaisia paranemisia esikoiselle Luminka! Kiva kuulla, etta kuopus kasvaa vauhdilla!

Miten meni ultrassa Joie? =)
Toivottavasti pahoinvointi hellittaa pian

Se on kylla hirveaa odotella niita tuloksia Emmmaa, niita kun ei voi jouduttaa... Onneksi kaikki oli hyvin ultrassa!
=)

Kiva, kuulla teidan kuulumisia Emppu kahden lapsen arjesta, perassa tullaan!! Nyt jo hirvittaa koulurumba vastasyntyneen kanssa!! :eek:

Tsemppia neuvolalaakariin Blondie!!Ihania sydanaania!!! :heart:

Minulle kuuluu vaan hyvaa... raskaus on seesteinen (vihdoinkin)! Tyokaveri sano, etta odotan tyttoa, kun naytan niin sadehtivalta! :LOL: Ei raukka tietysti uskalla sanoa mitaan muutakaan... mut en kai ma tan kamalammalta nayttanyt viime raskaudessakaan, en kylla varmaan paremmaltakaan! :D

Oon jalleen ostanut uudet mammahousut, vanhat kun ei taaskaan mahdu enaa paalle... jos en paremmin tietaisi, epailisia kuutosia... :LOL:

Latte :wave:
 
Heippa tännekin pinoon! :wave: Täällä voidaan hyvin, vauva vaan laskeutunut jo niin alas ettei meinaa olla aina helppoa liikuskella, mut eihän tässä oo kun n.4vk laskettuun..:D Supisteleekin välillä jo ihan kivasti, pientä poltetta saa aikaan, muttei tässä vielä lähtöä tehä :LOL:

Kiva kuulla Luminkan ja Empun arkea! Mie tyhmänä kysyn, Luminka, et minkä tähen tein vauvaa pitää herättää syömää? eikö hän itse heräisi? oon monesti kuullut että toiset joutuu herättelemään, mut en oo koskaan kuullut syytä.. mein esikoinen heräsi tomerasti ilman herättelyjä, se niistä kokonaisista öistä:D:D

Emmmaa, siis mitä vasta-aineita? miula on kanssa harvinainen veriryhmä, O- ja esikoinen kun synty, niin sain sen jonkun piikin, koska tytön veriryhmä oli plussaa. Miulta katotaan verikokeita useemmin neuvolassa, jotain sanovat et vasta-aineet katotaan... mut en tajua miks niitä vasta-ainehommia viel seurataan jos kerta sain sen piikin sillon estämään niiden muodostumista:D (?)
mut siis ei miula mitään punktiota nyt tehty, johtuuko se siis vaan siitä et sie oot O+ ja mie O- ? selitin taas tosi "selkeesti" mutta kai ymmärrät=)
 
Luminka, kiva kuulla että kaikki ok. Eiköhän se esikoisen kiukku siitä laannu kun tottuu uuteen tilanteeseen.

Latte, onko sielläpäin kivoja mammavaateliikkeitä? Stadissa ei nykyään kuin H&M, Belua ja Bebes, kaksi jälkimmäistä housut alkaen 80 eur.

(.) oli mukava ylläri kun neuvolalääkäri ultrasi tänään, pääsi taas kurkkaamaan. Teki mittauksia ja sanoi että näyttäis olevan 11+5 eikä niskaturvotusta näkynyt tai muutakaan outoa. Perjantaina on se varsinainen np-ultra Lohjalla, sitten saa varmistuksen ja laskettu aika lyödään lukkoon. Taitaa aikaistua n. viikolla, mutta muutan ton mun laskurin vasta ens viikolla kun luvut selvillä. Ihana nähdä vauvaa, sydän sykki vahvasti, pienet kädet ja jalat sapasvat ja liikkui kohdussa jo. Mun paino oli laskenut ja lekuri käski syödä mitä mieli tekee vaikka väkisin. No, pääasia että vauva kasvaa, mä kerkiin lihota sitten loppuraskaudestakin. Paperit vieläkin matkalla stadin neuvolasta, lekuri sanoi että tekee niiden kattomisen jälkeen päätöksen siitä, siirtääkö mua äitipoliseurantaan ja voiko yleensä Lohjalla synnyttää. Toivon kovasti ettei raskausmyrkytysoireet iskis tällä kertaa...

11+5
 
Kiva kuulla, etta kaikki oli hyvin Blondie! =) Toivottavasti sun pahoinvointikin loppuu pian! Tekeeko sun mieli mitaan ruokaa?

Taalla on paljon tosi kivoja vaatteita, melkeinpa kaikilla kaupoilla on myos 'maternity- wear' ja on paljon liikkeita, jotka erikoistuu vaan aiteihin (ja lapsiin), mutta ma en halua ostaa kalliita tai paljon, kun niita en sit kuitenkaan kayta kovin pitkaan... Ma oon liian pihi moiseen! :D

Pian oot tositoimissa sitten Mamina!!! :D Sun veriryhma on kylla kai aika harvinainen, siis ei se O, mutta se -! En ma kanssa noista mitaan ymmarra, enka jaksa ottaa selvaakaan...

Nyt kuitenkin aamupalan laittoon!!

Latte pian 20 vkoa!!! :wave:
 
Latte, eipä juuri. Eilen sain syötyä muutaman voileivän aamulla, lounaaksi puoli lautasellista kasvissosekeittoa, yksi voikkari ja pari lusikkaa vispipuuroa. Välipalaksi söin väkisin voileivän, iltaruoaksi yks pieni broiskufile, yks peruna ja vähän kasviskastiketta. Iltapalaksi desi mehukeittoa. Koitan syödä tasaisesti vähän kerrallaan vaikkei mieli tekiskään.
Kai se ruokahalu palaa muutaman viikon kuluessa. Pääasia ettei enää oksennuta!!!

 
mamina Juu kyllä ymmärsin :) Mulla on joitain anti-K vasta-aineita. En sit tiedä pitikö mulla mennä punktioon veriryhmän vai tuon anti-K:n takia. Joka kuukausi pitää antaa neuvolassa verinäyte ja jos arvot kovin nousee niin vauvalle saattaa tulla anemia. Näin siis olen tämän ymmärtäny mutta yritäpä saada terkan ja lääkärin selityksistä selvää :) Parempi vaan näin että tutkivat kunnolla vaikka stressaahan tämä aika paljon.

Mutta nyt kauppaan ja ulkoilemaan
 
Nyt on sitten ultrakuulumisia. Eli eilen tosiaan oltiin siellä ja kyllä on nyt helpottunut olo, kun vauvalla on kaikki hyvin. Siellä se pikkuinen massussa kovasti potki, oikein valtavia potkuja molemmilla jaloilla yhtäaikaa. Eipä siis ihme, että olen jo pientä liikettä tuntenut. Illallakin tuntui ihan selviä pieniä muksahduksia, kun istuskelin paikallani.
Hematoomasta ei ollut enää jälkeäkään. Istukka on hieman kohdunsuun päällä, joten vuoto on saattanut johtua siitäkin. Mutta siitä se varmasti vielä nousee, niin nousi esikon aikanakin. Kätilö ultrasi oikein pitkään ja huolella, sisäkautta ja vatsanpäältä. Mies oli jo näkevinään jonkin molluskan siellä jalkovälissä ja melkein hyppäsi innosta tuolilta. Mutta ei kai vielä voi sukupuoli näkyä? Niin ainakin kätilö sanoi.
Laskettu aika pysyi samana, yhdellä päivällä vaan heitti.

Pahoinvointi jatkuu edelleen. Taas tuli lisää sairaslomaa. Kohta aletaan kai lääkitystä harkitsemaan, kun ruokatorvi on niin ärtynyt, että vuotaa hieman verta oksentaessa.

Mutta nyt sen pidemmittä puheitta, hieman lepäämään ennen kuin esikko tulee kotiin.


Joie ja Sippu rv 12+1
 
mamina: Sillä joudutaan herättään vielä kun on alle 3 kg (syntyessään 2870g ). Neuvolasta antavat sitten luvan koska saa antaa nukkua. Kun pitää pienen saada painoa tulemaan että jaksaa =) Sama juttu oli esikoisenkin kanssa (3030g ) vähän aikaa kunnes sai nukkua niin kauan kuin unta riitti.

Meillä isolikka taitaa olla jo kohta terve =) Jee! On nimittäin jäänyt kiltisti ekasta kerrasta nukkumaan niin kuin normaalisti. Sekä viime yön nukkui heräämättä :D Oli vähän mukavaa kun saatiin itse nukkua syöttövälit. Pikkuneitikin jäi aina nätisti nukkumaan kun masu oli täynnä =) Paitsi kerran hikka tuli. Se on tosi inhottava riesa :kieh: Joskus menee itsestään, toisinaan joutuu antamaan maitohuikan päälle.

Joie: Kivoja ultrakuulumisia =)

Veristä...
Mulla oli kans jotain vasta-ainejuttuja. Vauvan synnyttyä tutkivat hänen veriryhmänsä ja kävivät sitten jossain vaiheessa iskemässä mulle jonkun piikin pehvaan :D En muista enää miten ne meni, mutta toinen siis + ja toinen -. Sama juttu esikoisen kanssa myös, silloinkin sain jonkun piikin.
 
Joielle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Ja jaksuja pahoinvoiville :hug:

Täällä myös ollut taas pari päivää krapulainen olo :x
Tuli eilen hankittua doppler,turhis joo ja mä tiedostan että ei kannata hermostua jos ei sydänäänet joka kerta kuulu,eilen sain kuitenkin äänet kuuluviin :heart:

bad virgin & hippu 9+2
 
Joielle iso voimahali :hug: pahoinvointien kanssa painimiseen! Hyvä että sait saikkua.

bad virgin, mistä hankit dopplerin ja paljonko maksoi? Varmasti tuo mielenrauhaa kun voi itse tarkistaa että vauva on kunnossa.

11+5
 
AAM
voih ! taas mä oon laiminylönyt teitä :ashamed: *sorry*
mä en edes kirjoitushistoriasta löydä viestiä täältä joten yli viikko varmaan on.. :|

Joie ihana lukea että beebe on jees ja mamma voi hyvin :D miehen silmät taisi temput tehdä ;) vaikka sukuelimet taitaa olla semmoi turvonnutta systeemiä vielä ettei ihan selvää saa noilla viikoilla tasansatavarmasti..

Luminka esikolla oli vauvarokko :eek: hui kamala.. !! hyvä että mennyt ohi jo.. :)

Emppu :hug: teillä on sitten akkavalta :) "tosi kauniisti" sanottuna.. :whistle: toivottavasti esikkokin ryhtyy hoivaamaan sisartaan pian ja ymmärtää antaa äidille rauhaa edes välillä..

Maminalle tsemppejä vielä vähän aikaa :D jos on laskeutunutkin ei oo kauaa enään...

Blondielle :hug: voih toivottavasti noi pahoinvoinnit ois nyt lopullisesti takanapäin.. närästys onkin sit seuraava inno :kieh: :| :wave: täällä tulee helposti...

Bad V on kans kohta kymppiviikolla jestas aika rientää.. :eek:

). ) täällä yhtäkkiä maha pullahtanut kovin ulospäin jo niin että mammafarkut on repästy vintiä kätköstä esiin ja jalkaan (hikisesti) ko nää on vielä tämmöi fit malli |O kuka käski mennä ostamaan ko oli alennuksessa kympin.. :whistle: oli siellä sit semmoi tosi loose malli joka on sit ihan loppuraskauteen jolloi ei ulkonäköpaineita enään ole :xmas: kun on kuula vie kaiken tilan, kunhan jotkut housut menee päälle.. mä oon laten kanssa samoilla linjoilla etten ihan kauheita rahoja näihin "kertakäyttö" vaatteisiin halua hassata.. :ashamed: *pihi*

Blondie koskas se Boney ämmän keikka on siellä flamingossa.. ollaan nyt 7.11. menossa testaamaan hoitolaa mun kolmikymppisten kunniaksi ja samalla uimasille ja ehkä golffaamaan jos ehditään.. kunnon "rentouttava" aktiivi-ilta :D mut jumakaude ne hoidot maksaa ! no kerran sitä vanhentuu vaan ! ja sit ei tartti enään juhlia jatkossa... ko tasavuosia ja lastenjuhlia ja pakollisia "jouluja"..

Jos sit ätöitä tekis välillä..*muka*

AM & hippunen 16+2:heart:
 
AM, se oli ja meni jo, sain dumpattua liput diskohile-systerille joka menee aina Sedulaan kun vain pääsee.
Moni on sanonu että Flamingon hoidot ja allaspuoli on sikahintainen, jos oot hotellissa ni allaspuoli ei ees sisälly hintaan.
Mutta prameeta on siellä, se on varmaa!
Ihania kolmekymppispileitä sulle! :flower:
 
Blondie ostin kaverilta 40?:lla vähän käytetyn eli puolet halvempi kuin uusi,enkä mäkään tota koko ajan käytä,pari kertaa viikossa kokeilee et kuuluuko ne ja sit kun liikkeet alkavat tuntua niin myyn ton pois.

niin se aika vaan rientää eteenpäin,mä täällä jo malttamattomana odottelen aikaa nt-ultraan ja toivon että miehen työvuoro osuu silleen,että hän pääsee mukaan.
No jos ei osu niin kyllä mä sinne yksinkin voin mennä :D

b v & hippu 9+2
 
Toi ruokahaluttomuus on kylla tosi ankeeta Blondie. Makin jouduin itseni pakottaen syomaan ekat 16 viikkoa...nyt helpottaa jo, mutta ruokahalu ei todellakaan ole entisellaan... Mulle maistui kaikki kylmat ruuat parhaiten, salaatit, hedelmat ja marjat. Nuo maistuu parhaiten vielakin, mutta nyt ei tule huono olo jo siita ajatuksesta, etta pitais syoda jotain 'kunnon' ruokaa. Toivottavasti sunkin ruokahalu loytyy pian!

Joie- :hug: Oliko sulla noin paha tuo oksentelu esikonkin kanssa? Loppuiko jossain vaiheessa? Kuulostaa kylla hirvealta :hug:
Ihania ultrauutisia kylla! :heart:

Kiva, etta esikko paranemassa Luminka! =) Pianhan se kuopuskin kasvaa ja saatte nukkua yolla, kunnes 'vauvaheratyskello' ilmoittaa ruuantarpeesta! :D

Makin mietin sita dopplerin hankkimista Bad Virgin, mutta en sit saanut aikaiseksi... Nyt kun liikkeita tuntuu usein on se rauhoittavaa, mutta alkuaikoina aina panikoin, etta onko kaikki kunnossa...silloin olis se doppler ollut kiva! Onko sun 'krapula' parempi tanaan? :hug:

Makin oon ostanut kaikki mammahousut alesta Allusmamma...Ja mulla on jo kolmannet mammahousut pienena...ostin aina liian sopivia... Nyt ostin sellaset, joissa on vahan kasvunvaraakin, mutta saa nahda, kuinka kauan naa menee paalle, kun tuntuu tuo tankki kasvavan joka sekunti... :D

Ja hyvia 30- vuotissynttareita Allusmamma!!! :flower: Koskas ne tasavuodet on mittarissa? Ihan sillon 7.?



 
Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
mamina: Sillä joudutaan herättään vielä kun on alle 3 kg (syntyessään 2870g ). Neuvolasta antavat sitten luvan koska saa antaa nukkua. Kun pitää pienen saada painoa tulemaan että jaksaa =) Sama juttu oli esikoisenkin kanssa (3030g ) vähän aikaa kunnes sai nukkua niin kauan kuin unta riitti.
Aa, no sit mie ymmärrän:D mein pikkujätti oli mitoiltaan 3760g ja 48cm:D muttei ollu mitenkä pulskan näkönen, ehkä vain jäntevä:)
 

Yhteistyössä