***Pikkukakkosta odottavat***




Nimimerkki……...Synnäri……....Esikoinen....Tulossa/Oma olo



Elokuu 2011

6.8
lyyli*....................TYKS...................09/09

11.8
Kata90..................PHKS............Tyttö 08/09

25.8
Eea (24)...............PKKS..............Tyttö 10/07........Poikalupaus



Syyskuu 2011

3.9.
minttumi...................KOS...................10/09

4.9.
JiiMii82....................LKS.............Poika 08/06........Poikalupaus

8.9.
Ruutinen (29) ..........KAKS...........Tyttö 01/02

23.9
Talvicci........…….....LKS.............Poika 10/09.........Poikaolo
Suffi......................KOS............Poika 08/10

29.9
nessu86 (25).........K-SKS...........Tyttö 03/09.........Tyttöveikkaus



Lokakuu 2011

3.10.
neiti nöttiäinen..........SatKS................10/09
tatskattu...................KOS.................11/08

22.10
AJ (30) ....................????.............Poika 12/08

23.10.

Matilda-08.................VKS............Tyttö 04/09
Miina84.....................HYS............Poika 10/04



Marraskuu 2011

12.11
Minnuska89..................LPKS.........Tyttö 03/09.........Poikaolo

18.11
Suvi87.........................Kät/H........Poika 01/10........Tyttöolo

25.11
mari-saa-vauvan..........OYS...........Tyttö 01/10

29.11
RiverFlows (25) ..........SEKS........ Tyttö 03/07
Memphis.....................TAYS.........Poika -07

30.11
Hannaliina...................KOKS.........Tyttö 05/10



Joulukuu 2011

1.12
Pistepirkko...................????..........Tyttö 12/07

9.12
NewYork......................KOKS........Poika 03/10........Tyttölupaus

19.12
NeitiAurinko.................EKKS.........Poika 01/11

25.12
Astre..........................KOKS........tyttö 06/09



Tammikuu 2012

7.1.2012
Sartsa83.......................VAS...........Poika 08/10

17.1.2012
HelmiEnkeli..................????......................01/10

18.1.2012
Maira..........................SeKS..........Poika 06/10

23.1.2012
Jemppi.......................PHKS..........Tyttö 02/10



Maaliskuu 2012

10.3.2012
jendde.......................Kät............Tyttö 07/10

Turvottaja (27)...........???............Esikoinen 10/2010



:heart: Vauvansa jo syliin saaneet :heart:

3.2.2011
wiivuska…………...........TYKS...........Tyttö 10/06
Poika syntyi rv.41+2 klo:10.53. Mitat: 3770g&53cm

10.3.2011
SuzZ.....................KAKS..............Tyttö 03/07
Tyttö synty rv.39+6 klo.22.50. Mitat: 3445g&50cm

26.4.2011

viiva......................TYKS..............Poika 02/02
Tyttö syntyi rv.42+0. Mitat: 4870g, 57cm&35,5cm.

13.6.2011
Ninatus...................SAS..............Tyttö 02/08
Tyttö synty rv.40+4 klo 03.59. Mitat: 3610g&50cm

16.6.
Päivi28...................SeKS.............Poika 11/07.......
Poika synty rv.40+4 klo 11.52. Mitat: 3346g,50cm&36cm.

12.7
hemari....................NKL..............Tyttö 10/09.......
Tyttö syntyi käynnistyksellä rv.37+4 raskaushepatoosin vuoksi.
Mitat: 2945g&47cm.


Kuulumisia odottelessa... :whistle: :wave:

La 17.6.
S A R I E................TYKS.......................10/09.......Poikalupaus
suski90...................OYS................Poika 03/09.......Poikalupaus

La 21.6.
CanWen.................K-PKS..............Tyttö 02/09

La 26.6.
tintsu86..................NKL...............Poika 01/09

La 22.7.
teddybear...............HUS............Tyttö 11/09




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Pienokaisensa menettäneet... :hug:

Mirage
Vilhelmiina73
 
Viimeksi muokattu:
No niin nyt on uus pino laitettu niin on helpompi päivitellä :)
Paljon on listalle porukkaa kertyny mut mitäs kaikille kuuluu :wave:


Pakko tulla hihkumaan tännekki! Tuossa ruuan jälkeen tuntu ekaa kertaa ku pikkunen potki oikeen kunnolla! :heart: Hulluna rummutti siellä! Sitten tais väsähtää ja painua nukkumaan... :D

Talvicci ja Torsti rv.16+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää LA 29.9. Se vaihtui tässä matkan varrella vähän aikaisemmaksi :)

Täällä toisessa neuvolassa tänään käyty. Kaikki ok, oma paino lähtölukemissa vielä, kiva niin :) Jos nyt ei keräis sitä 15kg painoa kuten viimeksi... Tosin lähtöpainoa on jo 7kg enemmän kuin esikoisesta..
Dopplerilla ei saanut sydänääniä kunnolla kuuluviin, aikansa etsi ja sitten haki ultran. Siellä näkyi pieni sykkyrällä selkä minun selkää vasten, kädet ja jalat vähän liikkui, taisi nukkua. Ja mikä tärkeintä sydän löi :heart: Pääsipä näkemään yhden ylimääräisen kerran vaikka neuvolan ultra ei mikään kovin tarkka ollutkaan.

Täällä odotellaan uuden pakkauksen kuvia innolla :) Miten, mienaatteko muut ottaa?

Nessu ja pieni 16+0
 
Eea
Heippa kaikille!!

Meillä oli viimein eilen se kauan odotettu ja jännitetty rakenneultra. Kaikki rakenteet saatiin tutkittua ja kaikki oli niin kuin pitääkin. :) Vauva vastasi muutamaa päivää isompaa. Sukupuolikin saatiin selville. Miulle sais siis vaihtaa listaan poikaolon tilalle poikalupauksen. :)

Vointi on pysynyt hyvänä, enkä aina edes muista olevani raskaana. Yöllä ainoastaan on vaikea löytää hyvää asentoa ja uni on katkonaista. Vauva liikkuu ahkerasti pitkin päivää. Varsinkin iltaisin meuhkaa kamalasti.

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!!! :)

Eea & Urkki 21+0
 
Listaa päivitetty, toivottavasti kaikki meni oikein :)

Eea
Hienoa et ultrassa kaikki hyvin ja onnea tulevasta pojasta :)


Tuosta vuoden 2011 äitiyspakkauksesta...
Kela - Äitiyspakkaus kuvina

Mä en oikeen tiiä mitä mieltä olisin siitä. En tiiä vielä otetaanko sitä. Meillä on esikoiselta kyllä hyvässä kunnossa 2009 äitiyspakkauksen vaatteet. Siitä tykkäsin, oloasua lukuunottamatta, paljon :)

Tässä uudessa on näköjään tullu tuo vanupuku takasin, musta se ehkä on vähän vanhanaikasen näkönen? Toppahaalari on pienempää kokoa ku ennen ja muutenki näyttää olevan pienempi kokosia nuo vaatteet.2009 vuoden pakkauksessa haalari oli 60-80cm eli aika reilun kokonen. Tuo lakki oli musta ehkä varmaan parempi, meillä se jäi käyttämättä.
Musta tuo oli väritykseltään ehkä enemmän poikamainen mut menee kyllä tytölläkin :)
Helpompi kyllä laittaa niin päin kuin et jos nuo olis tosi hempeen tyttömäisiä niin niitä olis vaikeempi laittaa pojalle :D
Meillä oli siinä paketissa joku villasekote haalari? :confused: Tuossa näyttää olevan nyt ihan villahaalari Onko teistä tuossa paketissa jotenki vähemmän noita vaatteita?
Mut niinku näin kaikinpuolin niin tosi kiva et suomessa on mahollista tämmönen paketti saada ja vielä ilmaseks :) Itellä vielä mietinnässä otetaanko pakettina vai rahana, ku esikoisen pakkauksen sisältö olis edelleen hyvässä kunnossa... :whistle: Noita pikkusia vaatteita kyllä on aika paljon muistaakseni... No on tässä onneks aikaa miettiä vielä tuota :)


Tänään vaihtu viikot...Tänäänki tuntunu pari pikkusta potkua :heart:
Laitan tännekki tuoretta masukuvaa :)


Talvicci ja Torsti rv.17+0 :heart:
 
Talvicci tuo villahaalari on sama ku 2009 pakkauksessa, Janus haalari, jos sitä tarkotat? Tänään lapsimessuilla pääsin tota pakkausta kurkkimaan :) Kivan näkönen musta. Harmi vaan et ei ajateltu ottaa sitä kun noita vaatteita on muutenki... Ihana masu sulla :heart:

Hassua muuten, et toi pakkaus näyttää paljon tylsemmältä kuvissa ku livenä.

Tosiaan lapsimessuilla oltiin esikon kanssa tänään kadotin koko tytön sinne hälinään! Onneksi löytyi ennen kuin ehdin panikoida...Tytsy ei varmaan ees tajunnu et oli ollu kadoksissa :D Ei ainakaan yhtään ollu edes hämillään.

se olis sit poksumispäivä taas :)

hemari ja helmiäinen 25+0 POKS
 
Hienoja ultrakuulumisia Eea!! :)
Meillä oli tänään esikoisen 4vee neuvola, kaikki oli hienosti. painokäyrä vaan oli hitusen ylöspäin ponnahtanut, ihan normiruokaa kyllä syödään ja liikutaan. jotenki vähä mieltä ahistaa, onko jotaki tehny väärin tai ei oo huomannu jotain... :/ Tyttö on aina ollut sellanen jämäkkä, jäntevä, ja käyrän alla toki oltiin vielä, mutta silti. mitat oli siis 105,5cm ja 21 kg... ja jos oikein muistan 3vee neuvolas paino oli 18 kilon hujakoilla ja se oli ihan ok?? voinko muistaa iha väärin... miten teillä muilla?
 
Heippa kaikille ja uusille tervetuloa :wave:

Heh...Meidän poitsu oli 3v neuvolas 12kg ja nyt (3v 5kk) taitaa painaa 13kg :D
Mutta oli kyllä syntyessään 2408g

Talvicilla ihana masu, noin pyöree jo =)

Eealle onnittelut pojasta ja hienoa että kaikki oli kunnossa pienellä =)

Nessu Sullahan saattaa olla etuseinäistukka tai taaksepäin kallistunut kohtu. Mulla on molemmat tai siis kohtuhan on tietysti oijennut jo aikaa sitten suoraksi, mutta etuseinäistukka haittaa välillä vieläkin sydänäänten kuuntelua. Mä keräsin esikoisen aikaan myös painoa sen 15kg ja nyt lähtöpaino oli 7kg enempi, mutta nyt painoa on tullut paljon maltillisemmin rv 30 mennessä 9kg.

Mulla on tullu harjoitussuppareita koko päivän, toivottavasti ei nyt ennakoisi mitään : /

Päivi ja Pikkupoju 31+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Eea.

Itse kävin maaliskuun alulla siinä 4d ultrassa ja siellä lääkäri oli kovasti sitä mieltä että tyttö tulossa.

Mä täällä vaan valvon kun ei meinaa unta saada sitten millään ja taas kauhea närästys (ja paha olo)

PäiviTäällä sama homma noiden harjotus suppareiden kanssa ja on välillä tullut kipeitäkin. Maanantaina (taas) neuvola täytyy muistaa sanoa tästä kummallisesta mahasärystä mitä ollut tänään enempi.

mutta joskos koittaisi vaikka mennä nukkumaan:)
Mukavaa viikonloppua kaikille

Ninatus 32+2
 
Huomenta!

Ninatus Täälä ei meinaa kans saada unta millään;yöllä saa valvoa ainakin 12 asti ennenkö edes väsyttää, yöllä jos herää ei meinaa millään saada unta, onneksi aamusta saa yleensä nukutuksi;paitsi tänään heräsin jo kun ilkka tuli.
Mulla onneksi iltaa myöten loppuivat ne supparit ja ainakin keskiviikkona oli vielä kohdunsuu kiinni.
Onnittelut tyttölupauksesta =)

Onko kellään tietoa kuinka lääkärit määrittelevät noin rv 30 ultran perusteella syntymäpainoarvion?
Luin vaan toisesta ketjusta kun jollekkin(melkein sama la ku mulla) oli annettu tämän hetkinen painoarvio(rv 30) 1,7-1,9kg ja syntymäpainoarvio 3,8-4,0kg.
Meille annettiin kans tämän hetkinen painoarvio(rv 30) 1,9kg, mutta lääkäri ei puhunut mitään syntymäpainoarviosta.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Päivi ja Pikkupoju 31+6
 
Mulla tuli sitä pirun verta vielä toissa aamuna kerran kun pyyhin. Varasin sitte ajan lääkäriin ja sillä tohtori sanoi että ei näkyny verta, eli ei pitäis hätää olla. Oon saanu itteni niin huolesta sekasin kun oon netistä lueskellu kaikenmaailman kauhujuttuja. NEuvolassa sanoi että nyt netti kiinni ei saa sieltä lukea!:D
Varasin ajan jo yksityiselle ultraankin, mutta kun rahatilanne on nyt tiukka niin ei ois oikein varaa maksaa 130€ siitä että saan kuulla sykkiikö se sydän. Koska se ei muuta mitään ja ei ole montaa viikkoa kun päästään jo muutenkin ultraan. Ja kyllä mä nyt olen aika luottavaisin mielin että kaikki on hyvin.:)
 
Hannaliina Kävitkö ultrassa?

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki ihan ok. hb oli viime käynnistä laskenut nyt se 110.
Sf mitta oli 30. saas nähä mihin se viellä yltää:) esikoisesta oli viimesessä neuvolassa (rv39+2) 34.

Painoa olen onnsitunut kerryttämään ihan riittävästi jo nyt (+12kg) esikoisesta tuli kaikenkaikkiaan +16kiloa.(tosin ne ja enempikin pois lähti)
Mutta en jaksa enään painosta stressata, ehtiihän sitä sitten tiputella kun vauva syntynyt:)

Olen miettinyt Päivi tota samaa, kun ymmärsin että en pääse edes synnytystapa arvioon. Että oisi vaan lääkärin tarkastus joskus rv37 nurkilla. mutta medän neuvolassa ei ole ultraa, tuskin antavat mitään arviota painosta.ois tosin kyllä kiva saada joku arvio.

Riverflows meidän esikoisen 3v mitat (pari viikkoa sitten ) oli 17kg ja 101,2cm. Tyttö syö kyllä hirveen huonosti, kun ei mikään tahdo kelvata

Mukavaa maanantaita

Ninatus 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Hannaliina Mulla oli edellisessä raskaudessa raskausmyrkytys ja vasta viime viikon keskiviikkona äitiyspolilla sain tietää, että mulla on silloin ollu myös help-oireyhtymä. Netistä rupesin kans lueskelemaan yhtä keskustelua, josta sain vain itelleni kauhean paniikin! :|

Ninatus Luultavasti siinä lääkärintarkastuksen yhteydessä on synnytystapa-arvio ja varmaan lääkäri mahan päältä arvioi vauvan koon.
Meidän neuvolassa ei enää lääkärintarkastusta ole, mutta mulla on äitiyspolilla se synnytystapa-arvio ja varmaan katotaan vauvan koko ultralla. Mutta mulla katotaan polilla sitä varten kun esikoinen on leikattu rv 36+3 raskausmyrkytyksen vuoksi.

Päivi ja Pikkupoju 32+1
 
Tosta syntymäpainoarviosta, esikoista kun ultralla arvioitiin niin sanottiin et 3,5kg on ( ja siis tää ultra oli pari päivää ennen synnystä), mut käteen tuntui kuulemma pieneltä ja niin neuvolaterkkarikin sano koko ajan et pieneltä tuntuu. Ja syntymäpaino olikin sitten 2995g :) Eli luottaisin enemmän käsikopeloarvioon ku ultra-arvioon. Mut enhän mä näistä mitään tiedä, oman kokemuksen vaan.

hemari ja helmiäinen 25+3
 
Eea
itsekin luottaisin painoarviossa enemmän kokeneen kätilön/terveydenhoitajan käsikopelolla tehtyyn. Tosin meillä lopullinen painoarvio esikoisesta määräytyi ultran ja käsin kokeilun perusteella, ja osui aika hyvin oikeaan. Noin 4-kiloista veikattiin ja tyttö painoi 3860 g. Nyt toisessa raskaudessa meidän paikkakunnalla ei ole ollenkaan lääkärineuvoloita tai synnytystapa arviointia. Saa nähdä saanko lapsesta minkäänlaista painoarviota ennen synnytystä. Pelottaa, että lapsi kasvaa kauhean isoksi ja synnytyksessä ilmenee ongelmia.... : /

Ee & Urkki 21+6
 
Painoarviosta
Nla:ssa käsikopelolla arvelivat et esikoinen olis la:na 3,5kg. Ya-kontrollissa käsikopelon ja ultran perusteella sanovat et 3965g ja esikoinen paino syntyessä 3810g :) Aika hyvin omalla kohalla sattu kohilleen :)

Äitiyspakkauksesta...
Yhä enemmän olen kyllä miettiny ettei taijeta sitä ottaa. Käyttäs sen rahan sitten vaunuihin. Noita esikoisen vanhoja vaatteita nimittäin kävin läpi niin ainoastaan ihan parit pikkuset pöksyt pitää ostaa ja sitten isompia 70-80cm vaatteita. Mut niitähän ei tuossa pakkauksessa edes ole. Ja ku on ne haalarit ja kaikki edelleen niin hyvässä kunnossa...

päivi
Mä vähän eka ihmettelin tuota painoa mut sitten hoksin miten pieni kuitenki ollu syntyessä :D Meillä esikoinen paino 1½v neuvolassa 11,4kg.

Eea
Oho mikä kämmi! :D Mäpäs korjaan sen :wave:

Tänne ei kummempia. Eilen käytiin vähän vaunuja kattelemassa. Sen ainaki tiiän ettei me tuplia hommata, hommataan vain se sisaristuin vaunuihin... :)
Kohta raskaus taas yhen viikon pitemmällä :) Maha kasvaa. En tiiä muistaako sitä esikoisesta paremmin just niitä aikoja ku se potki jo paljon mut musta tuntuu et tää vauva on kovin hiljanen, mikä välissä meinaa huolestuttaa...

Talvicci ja Torsti rv.17+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Talvicci Juu pienihän tuo on mutta ei silleen näytä pieneltä, laiha tietysti mutta ei mitenkään niin laiha että kylkiluut loistais ja pituutta kummiskin on oman mittauksen mukaan 98cm. Syntymästään asti menny -10% käyrällä, mutta niin kauan kun kasvu on tasaista niin ei huolta. Mä oon itekkin ollu neljä vuotiaana 12kg.

Eea Uskoisin että ne synnärillä kattoo viimeistään vauvan koon ennenkö synnytys aloitetaan.

Päivi ja Pikkupoju 32+3
 
paivi Meillä myös pieni tyttö 2v. neuvolassa oli 10,7kg. Menee meilläkin siellä jossain miinuskäyrällä. Kasvu on ollut tasaista omalla käyrällään. Itse en kovin huolissani ole, kun kasvaa kuitenkin. Hoikkahan tuo on, mutta oli syntyessään 2800g, teillä ollut vielä pienempi. Miten teillä neuvolassa, oletteko olleet ylimääräisissä kasvukontrolleissa? Meillä on edessä seuraava 2,5-vuotiaana. Kovasti aina kyselevät mitä minä syötän tuolle lapselle :ashamed: Itse myös olen lapsena ollut pieni, itseasiassa vielä pienempi kuin oma neiti. Mutta kyllä se korjaantui sitten jossain vaiheessa :D

Painoarviosta, likasta tosiaan arvioivat ultrassa rv 40+2 että olisi 3,2kg. Sitten synnyttämään mennessä kätilö on kirjannut arvioksi 3,5kg, rv:t silloin 41+1. Ja syntyi sitten toukka :LOL: Ei ihan pitäneet paikkaansa.

Nessu ja pieni 16+6
 
Nessu Neuvolassa on tullut hypättyä kasvukontrolleissa enemmän kun tarpeeksi!
3v. neuvolan jälkeenkin olisi halunnut varata ajan puolen vuoden päähän, mutta sanoin että punnitaan sitten samalla kun tulen vauvan kanssa ensimmäiselle käynnille. Meidän poika on painanut melkein saman verran 2v. neuvolassa, 10,5kg. Multa aina kans kyselevät tuosta syömisestä, mutta ei sitä voi väkisinkään ruokaa tuputtaa. Olisko ollut vuosi sitten kun suosittelivat laittamaan teelusikallisen öljyä puuron sekaan, mutta puurosta tuli niin pahan makuista että poika ei suostunut syömään sitä. Omasta mielestä syö kuitenkin ihan hyvin ja kasvu on meilläkin ollut aina tasaista.
 

Yhteistyössä