**PikkuKakkosta toivovat VOL 22**

tyty86: Niin,empä tiedä oikeestaan mitä se tarkoitti... vähän oudoltahan se kuulosti. Ota nyt noista lääkäreistä selvää, kai se oli vaan jonkinlaista spekulaatiota...:confused:

Niin, ja tuosta painostuksesta. Meiltä ollaan kans ruvettu kyselemään jo yllättävän aikaisin että "koskas lisää". Mietinki että se on vissiin aivan sallittua kysellä kun on jo se yksi lapsi. Ei se oo mua niin haitannut kun ei oo ollut suunnitelmissa lisälapsia mutta on tullu sellanen tunne että sitä pitää jotenkin selitellä miksei jo oo... Töissäkin yks esimies asemassa oleva aina kun minut näkee kommentoi "joko on alkanut vatsa kasvaa" on jopa kokeillut mahaani :mad: Oon asennoitunut tähän huumorilla tähän asti ja sietänyt kaikki "vihjailut" mutta en tiedä kuinka nyt käy kun oikeesti alkaa olla se kakkonen toiveissa. Ei sillä,pari viikkoa sitten itse syyllistyin sellaseen uteluun kun kysyin yhdeltä naiselta töissä että onko hänellä lapsia (en ole ennen työskennellyt hänen kanssaan) ja hän vastasi murtuneena siihen että kyllähän hän haluaisi mutta ei saa :'( Mua hävetti kyllä kun kysyin mutta mistäs sen voi tietää...

Kävin eilen pienen kirpparikierroksen. Ja tarttui vähän vauvanvaatteita ja muutamat äitisvaatteet. (ai miten niin kova vauvakuume) ;) Sitten illalla innostuin kaivamaan varastoa ja löysin hirveät röykkiöt pojan vauvanvaatteita :heart: Tuolla ne on kaikki isossa läjässä makkarinlattialla! Nyt tuntuu ihan kivalta että niitä on tullu säästeltyä kaikki nää vuodet. (paitsi jos tulee tyttö :D ) (ja jos tulee ollenkaan)

Oon saanut myös lopullisen "siunauksen" tähän "projektiin" isännältä :) Oon siis enemmän kun onnellinen että ollaan tässä molemmat mukana, minä ehkä hivenen vauvanhuuruisemmin!
 
Piti vaan tulla iloisena ilmottaa, että tänää saatu ovis plussa:p joten eilinen ajoitus oli juurikin sopiva! Jippiit!

Nii ja joo, minuu on ärsyttäny suunnattomasti ihmisten kysely " millos toisen lapsen teette " jne:kieh: kyselyt alko jo hyvin varhain ku tuo tyttö saatiin..mitä hittoo se muille kuuluu..oon vaa sanonu ettei ainakaa 7 vuotee:D ja siihe on loppunu kyselyt..ja ei ollu tarkotuskaan, kuunes auvakuume tuli:heart: ihan puun takaa..
 
Ompas kipeä olo.:( Muutaman päivän ollu pahaa oloa, metallin makua suussa ja väsyttää ihan pirusti koko ajan (voi kylläkin jotua siitä että likka herättää monta kertaa yössä, kun hampaita taitaa tehdä.:)). Toivottavasti ens viikolla se plussa tulee. Tänään Kp 27/30.
:whistle:Plussatuulia kamalasti kaikille!!
 
tein aikoinaan noilla clearbluen orkkis testeillä ja sain joitain haituvia näkyviin. innoissani olin ja ostelin toisia testejä jotka oli sitten puhtaita negoja ja sieltähän ne menkat sitten jossain vaiheessa tuli..en halua masentaa tai muuta, mutta se riippuu niin paljo jokaisen kohdalla :)
 
onnea ovis plussan bonganneille, toivottavasti parin viikon päästä tulis toinen plussa ! ;)

Tänää kp 29/28-30 ja ei näy tätiä vielä. Tosin onhan mulla ennenki kierto venynyt..

Hannaliina: koska ajattelit testata :p ?
 
Sunnuntaita vaan kaikille!!

Eli täällä mennään nyt kp 11/30 ja kovalla väsymyksellä.. o_O Unirytmi heittänyt häränpyllyä...
Kyselin tuossa ekasssa viestissäni noista ovistesteistä,mitä suosittelette ja millaisia kokemuksia ??
Minä kun olen ihan "noviisi" niiden kanssa ja tahtoisin kuulla asiaan "vihkiytyneiltä" mielipiteitä?

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vaivautua!! :flower:
 
Jarenah ite oon testannu mammaksi.fi testeillä ( liuska ja puikko) ja oon ollu tyytyväinen. Mitää muuta en oo kokeillukkaan, joten en niistä voi sanoa. Hyvin ovat oviksen näyttäneet aina. Kannattaa tutustus mammaksi.fi sivuilla noihin. Sieltä löytyy hyvät käyttöohjeetkin=)mm.millon kannattaa rueta tikuttamaan jne.
 
majj: Tilasin taas netistä testin ja se tulee varmaan tiistaina, jos vaan millään pystyn olla testaamatta niin vasta loppuviikosta testailen, jos ei tätiä oli silloin vielä tullut.
Onko sulla mitään oireita?:)
Mulla on välillä ihan kauheeta ahistusta. Muistan kun tyttöa aloin oottamaan ni silloin ihan samanlaista oloa ennen kun sain tietää että ootan.:D Ja kauheeta mielialojen vaihtelua.

Jotenkin on nyt niin varma olo että oon raskaana. Mutta saa nyt nähä. Yritän kovasti saada tonne pääkoppaan että ei se ole maailman loppu jos en olekkaan. Toivotaan kuitenkin parasta!:p

:whistle:
 
Jarenah Minulla on Davidin liuskatestit toimineet hyvin. Ne ovat herkempiä kuin useimmat esim. apteekeissa myytävät. Suosittelen ostamaan samantien herkimpiä mahdollisia eli 10 mlU/ml, sen herkempiä ei taida saadakaan? Omani tilasin Verkkoapteekista, kun tuli samalla tilattua lisäravinteitakin. Oli tosi nopea toimitus. Varmasti herkkiä testejä on muillakin merkeillä ja nettikauppoja on vaikka kuinka paljon, kannattaa vain olla tarkkana esim. toimitusmaksujen kanssa, ne eivät aina vastaa lupauksia, kuten minulla kävi ensimmäisen tilauksen kanssa nimeltä mainitsemattomasta nettikaupasta. Liuskojen lisäksi käytän Julia-sylkitestiä. Ainoastaan sitä tulen luultavasti käyttämään jatkosta, koska liuskoja riittää enää seuraavaan kiertoon enkä ajatellut tilata niitä enää lisää.

Täällä ei mitään uutta. Perjantaina jäi vällyjen heiluttelu väliin, koska mies oli niin väsynyt ja saimme riidankin aikaiseksi (ihan muusta aiheesta). Eipä siinä tehnyt minunkaan mieli. Nyt vähän sama fiilis, tosin olemme koko perhe väsyneitä, ja esikoinen on ollut taas todella huonolla tuulella ja haastava. Ei siis taida jaksaa varmistella tänään. Peukut pystyyn, että eilinen ajoittui oikeaan saumaan.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

DD kp16/28-32 dpo1
 
Jarenah: Mulla on ollut Davidin testejä ja sit toisia sellasia liuska testejä myös, en vaan tiedä mistä ne oli tilattu kun kaveri oli ne tilannut. Mutta molemmat on näyttänyt oviksen oikein hyvin. Mä käytin niitä varmistelemaan, että tunnistanko oviksen limoista ja kun tunnistin, niin en sitten enää viitsinyt käyttää. Nyt taas sama homma menossa. Paitsi siis tässä kierrossa kun mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä tää mun kroppa tekee, koska stressin poistohan on paras apu lapsensaantiin, tietenkin seksin lisäksi ;) Edelleen manipulaatio mulla siis käynnissä...

Mutta hei, tänään en ole enää vuotanut verta, jes! Enkä vuotanutkaan kun montako lie viikkoa...äääh...Ollaan fiiliksen mukaan vähän hommailtu, sattumalta aina noissa väleissä kun en vuotanut :D Hyvä tsäkä.

tsemppiä kaikille!
 
***********Sunnuntai 10.10.2010**************

MUKANA:

Collins....................tyttö 12/06...................kp 46/27 *yk2
MonalizaQ...............poika 08/09.................kp 45/28 *yk2
heidi-80..................poika 08/08.................kp 39/28-30 *yk 3
Sanmoc.................poika 01/08...................kp 38/26-34 *yk 14
Tinker_..................esikoinen 05/08.............kp 35/27-28 *yk 12
Annemari................tyttö 07........................kp 35/? *yk 1
Kinkula....................poika 09/09..................kp 33/28-34 *yk 3
kr80.......................esikoinen 11/08.............kp 31/29 *yk 4
Nepsus...................esikoinen 09/08.............kp 29/29 *yk2
majj......................tyttö 06/08....................kp 29/28-30
iines83.................. poika 10/09...................kp 28/26-32 *yk3
Hannaliina..............tyttö 05/10.....................kp 28/30 *yk 2
MT79.....................esikoinen 10/08..............kp 28/28-39 *yk 11
teddybear82...........tyttö 11/09.....................kp 26/32 yk 3
T:nmuru................esikoinen 7/06................kp 25/23-35*yk 1
hemari...................tyttö 10/09.....................kp 19/28-36 *yk2
Brianna..................tyttö 06/09.....................kp 19/26-28 * yk 5
Kristiina81...............poika 11/08..................kp 19/36 *yk 2
Ninnu-liini...............tyttö 02/09....................kp 18/24-28 *yk 3
tyty86.....................tyttö 08/09...................kp 17/29-34 *yk2
Dirty Dancing..........esikoinen 07..................kp 16/26-32 *yk 6
waaka....................esikoinen 09/08............kp 16/30-40*yk 8
Milja-85..................poika 12/08..................kp 15/30-31 *yk 3
Nunnu-79................poika 10/08..................kp 15/23-25 *yk3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09....................kp 12/30-36 *yk 3
Jarenah..................poika 10/05..................kp 11/30 *yk 3
Tinttu.....................poika 11/08..................kp 8/29-31 *yk 2
JiiMii82...................poika 08/06..................kp5/30 *yk 4
LocoKako................esikoinen 11/09.............kp? *yk?
Viuhti10..................esikoinen 03/10 ............kp?
tiitu87....................?............ .....................?
danone81...............?................ .................?

TAUSTAILEMASSA:
Kuu-mami
riina82
miimuli24
kuukai
juuri
Joole…………………esikoinen 06/09
Colatin..................poika 02/2005
Kamomilla -81.........tyttö 12/08
kikka89
onnenkipuna............poika 12/06
skorpioni07.............poika 06/08

HAAMUILIJAT:

PLUSSANNEET 2010:

Lokakuu:neito84 (yk4),Bretagne (yk3),
Syyskuu: Koiramamma (yk 3), Heissu (yk5), Jopatu (yk 5), Diipeli (yk 2), Minsku82 (yk33), Itkuiita85 (yk2), Jasmi- (yk1), Neito84 (yk4)
Elokuu: rocket (yk 1), PaaPaa (yk 2), Yaden (yk 1), tatskattu (yk 2),Shistin (yk4), nereida, sirpaleina, sofku
Heinäkuu: Meep (yk 1), mimia85 (yk 2), Novelle (yk 6), Dakota paws (yk 3), Empompii (yk3), Niiskunenä (yk 2), dada, snowball (yk?), Pössi (yk2)
Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina(yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), manna-(yk?), mimma86(yk2), Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)
 
Hannaliina: No toivotaan parasta ! Ilmottelehan täällä heti mitä testit sitten sanoo ! :p No eipä ole hirveästi oireita aamusin nälkä, pää kipee, maha turvonnut 24/7 ja ala-mahassa vähä nippailee, mutta ei muuta. Tosin tollasia oireita oli kesälläkin, ennen kun plussasin, tosin sehän päättyi silloin keskenmenoon.. Mutta eilisen negan tehtyä jotenki sellanen fiilis että pian ne menkat alkaa, ja jotenkin "mietin" jo ens kiertoa, mutta eihän sitä vielä voi tietää kun ei ole sitä tätiäkään näkynyt. :D
 
Viimeksi muokattu:
Kaunis kiitos kaikille ketkä ovat vastanneet.. :)

Huomenna sitten ostelee ovis-testei!Tänää vähän ounaillu oviksen olevan tuloillansa mut eipä taida tää mamma jaksaa tänää peittoo heilutella ku pojan kans puistoiltu 5h eväitten kera niin veto ihan vaan pikkasen loppu.. No katotaa jos sitä piristyy ku ukonretale kotiutuu.. ;)

Plussatuulia kaikille!! ;)
 
Toivottavasti meni päivitykset oikein. Kertokaa, jos pitää muuttaa jotain. Onnenkipuna ja Skorpioni lisätty taustailijoihin. Vaihdoin myös oman kiertoni pituutta, kun se viimeksi oli vain 26 päivää. En muista että olisi koskaan ollut niin lyhyt, mutta toisaalta en kyllä ole pitänyt kovin tarkkaa kirjaa kierron pituudesta.

Kikalle piti sanoa, että älä tosiaan ala syömään pillereitä, jos ei siltä yhtään tunnu. Me pelailtiin vuosia kumeilla ja aloin pitääkin siitä, siistiä hommaa ;) eikä mieskään koskaan valittanut. Näiltä palstoilta kun lukee millaisia ongelmia monilla on saada kierto normalisoitumaan hormonaalisen ehkäisyn jälkeen, ei tee mieli enää koskaan koskea pillereihin tai edes harkita hormonikierukkaa. Lisäksi satuin lukemaan erään blogikirjoituksen hormonaalisen ehkäisyn haittapuolista. Voin etsiä sen ja laittaa linkin, jos ketään kiinnostaa.

Bretagne ihana kiitos tsemppauksesta. On ollut harvinainen laiska kierto vaakamamboa ajatellen, ei siis todellakaan ole pahemmin kiinnostanut koko homma. Ihmeellistä kiukua PMS-tyyliin oli jo ennen ovulaatiota.

kukkaiskeiju sulla on hyvä meininki stressittömyyden kanssa, pyrin samaan, mutta en ehkä onnistu, koska olen tikuttanut ovista. En todellakaan osaa sanoa milloin ovuloin esim. limojen perusteella. Tässä kierrossa on ollut kosteampaa, en tiedä voiko johtua greippimehukuurista, kuten monet uskovat.

Täällähän on tosi jännät paikat monella. Hannaliina ja majj kertokaa sitten heti tuliko plussaa! :popcorn: (Syön tässä jännitykseeni popcorneja)
 
voi ihanaa kun täällä pääsee usea jo oikein kunnolla jännäilemään =) Oikein rutkasti plussatuulia!!

Lueskelin noita vanhoja viestejä ja huomasin että on ollut keskustelua ikäerosta. Jännä huomata että suurin osa haluaa lapset hyvinkin pienellä ikäerolla. Mulla on tosiaan kestänyt "näin kauan" ennenkun vauvakuume on iskenyt ja se on kyllä jännä juttu että se vaan iski kun salama kirkkaalta taivaalta :D Meillä on ehkä asiaan vaikuttanut se, että esikoisen raskausaika oli hyvin vaikea... Ensin aivan järkky pahoinvointi, olin sairaalassa tiputuksessakin,pahoinvointilääkitys yms... Sitten oli muutama viikko rauhaisaa oloa ennenkun raskausmyrkytys todettiin rv 30.. Poikahan sitten syntyi pienipainoisena rv 37 (2075g) ja joutui olemaan pari viikkoa keskolassa. Vauva-aika oli hyvin vaikeaa koska poika oli hyvin tyytymätön vauva. Nukkui kyllä yöt mutta huusi melkein päivät :( En juurikaan nauttinut meidän vauva-ajasta, myönnän sen ihan suoraan.Vasta kun poika lähti liikkeelle niin meillä alkoi helpottamaan.. Että liekkö siinä syy miksi vauvakuume on antanut odottaa itseään. Toivoisin että nyt jos meille siunaantuu toinen niin raskaus menisi "paremmin"... aina toivoa saa :D

En millään malttais odottaa marraskuus ekaa päivää ja kun kierukka lähtee lätkimään :D
 
Tervetuloa uusille :flower:

Käyny päivittäin lukemassa täällä mut aina olevinaan niin kiire ettei jouda mitään laittamaan :flower:
Tänään kp 40 ja just tein raskaustestin, erittäin haalea plussa, juuri hiukan erotti väriä, mut pitänee odottaa muutama päivä ja tehä sit uudestaan. Ite en oiken usko et raskaana olisin, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Sellainen olo vaan koko ajan et alkaa minä hetkenä tahansa. Ärsyttäviä nää pitkät kierrot. No mulla aina pitkän kierron jälkeen muutama normaali kierto. Jos toivon olevani NIIIIN raskaana et elimistökin alkaa luulla niin :stick:
 
heidi: Toivotaan et olis ihan kunnon plussa!

Luulen että la oli ovisplussa, jotenka täällä nyt sitten piinaillaan. Yritys jäi kyllä nyt yhteen kertaan päivä ennen tota ovisplussaa, eli toivotaan et se riittää. Kyllä, meidän seksielämä on kuihtunutta. pah.
 
OOn taas kaivellut netinkautta kaikkea mahdollisia ihme juttuja.
tämmönen tarttu silmään!

Kp CLEARBLUE Fertilitetsmonitor NYHET!

ja tässä tohon kuuluva lisäosa

Teststickor till CLEARBLUE Fertilitetsmonitor NYHET!

teksti suoraan suomennettu google kääntäjällä:

Testaa nauhoja Clearblue Hedelmällisyys Monitor UUTTA!
[Puikot]
Testaa nauhoja Clearblue Hedelmällisyys Monitor UUTTA!
Klikkaa suuremmaksi Tämä paketti sisältää 20 testiliuskat, joka on riittävä käyttö yli 1-2 kuukautiskierron aikana ja Clearblue Hedelmällisyys Monitor.

Useimmat naiset tarvitsevat 10 Test tikkuja jokaisessa syklissä. Naiset, joilla on epäsäännöllinen Kasseler pitkään kiimakiertojen voi joutua käyttämään 20 koeliuskoja kierrosta kohden.
teksti käännetty suoraan google.fi- kääntäjän mukaan ruotsinkielestä!!

Tässä ovat testiliuskat tarvitaan. Paristot eivät sisälly.

Clearblue Hedelmällisyys Monitor on pisimmällä menetelmä kotikäyttöön, joka maksimoi mahdollisuuksiasi tulla raskaaksi.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että naiset käyttävät Clearblue Hedelmällisyyden Monitor lisää mahdollisuutta tulla raskaaksi 89% kahden ensimmäisen kuukautiskierron aikana *.

* Tutkimuksessa käytettiin 302 naista Clearblue Hedelmällisyys Monitor ja 347 käyttänyt mitään apuvälineitä.

Normaali (Apteekki): 1395 kr

ELI MIKÄ TOI ON? JA SAAKO noita suomesta??? :O

teksti varmaan epäselvässä järjestyksessä,mutta ihan mielissään sen tänne laitoin että tekin pääsette tietoon tämmösestä vehkeestä :)
 
Tänään siis kp 2/-28-30 ja yk.2 , menkat alkoi heti kun lähdin eilen koneelta.. :|
Ekaa kertaa tuli sellanen pettynyt fiilis, ja tuntui ettei miestä liikuttanut suuntaan tai toiseen, nojoo tokihan se on miehille vähä eri juttu mutta silti. Toivotaan että tästä kierrosta sit !

Hannaliina: Toivotaan kuitenkin vielä parasta :)
 
Viimeksi muokattu:
onnenkipuna meillä on melkein saman ikäiset esikoiset, omani on vähän nuorempi. Kokemuksetkin vähän samanlaisia, vaikka minulla ei ollut raskausaikana mitään ongelmia. Vauvan kanssa vain meni kaikki voimat ja hän on nyt uhmaikäsenä välillä todella haastava. Haluaisin nauttia vauvasta rauhassa, esikoiselle alkaa jo kaverit olla tärkeitä, hän osaa myös leikkiä itsekseen ja osaa muutenkin jo todella hyvin kaikkea, kuten syödä, käydä vessassa ym. Tiedän omat voimavarani enkä siis ole kiirehtinyt toisen lapsen kanssa. Toivottavasti meille vaan syntyy se toinen lapsi eikä esikoinen jää ainoaksi :(

majj :hug:

waaka Mitenköhän tuo CB:n monitori poikkeaa Personan vastaavasta? Hintaeroa näyttäisi ainakin olevan eikä kumpaakaan taideta myydä Suomessa. Personaa markkinoidaan enemmän ehkäisyyn, mutta samaahan ne mittaavat eli mahdollista ovulaatiopäivää. Mielenkiintoista, kiitos!
CB on muodostunut minulle ehkä vähän sellaiseksi turhakkeiden myyjäksi. Tätä en tarkoita kritiiksi teille, jotka käytätte CB:n testejä, vaan itse yritystä kohtaan: En ymmärrä miksi ihmeessä raskaus- ja ovulaatiotesteistä pitää tehdä digiversioita. Niissä tulee mieletön määrä roskaa, patterit ym. Taitavat vielä olla ongelmajätettä, mutta tuskin monikaan hävittää niitä asianmukaisesti. Miettikää monta digitestiä maailmassa tehdään päivittäin ja minne ne päätyvät! CB:n testit eivät edes ole järin herkkiä, mutta yritys on saanut luotua itsestään todella luotettavan kuvan, koska mainostavat niin paljon verrattuna muihin, ja testejä myydään apteeksissa, tuossa luotettavuuden ja terveyden mekassa.

Täällä ei uutta, piinailua lähinnä. En tiedä kannattaisiko vielä tänään varmistella, ovisplussa taisi olla torstaina. Mies on luultavasti todella väsynyt, kun vihdoin pääsee kotiin, joten ei ehkä suostu vaakamamboon. Suoraan sanottuna epäilen etten edes ovuloi, on ollut niin outo kierto. Tänäänkin olen taas ollut kiukkuinen kuin ampiainen enkä tiedä mistä se johtuu, hormoneista vai mistä.
Tulipa taas pitkä sepustus :ashamed:
 
Tässähän menee jo ihan sekaisin omistakin päivistä. Ovisplussa tuli siis perjantaina. Ajoitus taisi tässäkin kierrossa mennä pieleen, koska vällyjä heiluteltiin vasta myöhään lauantai-iltana, yli 24h ovisplussasta. Masentavaa.

DD kp17/26-32 dpo2
 
dirty dancing: nii-i en hirmuna itekkää tyksi clearbluesta, koska aikanaa anto mulle vääriä vastauksia..Samote predictor.

Mulle riittänee ihan halppis kamat. Ja toiseksi ne on niin vit** kalliita, että ihan hirvittää jokku ovulaatiotestitki maksaa niinku viimistä päivää..

noh. eiköhän ne syyt minunki lapsettomuuteen seleviä 25.pv ku on se gyne. En oo ennen käyny yksityisellä, mutta toivottavasti se kuuntelee ja tarttuu tuumasta toimeen eikä ole niinku tk:n porukka että pyöritellään peukaloita ja sanotaan että "jaah.. huoh.. jooh.." :D

jotain pientä nippailua ollu oikeassa munasarjassa ja eilen, lähinnä liikkuessa. (uimahallissa)
muutapa ei ookaan tapahtunu. liekö ovis? ei oo tikkuja hommattuna tällähetkellä eikä niitä niukan rahatilanteenvuoksi edes uskalla hankkia tähän kiertoon. : /
 

Yhteistyössä