Pillerinsyöjät + kuukautiset

Kokemuksia kaipaan:

Te jotka syötte yhdistelmäpillereitä, miten menee aika juuri ennen kuukautisia? Onko PMS:ää, kipuja..?

Olen viimeksi syönyt pillereitä pidemmän aikaa jo useampi vuosi sitten, ja silloin muistaakseni kuukautiset ei niinkään oireilleet ennen tuloaan vaan kun liuska loppui niin parin päivän sisään alkoi vuoto pienillä kivuilla.

Nyt olen toki syönyt vasta pari liuskaa, mutta ihmettelen kun oireilu alkaa jo kun liuskaa vielä viikko jäljellä; alavatsakipuja pienesti, tiputtelua oli pari päivää liuskan puolivälissä ja nyt menkkamaista oloa vaikka tauko alkaa vasta keskiviikkona.
 
"Outsa"
Mulla teki yasmin pillereillä tuota kipuilua ja tiputtelua reippaasti ennen menkkoja vaikka söin niitä monta vuotta. Kävin gynellä joka sanoi että ne pillerit on suunniteltu 60 kiloa painaville naisille eikä mun painoisille (n.80kg) mun olisi pitänyt syödä niitä 1½ pilleriä kerralla, että hormooni määrä olisi riittänyt pitämään limakalvot ehjinä. Hieman loukkaannuin tuosta kommentista.
Vaihdoin sitten yasminit yazeihin ja niitä olen syönyt nyt 3 liuskaa. Hyvin toimivat.
 
Oho, no johan. Minulla on nimenomaan nuo Yasminit, ja painan 80kg. Jokseenkin outo kommentti, eihän noita pillereitä muutenkaan määrätä painon mukaan? Toisin sanoen ehkäisymääränkin pitäisi olla epäluotettava isompikokoisilla naisilla.
 
????
Ei tuollaisia oireita ollut, mutta kun söin juuriki noita Yasmin pillerietä mulla oli vähän väliä päänsärkyä, mikreeni-auroja ja käsien puutumista. Vaihdoin nuo sitten myös noihin Yazeihin ja se sopi mulle paremmin, oireet hävisivät noin kuukauden jälkeen vaihdosta.
Itse olin kyllä tuolla suositulla 60kg "painorajalla" (jota nyt vasta kuulin ensimmäisen kerran)
Suosittelisin käytiä ehkäsyneuvolassa ja pillereiden vaihtoa.
 
Taidan silti odotella jonkin aikaa kun tosiaan vasta toinen liuska menossa... Aiemmin olen aina luovuttanut koko pillereiden syönnin kun sivuvaikutuksia on ollut jos jonkinlaisia - mutta tosiaan itse kuukautiset olleet kivuttomat ja helpot.

Nyt ollut niin ihme kuvottamisia ja pyörryttämisen tunteitakin Yasminien aloituksesta alkaen että täytyy toivoa että tilanne tasoittuu.

Kuitenkin niin pitkään olen ollut ilman hormonaalisia ehkäisyjä että kestäähän siinä hetki kropalla aikaa tottua.
 

Yhteistyössä