pinna palaa aina vaan 3v:n kanssa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
ei minkään näkönen puhe missään muodossa mene perille ja lopputulos on se että mä karjun kurkku suorana ja toinen alkaa huutaa.ja paha mieli molemmilla.millä tää asia nyt ratkeis?enkä mä heti ekan sanomisen jälkeen räjähdä.eikä kannata sanoo et jos puhe ei auta ni tee lapsen kanssa se asia,eli hae sitten esim.pois jostain kielletystä paikasta.mulla ei riitä siihen todellakaan aika,saisin koko ajan kulkee lapsen kans käsikädessä.
lelujen keräämisestä,sanoin kuus kertaa ennen ku sanoin "vähän"tehokkaammin,ja tietää todella että lelut kerätään kun tulee aika mennä nukkumaan.eikä ollu mikään juttu kesken,vastaus on vaan kysyy et mikset ni emmä haluu.
 
Anteeksi nyt, mutta 3-vuotias on todellakin vielä pieni. Meillä on samanikäinen, enkä todellakaan odota, että hän siivoaisi jälkensä aina, ja varsinkaan itsekseen. Isomman, kohta 6v:n kanssakaan se ei aina toteudu...
3-vuotias ei tosiaankaan tajua miksi äiti suuttuu, säikähtää vain ison ihmisen vihaa.
 
suosittelen lämpimästi jäähyä! Meil toimii hyvin! Eli jos lapsi ei tottele kun muutaman kerran sanon jostain asiasta niin lähetään pariks minuutiks jäähylle miettimään asiaa. Siinä väliss kerkee itekki rauhottuu ettei homma mee karjumiseks,(millä ei just yleensä oo mitään tehoa.) kun meen hakemaan pojan pois jäähyltä selitän vielä kerran minkä takia siellä oltiin, ja yleensä yks jäähy riittääkin, käytös on muuttunu parempaan suuntaan. meillä poika on jo viis vee, mut rupesin just joskus kolmen vuoden iässä tätä kikkaa käyttämään.
 
noname
Joo meillä vähän sama juttu :( Hermo menee, kun mikään puhe ei tunnu tehoavan. Enkä siis edes oleta, että lapsi itse siivoaisi jälkensä tms. (joskus kyllä siivoaakin, mutta en vaadi tätä) Jos joku juttu on kiellettyä, niin sitä yritetään koko ajan tehdä ja kieltää saa samasta asiasta kymmeniä kertoja päivässä ja silti ei ole mitään vaikutusta. En tiedä miten saisin tuon 3-vuotiaan tottelemaan, kun puhe ei auta yhtään. En tiedä millaista kieltoa sitten uskoisi, vetää helposti leikiksi koko homman eikä usko vaikka vihaisestikin yrittäisin sanoa. Ihan selvästi testaa meitä, mutta en tiedä millainen kielto sitten tehoaisi. Tulee itsellekin huono omatunto, kun hermo on välillä niin kireällä lapsen kanssa :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Anteeksi nyt, mutta 3-vuotias on todellakin vielä pieni. Meillä on samanikäinen, enkä todellakaan odota, että hän siivoaisi jälkensä aina, ja varsinkaan itsekseen. Isomman, kohta 6v:n kanssakaan se ei aina toteudu...
3-vuotias ei tosiaankaan tajua miksi äiti suuttuu, säikähtää vain ison ihmisen vihaa.
niin kyllä on pieni,mutta lapset voivat olla hyvinkin erilaisia vaikka ovat kovin samanikäisiä.kuin myös aikuiset .ja minä kyllä odotan että lapsi pyynnöstä siivoaa omat lelunsa huoneensa lattialta.hänen kanssaan on sitä tehty pitkään ja hän osaa siitä itse suoriutua jos vaan viitsii tai haluaa mutta kun ei viitsi eikä halua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Anteeksi nyt, mutta 3-vuotias on todellakin vielä pieni. Meillä on samanikäinen, enkä todellakaan odota, että hän siivoaisi jälkensä aina, ja varsinkaan itsekseen. Isomman, kohta 6v:n kanssakaan se ei aina toteudu...
3-vuotias ei tosiaankaan tajua miksi äiti suuttuu, säikähtää vain ison ihmisen vihaa.
niin kyllä on pieni,mutta lapset voivat olla hyvinkin erilaisia vaikka ovat kovin samanikäisiä.kuin myös aikuiset .ja minä kyllä odotan että lapsi pyynnöstä siivoaa omat lelunsa huoneensa lattialta.hänen kanssaan on sitä tehty pitkään ja hän osaa siitä itse suoriutua jos vaan viitsii tai haluaa mutta kun ei viitsi eikä halua.
En todellakaan väitä, etteivätkö lapset olisi erilaisia. Meilläkin 3v uhmaa ja koettelee, mutten silti koita saada häntä huutamalla kuriin. Ei lapsi pahuuttaan uhmaa, hän haluaa vain kokeilla rajojaan. Vanhempien tehtävä on ohjata lapsen kehitystä kärsivällisesti neuvoen. Ja se vaatii usein monen monta kertaa samojen asioiden toistoa. Ja oikeasti, mitä saat siitä, että vaadit 3v tottelevan kaikessa välittömästi? Meilläkin siivotaan leikit ennen nukkumaan menoa, ja jopa pitkin päivääkin, mutta teemme sen yhdessä. Toisinaan 3v auttaa innoissaan, toisinaan ei vain "jaksa", "halua" tehdä mitään. Siisti huone ei merkitse hänelle juuri mitään, itseasiassa hän tuskin pitää leluja sikin sokin täynnä olevaa huonettaan edes sotkuisena... Sama juttu myös muun tottelun kanssa, lapsi kokeilee, kokeilee ja kokeilee. Oppii tekemällä. Meillä yksi koetinkivistä on ollut saippuapumppujen tyhjentäminen vessan altaaseen, sitä tehdään sadoista kielloista huolimatta edelleen. Ja auta armias jos jotakin muuta lavuaariin tyhjennettävää jää käsien ulottuville, sinne meni viemäriin. Suuttuminen ei kuitenkaan auta tällaisessakaan asiassa mitään, parempi tapa on kertoa joka kerta uudelleen miksi niin ei pidä tehdä, ja kuinka asia olisi pitänyt hoitaa. "Muista, yksi pumppaus saippuaa riittää, saippua loppuu muuten kokonaan, emmekä voi sitten pestä käsiä ollenkaan. Mitäs me sitten tehtäisiin kun kädet tulevat likaiseksi?"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Anteeksi nyt, mutta 3-vuotias on todellakin vielä pieni. Meillä on samanikäinen, enkä todellakaan odota, että hän siivoaisi jälkensä aina, ja varsinkaan itsekseen. Isomman, kohta 6v:n kanssakaan se ei aina toteudu...
3-vuotias ei tosiaankaan tajua miksi äiti suuttuu, säikähtää vain ison ihmisen vihaa.
niin kyllä on pieni,mutta lapset voivat olla hyvinkin erilaisia vaikka ovat kovin samanikäisiä.kuin myös aikuiset .ja minä kyllä odotan että lapsi pyynnöstä siivoaa omat lelunsa huoneensa lattialta.hänen kanssaan on sitä tehty pitkään ja hän osaa siitä itse suoriutua jos vaan viitsii tai haluaa mutta kun ei viitsi eikä halua.
En todellakaan väitä, etteivätkö lapset olisi erilaisia. Meilläkin 3v uhmaa ja koettelee, mutten silti koita saada häntä huutamalla kuriin. Ei lapsi pahuuttaan uhmaa, hän haluaa vain kokeilla rajojaan. Vanhempien tehtävä on ohjata lapsen kehitystä kärsivällisesti neuvoen. Ja se vaatii usein monen monta kertaa samojen asioiden toistoa. Ja oikeasti, mitä saat siitä, että vaadit 3v tottelevan kaikessa välittömästi? Meilläkin siivotaan leikit ennen nukkumaan menoa, ja jopa pitkin päivääkin, mutta teemme sen yhdessä. Toisinaan 3v auttaa innoissaan, toisinaan ei vain "jaksa", "halua" tehdä mitään. Siisti huone ei merkitse hänelle juuri mitään, itseasiassa hän tuskin pitää leluja sikin sokin täynnä olevaa huonettaan edes sotkuisena... Sama juttu myös muun tottelun kanssa, lapsi kokeilee, kokeilee ja kokeilee. Oppii tekemällä. Meillä yksi koetinkivistä on ollut saippuapumppujen tyhjentäminen vessan altaaseen, sitä tehdään sadoista kielloista huolimatta edelleen. Ja auta armias jos jotakin muuta lavuaariin tyhjennettävää jää käsien ulottuville, sinne meni viemäriin. Suuttuminen ei kuitenkaan auta tällaisessakaan asiassa mitään, parempi tapa on kertoa joka kerta uudelleen miksi niin ei pidä tehdä, ja kuinka asia olisi pitänyt hoitaa. "Muista, yksi pumppaus saippuaa riittää, saippua loppuu muuten kokonaan, emmekä voi sitten pestä käsiä ollenkaan. Mitäs me sitten tehtäisiin kun kädet tulevat likaiseksi?"

En oo sanonu missään kohtaan että 3v.tottelee tai tarvis totella välittömästi.
Lähinnä nyt jotain neuvoja oisin kaivannu siihen millä saan omaa pinnaa pidemmäksi.
 

Yhteistyössä