Pinoon te, jotka haette(lähärit) töitä eikä sitä vaan saa.

  • Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti
No ei ole täälläkään tuossa ammatissa töissä pulaa. Mä menen kuukaudeksi palvelukotiin vaikka olen vasta opiskelija. Kesäkuuksikin olisin päässyt, mutta olin jo ehtinyt sopia työvuorot baarille niin piti jättää väliin.
 
töitä löytyy...
täällä etelä-savon ja keskisuomen rajamaastossa on lähihoitajista huutava pula. Kaikki jotka töitä hakee ja haluaa tehdä "viedään käsistä" jo ennen koulun päättymistä. Varsinkin kotipalvelu, vanhainkoti ja vuodeosasto vetää tosi paljon. Jonkun verran myös päivähoitopuolelle on kysyntää.

Itsellä vähän väärä ala, kateellisena sivusta seuraan...
 
km
Mun mielestä vähä joka paikassa on huutava pula sijaisista, joten jos yhtään mitään töitä ei hakemisesta huolimatta löydy niin sitte on ihmisessä jotain vikaa (ei siis millään pahalla). Joko ammattitaidossa tai ihmisessä itsessään. On meilläki ollu pari kertaa sijainen josta on todettu että tota ei enää ikinä pyydetä uudestaan. Mutta jos vähänkin on asiallinen niin kyllä on töitä.
 
vieras
Meillä pula kans, sijaisetkin ovat eläkeläisiä tai kouluttamattomia kumminkaimoja kun ei muita saa. Pelkopertsiissä saako edes lomia pitää jos joku sattuu sairastumaan.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja alff:
asiakaspalvelun linjalta ja yli 25 paikkaan olen hakenu enkä ole ees haastateluun päässyt. tuntuu että ne on pedattu jo valmiiksi jollekin. harmittaa kun töihin haluasin
No ootko valmis tekeen mitä tahansa lh:n töitä. Just tuon koulutusohjelman vastaavaan työhön voi olla vaikea päästä, ehkä pitää aloittaa jostain muusta ja kun saa jalkaa ovenrakoon, voi saada totaki.
 
juuo
Töitä on hoitoalan ihmisille niin paljon kuin vaan jaksaa tehdä ja enemmänki, mutta jospa ap etsiikin jotaki tosi kapean erikoisalan töitä :xmas: ilman työkokemusta ja koulutuksesta pitkä aika tai sitte toinen vaihtoehto on et haluaa päivätöihin =) nää voi olla hankalia toteuttaa. Siis lähinnä tulee mieleen et on ensihoitoon suuntautunu vuonna nakki ja mooses ei työkokemusta ja sitte haluaa lanssiin töihi, voi olla hankala yhtälö myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja alff:
asiakaspalvelun linjalta ja yli 25 paikkaan olen hakenu enkä ole ees haastateluun päässyt. tuntuu että ne on pedattu jo valmiiksi jollekin. harmittaa kun töihin haluasin
No ootko valmis tekeen mitä tahansa lh:n töitä. Just tuon koulutusohjelman vastaavaan työhön voi olla vaikea päästä, ehkä pitää aloittaa jostain muusta ja kun saa jalkaa ovenrakoon, voi saada totaki.
olisni jos selkä kestäis. olen tarkotuksella hakenu tolle linjalle.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja juuo:
Töitä on hoitoalan ihmisille niin paljon kuin vaan jaksaa tehdä ja enemmänki, mutta jospa ap etsiikin jotaki tosi kapean erikoisalan töitä :xmas: ilman työkokemusta ja koulutuksesta pitkä aika tai sitte toinen vaihtoehto on et haluaa päivätöihin =) nää voi olla hankalia toteuttaa. Siis lähinnä tulee mieleen et on ensihoitoon suuntautunu vuonna nakki ja mooses ei työkokemusta ja sitte haluaa lanssiin töihi, voi olla hankala yhtälö myös.
sama käy mielessä. Jos ei oo työkokemusta niin kannattaa aloittaa mistä tahansa lh:n työstä että saa kokemusta alle ja jalkaa ovenrakoon. Jos on liian nirso tai jos vain päivätyö kelpaa niin varmasti jääkin ilman töitä.
 
vee
Huomaa kyllä hoitajapulan täällä pk-seudullakin. Kaikki hyvät on napattu vakkarihommiin/pitkiin sijaisuuksiin ja keikkaa tekee enää ne uuvatit, jotka ei oikein mihinkään kelpaa. Meidän työpaikalla on metrin pituinen lista niistä sijaisista joita ei oikeiasti voi päästää talon ulko-ovesta sisään, muuten on koko homma ihan sekaisin. Oma sairastuminen ja tulevat lomat kyllä vähän pelottaa, kaiken maailman hiihtäjää saa taas kaitsea, muutakin tekemistä ois...
 

Yhteistyössä