Pitääkö miehen tarjota juomat/ruoat tms. treffeillä?

  • Viestiketjun aloittaja Vierasmiess
  • Ensimmäinen viesti
"hmh"
Mulle ei tarvitse miehen tarjota, ja ensimmäisillä treffeillä yleensä pidän tiukasti puoleni että saan maksaa oman osuuteni. Miehelle en myöskään tarjoa, ainakaan ensimmäisillä treffeillä.

En halua että kumpikaan jää minkäänlaiseen kiitollisuudenvelkaan, kun vasta tutustutaan toisiimme.

Itse asiassa olen elänyt pitkässä parisuhteessa, joka aloitettiin kumpikin nuorina ja rahattomina. Mies ei elämässään edennyt mihinkään, minä taas kyllä elin, opiskelin, työskentelin ja tienasin ja "tarjosin" miehelle aika paljon kaikenlaista elintasoa, kunnes onneksi se suhde loppui. Nykyisessä suhteessa laitetaan kulut tasan. Kumpikin maksaa omat puolikkaansa, poikkeuksena sitten jos jompikumpi haluaa tarjota toiselle nimenomaan lahjana illan.
 
vieraanvaraisuutta
Minusta olisi aika inhottava tilanne kutsua treffeille ja olettaa, että kutsuttu maksaa itsensä. Olishan se melkoista, jos pyytäisi treffeille paikkaan, jossa pääruoat tyyliin 40-80 euroa eikä treffikumppanilla olisi tuollaiseen varaa. Treffeille viejä syö kolmen aterian illallisen, ja treffeille pyydetty ottaa alkuruoan ja jääveden ja sekin voi kirpaista opiskelijaa tai muuten vähävaraista.

Vain moukka pyytää toista jonnekin ja olettaa, että toinen maksaakin.
 
Ei tietenkään pidä, tosin ei toi mulle mikään tasa-arvokysymys sinänsä ole, eli jos mies välttämättä haluaa maksaa, niin en ala vastaan vänkäämään.
Voin myös itse tarjota ja olen tarjonnutkin sekä juomia baarissa, että safkat raflassa.
 
Vierasmiess
Minusta olisi aika inhottava tilanne kutsua treffeille ja olettaa, että kutsuttu maksaa itsensä. Olishan se melkoista, jos pyytäisi treffeille paikkaan, jossa pääruoat tyyliin 40-80 euroa eikä treffikumppanilla olisi tuollaiseen varaa. Treffeille viejä syö kolmen aterian illallisen, ja treffeille pyydetty ottaa alkuruoan ja jääveden ja sekin voi kirpaista opiskelijaa tai muuten vähävaraista.

Vain moukka pyytää toista jonnekin ja olettaa, että toinen maksaakin.
Miksi se köyhä ei voi tiedustella minne oltaisiin menossa joten voi sanoa jos ei ole varaa mennä treffeille sellaiseen paikkaan?
 
Wo man
Pitää. Jos mies on sitämieltä että nainen voi hyvin tarjota, niin voi sitten etsiä naisen joka tarjoaa. Minä en tarjoaisi, tai ainakaan en enää uudestaan lähtisi treffeille.
 
Kannattaa varmaan sopia ennen menoa ettei tuu kiusallisia tilanteita. Voin mä treffeillä omani maksaa ja suhteessa tarjoon miehelle. Tosin ollaan jo perhe ni sama kumpi maksaa kun sama talous.
Voi se mieskin olla köyhä, sillonko ei voi treffailla ku mäkissä.. Naiset vois karpata tässä asiassa.
 
Kyllä mä tässä iässä oletan, että jos mies mut kutsuisi treffeille, niin se myös tarjoaisi. Jos sillä on valuuttaongelmia, niin voihan se ehdottaa treffejä jonnekkin muualle.
Jos mä taas pyytäisin miestä treffeille, niin kyllä mä varautuisin maksamaan.
 
tjaah
Harvemmin on niin päin.

Jos mies haluaa, niin toki saa tarjota.
Mun mielestä on tyhmää ennakko-olettaa että miehellä ilman muuta on enemmän rahaa. Mistä nainen voi sen tietää?

Mulla on aikuisikäni ollut enemmän rahaa kuin tapailemillani miehillä. Kumpikin maksaa omansa. Joillekin miehille tämä on tosin näyttänyt olevan kova pala, siis että en anna miehen tarjota.

En halua päätyä suhteeseen jossa ensin mies tarjoaa mulle ja sen jälkeen pikku hiljaa minä elätän miestä...
 
Mun mielestä on tyhmää ennakko-olettaa että miehellä ilman muuta on enemmän rahaa. Mistä nainen voi sen tietää?

Mulla on aikuisikäni ollut enemmän rahaa kuin tapailemillani miehillä. Kumpikin maksaa omansa. Joillekin miehille tämä on tosin näyttänyt olevan kova pala, siis että en anna miehen tarjota.

En halua päätyä suhteeseen jossa ensin mies tarjoaa mulle ja sen jälkeen pikku hiljaa minä elätän miestä...
Eli siis mies tajoaa sulle sapuskat ja sitten sä kuin taikaiskusta elätät sitä :)
Ei kai se nyt ihan noin vaan vauhdikkaasti mene?
:)
 
[QUOTE="...";30712916]No joo näinkin. Onhan se melko noloa pyytää joku treffeille, ja sitten laittaa tämä kutsuttu maksamaan. Vähän kun pyytäisi jonkun kotiinsa illalliselle, ja käskisi tuoda ruuat mukanaan.[/QUOTE]

Vähän noin minäkin ajattelen.
 
-.-.-
Joko se joka pyytää treffeille kans tarjoaa, tai sitten molemmat maksaa omat safkat.

Meillä minä olen se joka haluaa useammin ravintolaan, ja usein minulla on kans enemmän rahaa. Joten joskus tulee 50€ seteli annettua miehelle etukäteen, jotta näyttäis siltä että hän tarjoaa/maksaa molempien annokset :D :D Välillä tulee vastaan aika asiattomia tarjoilijoita joille tuntuu olevan iso juttu jos se onkin nainen joka maksaa ruuat...
 
tjaah
Tuo on ihan järkevää tietynlaisessa elämäntilanteessa. Sitten siinä alkaa olla turhan paljon sumplimista, jos asutaan yhdessä, on lapsia ja talolainaa...
Aivan. Meillä ei onneksi ole lapsia.

Mutta jos niitä olisi, niin mielestäni mies maksaa eläkevakuutustani siltä ajalta kun olen kotona enkä tienaa, tai sitten ollaan tasan fifty-fifty kotona hoitamassa lasta. Ja lapsen menot kuten vaatteet ja harrastukset eivät ole naisen menoja vaan yhteisiä ja jaettavia.

Nämä asiat on helppo järjestää jos löytää järkevän miehen ja puhuu sen kanssa asiat ajoissa selviksi.
 
dddd
Joko se joka pyytää treffeille kans tarjoaa, tai sitten molemmat maksaa omat safkat.

Meillä minä olen se joka haluaa useammin ravintolaan, ja usein minulla on kans enemmän rahaa. Joten joskus tulee 50€ seteli annettua miehelle etukäteen, jotta näyttäis siltä että hän tarjoaa/maksaa molempien annokset :D :D Välillä tulee vastaan aika asiattomia tarjoilijoita joille tuntuu olevan iso juttu jos se onkin nainen joka maksaa ruuat...
Jos todellakin on noin, niin eikö silloin olisi paikallaan antaa asennekasvatusta, eikä ruveta nöyristelemään jonkun moukan asenteiden takia eli jatkossa annat vain rehdisti itse sen setelin tarjoilijan kouraan.
 

Yhteistyössä