Pitääkö paikkansa? PV:sta...

Pitääkö paikkansa, että 1 piste on noin 50kcal?

Kävin viime viikolla ravitsemusterapeutin juttusilla. Olen aiemmin pudottanut lähes 20kg pisteilemällä, mutta enää ei paino sillä systeemillä laske. Navitsemusterapeutti sanoi, että syömäni 20p on SAIRAAN vähän. Ja onhan se, jos tuo 1p on 50kcal. Sehän on vain noin 1000kcal/päivä!!! Ei ihme, että kroppa luulee että on nälänhätä. Ravitsemusterapeutin sanojen mukaan perusolemisella/ihan vaan paikallaan olemisella kulutan noin 1400kcal/vrk. Riennän päivän 2v tyttäremme perässä, kuljemme pyörällä tai rattailla pikkumatkat (=hengästyn ja hikoilen eli kulutan) ja käyn muutaman kerran viikossa pilateksessa tai lenkillä.

SIIS jos syön 27p eli noin 1400kcal/vrk painoni putoaa pikkuhiljaa. EIKÖ? Saan syödä normaalisti, mihin 20p ei anna myöden (oli koko ajan nälkä), mutta paino putoaa. Tavoitteeni on 2kg/kk. JEEEE!!!
 
Africa Voisitko kertoa mitä ja millaisia määriä syöt päivässä? Mä en kertakaikkiaan ymmärrä, että niin pienellä energiamäärällä pitäis pärjätä hela dagen... Ymmärrän sen, että laihtuakseen täytyy kuluttaa enemmän kuin syö, mutta mun mielestä laihduttaessa ei saa koko ajan olla migreeni, palella, väsyttää ja se johtuu mulla ihan vaan energian vähyydestä.

:(
 
Esim:

Aamupala: 2,5 dl veteen keitettyä puuroa(2pist.),1tl rasvaa,max.40kcal/100g(0,5pist.) plus 1tl sokeria(3 ilmaista päivässä),marjoja(0pist.)

Lounas: Kasvissosekeittoa lautasellinen,mukana perunaa(2pist.)2xruisleipä,esim.reissumies(2pist.)2tl rasvaa(1pist.)raejuusto rasvaa 2% 1dl(1,5pist.)2dl rasvaton maito(1pist.)

Välipala: omena(0pist.)profeel jugurtti 1prk(1pist.)

Päivällinen: Wok classick pakasterehuja 300g(0pist) herkkusieniä,bambubversoja,vesikastanjoita tms.(0pist.)Lohta 100g(4pist)tuorejuustoa rasvaa 13% 1rkl(1,5pist.)Mausteita,maustekastiketta(0pist.)


Iltapala: 2dl maitorahka rasvaa 0,3% (2pist.) sokeritonta mehukeittoa,vaikka vadelma(0pist.) marjoja,2xhapankorppu(1pist.)rasva(1pist.)Appelsiini(0pist.)

Ja näitten lisäksi voi syödä porkkanoita ym.pisteetöntä.Juon pari litraa vettä per päivä ja ihan hyvin olen pärjännyt.Toki välillä on päiviä jolloin tuntuu että vois syödä hevosen ja sitten taas toisinaan ei meinaa saada pisteitä täyteen.

Mä liikun tosi vähän kyllä,töissä kyllä paljonkin ns.hyötyliikuntaa,mutta muuten aika minimissä liikkumiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ma-mi:
Kiitos ruokapäiväkirjastasi. Kyllä pienillä energioilla mennään...

Tsemppiä painonhallintaan! :flower:
Kiitos,painonhallinta alkaa muutaman kilon tiputuksen jälkeen.Pienet on energiat mutta hyvin jaksan kyllä ja nälkä ei ole kiljuva,ja aina jos on näläntunne voi ottaa hedelmää tai jotain muuta(valintaa paljon) pisteetöntä =)

tsemppiä sullekkin hirmuisesti :flower:
 

Yhteistyössä