Pitääkö teidän yläasteikäisten kerätä kesällä kasveja koulua varten (vaikuttaa biologian arvosanaan)

Muistin äsken että kasille menevällä pojalla olisi tällainen tehtävä, nyt tuli ehkä pikku kiirus. Onneksi hyvin suuri osa löytyy ihan tästä läheltä, osa omalta pihalta.

Pojalla vaan ei ole oikein innostusta, mopon kasaaminen on jännempää. Minä en aio niitä kerätä, avittaa voin tunnistamisessa.
 
"humbe"
meillä pitää kerätä 3.luokalle menevän - 10 kasvia, mutta oma tytär joutuu keräämään 20, koska vaihtoi koulua viime vuonna ja toiset luokkalaiset keräsivät jo 1-2 luokan välissä.
 
Aet
Meillä oli kanssa tytöllä sama tehtävä 7 ja 8 luokan välikesänä. Soi siittä 10:n (pakko hehkuttaa) ja keräsi itse kaikki. Pyörällä kulki tai sitten käytiin yhdessä esim. suolla, koska en uskaltanut yksin sinne päästää.
 
Juu, viime kesänä, seiskan jälkeen oli 20 kasvia kerättävä. Yhdessä samoiltiin tuolla mein metässä, autoin siis, mutta lähinnä tunnistuspuolella. Yks jäi puuttumaan, kun ei muka millään löydetty, sen jälkeen mä kyllä bongasin sen kasvin useasti! :p
 
Keräämään vaan
Tuohan on oikein mukava kesätehtävä oppilaille. Tarkoituksena on varmaan, että vanhemmat auttaisivat lapsiaan keräämään/tunnistamaan kasvit... Samalla perheet voivat viettää laatuaikaa yhdessä :) Sitä paitsi tuo kasvien kerääminen on hauskaa!
 
noeiii
[QUOTE="jooo";24172123]Pitää valitettavasti. Ei saa edes kesällä lapset pitää lomaa.[/QUOTE]

keruun tekee yhdessä päivässä! ja lasta auttamalla ne saa kansiin myös päivässä. kyllä lomaa on riittämiin silti ja yhdessä kerääminen hauskaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kurjenkello
[QUOTE="jooo";24172123]Pitää valitettavasti. Ei saa edes kesällä lapset pitää lomaa.[/QUOTE]

yksi onneton tehtävä 2,5kk lomalla ei luulis olevan kellekään ylivoimaista...

Meidän piti aikanaan piirtään noita kasveja (olisikohan ollut 20) ja se oli ainakin ihan kiva homma, kun viitsi vain aloittaa...
 
0€€€€€€€€€€€€
Ei. Tosin muistan itse joskus yläasteikäisenä kun isäni kertoi kuinka heidän oli pitänyt kasveja keräillä. Itseni ei tarvinnut, eikä nyt lapsenkaan.

Onko nyt jossain siirrytty taas keräilyyn että lapset tunnistaisi kasveja? :D
 
999
Alkuperäinen kirjoittaja Keräämään vaan;24172163:
Tuohan on oikein mukava kesätehtävä oppilaille. Tarkoituksena on varmaan, että vanhemmat auttaisivat lapsiaan keräämään/tunnistamaan kasvit... Samalla perheet voivat viettää laatuaikaa yhdessä :) Sitä paitsi tuo kasvien kerääminen on hauskaa!
Ärsyttävä tuo on. Mutta hyvä että joku tykkää... sinunlaisesi ihminen tuon on varmaan keksinytkin.
 
Äidillä on muuten tätinsä kasvio, kerätty 1920 luvulla, ja täydellisessä kunnossa..on meinaa aika hieno.
Vois olla ihan kiva kerätä noiden lasten kanssa omat kasviot, kun vaan sais aikaiseksi tehdä ne sit oikein kunnolla =)
 

Yhteistyössä