pitäisi alkaa harrastamaan liikuntaa

  • Viestiketjun aloittaja pitäis tästä....
  • Ensimmäinen viesti
Pertti38
Ne, jotka nyt tulee kohta kitisemäään, ettei liikunnalla ole vaikutusta, EIVÄT LIIKU TARPEEKSI JA TARPEEKSI KOVATEHOISESTI.
20kg vuodessa laihduttaneena voin sanoa että olet vitun idiootti. Liikunta on hyväksi mutta ei sillä laihdu. Nyt 20kg kevyempänä olen alkanut liikkumaan ilman huolta että nivelet sun muut prakaa kun en enään ole 120kg. Nyt kannattaa liikkua mutta ei silooin kun oisin rikkonut itteni. +mitätön vaikutus laihduttamiseen.

Eli olet pelle joka ei tiedä mistään mitään :)
 
Pertti38
Lisäksi ei tarvitse syödä kituuttavan vähän, kun kompensoi kaloreita liikunnalla. Esim. ilman liikuntaa joutuisi kitua 1000kcal ruualla laihtuakseen, kun liikunnan kanssa voi syödä 1500kcal ja laihtuu yhtä paljon!
Kalorinlaskija?

Ei näin, pitää jättää hiilarit pois niin laihtuu. Kaloreja laskemalla se on vaan kidutusta.

Niin vähähiilarisella voi koko ajan syödä itsensä kylläiseksi eikä tartte repiä ittiänsä rikki punttiksella JA silti laihtuu jopa enemmän kuin kalorinlaskija+hirvee määrä liikuntoa.

:)
 
liikunta kannattaa
20kg vuodessa laihduttaneena voin sanoa että olet vitun idiootti. Liikunta on hyväksi mutta ei sillä laihdu. Nyt 20kg kevyempänä olen alkanut liikkumaan ilman huolta että nivelet sun muut prakaa kun en enään ole 120kg. Nyt kannattaa liikkua mutta ei silooin kun oisin rikkonut itteni. +mitätön vaikutus laihduttamiseen.

Eli olet pelle joka ei tiedä mistään mitään :)

Mä voin 30kg puolessa vuodessa liikunnan ja ruokavalion yhdistelmällä laihtuneena sanoo, et sä et tiedä, mistä puhut. En kiellä, etteikö pelkällä ruokavaliolla ja alikaloreillakin voisi laihtua, mutta liikunnan kera homma on tehokkaampaa ja nopeampaa, lisäksi se säästää lihaksia. Nivelien prakauksessa korkeassa ylipainossa olet kyllä oikeassa, mutta silloin sopiva liikuntamuöto on esim. reipas kävely. Itse paioin sinua 20kg vähemmän aloittaessa ja olen nainen. Taidat itse olla sirkuspelle.
 
Ap käsittääkseni oli laihduttaassa? Jolloin turha rikkoa itseään sotanorsun kokoisena urheilemalla vaan pitää lopettaa sen paskan syöminen ja aloittaa vähähiilihydraattinen dieetti.

Käsittääkseni ap ei ole ollut menossa niihin kuntosaleille tähtäimessään edelleen läski mutta hyvinvoiva ihmislapsi vaan haluaa (ilmeisesti) päästä pois sieltä läski sektorista. Ja ymmärrän kyllä, sillä olen antanutkin neuvoja, eipä se ole mukavaa jos edes seksissä ei pysty olemaan päällä koska muuten tappaa ukkonsa.
Ei se sotanorsun koko estä liikkumasta ja automaattisesti tarkota ittensä rikkomista. Jos sä ole laihuttanu vain ruokavaliolla,se EI tarkita sitä että se on ainoa oikea tapa ja kukaan muukaan ei laihdu muilla tavoin. Mulla on takana -10kg juuri sillä että liikun+katson mitä syön. En ole rikkonut itteäni enkä ole nälkäkuurilla. Voin hyvin,liikun tavoilla jotka kuluttaa kaloreita ja keho pysyy kyydissä hajoamatta. En myöskään tavoittele mahollisimman paljon mahollisimman nopeasti vaan opettelen elämään uudella tavalla. Johon kuuluu sekin LIIKUNTA vaikkei ehkä sulla.
 
Unohdit lisätä että: sama.
No näemmä kun et suostu näkemään mitään muuta kun oman kantasi.
mukavaa kun voi altaassa juostakin ilman että nivelet hajoaa ja paino tippuu ja mieli on virkeä. Ilman että makaan kotona miettimässä etten voi syyä tota ja tota ja tossaksin on hiilarieta ja tossa ja. Kalorimäärään saa syödä aivan normaalisti 5 ateriaa päivässä.
En ajatellut koko loppuelämääni elää välttämisruokavaliolla joten en sellasella laihutakaan.
 
"Veera"
Ap ei kyllä missään väittänyt haluavansa laihduttaa vaan halusi harrastaa monipuolisesti liikuntaa. en ymmärrä miksi jotkut täällä suhtautuu niin kuin liikkuminen olisi jotenkin vaarallista ja sitä ei missään nimessä kannata tehdä.

Mut yleisesti ottaen kannattaa harrastaa sellaista liikuntaa mistä ite tykkää ja mistä tulee hyvä mieli. Onhan niitä pelkästään naisille tarkoitettuja kuntodaleja joidsa usein käy sit muitakin kuin huippu-urheilijoita. Ja kaupunkien uimahallien yhteydessä on usein myös kuntosali jossa käy kaikenlaista väkeä esim eläkeläisiä.
Sit tietty youtube on erilaisia treeni- ja jumppavideoita pullollaan, käsipainot tai kahvakuulan hankkimalla pääsee jo aika pitkälle.
 
No tota
Minä olen pudottanut painoa 25 kg enkä ole kertaakaan käynyt salilla enkä missään ryhmäliikuntatunnilla. Olen sauvakävellyt ja ostanut kotiin kahvakuulia. Teen oikein hikisen tunnin lenkin ja päälle 30-45 min sessio kahvakuulaa ja selkä ja vatsalihasliikkeitä sekä askelyykkyä painon kanssa. Sisältää vielä loppuun venyttelyt.

Mutta jos haluat laihtua liikunnan lisäksi ruualla on tosi suuri merkitys. Nälän tunne ei ole pahasta. Kaikki sokeri ja huonot rasvat kannattaa jättää pois. Jos se on vaikeaa päätät etukäteen mikä on herkkupäivä ja mitä herkkuja saat syödä ja kuinka paljon, etkä lipsu siitä.
Ravinnossa kannattaa olla paljon proteiinia ja kuituja vihanneksista. Hiilarit pitää olla hitaasti palavaa kuten täysjyväriisi ja -pasta ja -leipä, mutta sitäkin kohtuudella.

Kannattaa tosiaan tehdä harjoittelun ja ruuan suhteen selkeä suunnitelma ihan paperille niin pysyy aisoissa paremmin. Liian tiukille ei kannata vetää.

Onnea projektiin.
Muista että kukaan ei naura ihmiselle joka yrittää parantaa terveyttään ja hyvinvointiaan. Naurettavampaa on se että vaan naureskelee läskeilleen eikä tee mitään, on näennäisesti "ihan tyytyväinen" itseensä.
 
Minä olen pudottanut painoa 25 kg enkä ole kertaakaan käynyt salilla enkä missään ryhmäliikuntatunnilla. Olen sauvakävellyt ja ostanut kotiin kahvakuulia. Teen oikein hikisen tunnin lenkin ja päälle 30-45 min sessio kahvakuulaa ja selkä ja vatsalihasliikkeitä sekä askelyykkyä painon kanssa. Sisältää vielä loppuun venyttelyt.

Mutta jos haluat laihtua liikunnan lisäksi ruualla on tosi suuri merkitys. Nälän tunne ei ole pahasta. Kaikki sokeri ja huonot rasvat kannattaa jättää pois. Jos se on vaikeaa päätät etukäteen mikä on herkkupäivä ja mitä herkkuja saat syödä ja kuinka paljon, etkä lipsu siitä.
Ravinnossa kannattaa olla paljon proteiinia ja kuituja vihanneksista. Hiilarit pitää olla hitaasti palavaa kuten täysjyväriisi ja -pasta ja -leipä, mutta sitäkin kohtuudella.

Kannattaa tosiaan tehdä harjoittelun ja ruuan suhteen selkeä suunnitelma ihan paperille niin pysyy aisoissa paremmin. Liian tiukille ei kannata vetää.

Onnea projektiin.
Muista että kukaan ei naura ihmiselle joka yrittää parantaa terveyttään ja hyvinvointiaan. Naurettavampaa on se että vaan naureskelee läskeilleen eikä tee mitään, on näennäisesti "ihan tyytyväinen" itseensä.
Ei naura ? Ajoittain tääläkin alotus jossa yökötellään hikisen läskin kulkua lenkkipolulla tai kuntosalilla. Niitäkin ääliöitä valitettavasti on aikuisissa jotka nauravat lihaville. Siksi minäkin käyn hallissa jossa on kaikenkokoisia liikkujia enemmän kun salilla vaikka.
 
Pertti38
No näemmä kun et suostu näkemään mitään muuta kun oman kantasi.
mukavaa kun voi altaassa juostakin ilman että nivelet hajoaa ja paino tippuu ja mieli on virkeä. Ilman että makaan kotona miettimässä etten voi syyä tota ja tota ja tossaksin on hiilarieta ja tossa ja. Kalorimäärään saa syödä aivan normaalisti 5 ateriaa päivässä.
En ajatellut koko loppuelämääni elää välttämisruokavaliolla joten en sellasella laihutakaan.
Unohdin vesiliikunnan se on jopa suotavaa kun ei rasita nimenomaan niveliä.
Mutta ihan oikeasti laihduttamisen perusta on ruokavalio. Et usko? Tsekkaa näitä kuvia, heillä oli tällainen "kalorivajaa" ruokavalio. Laihtuivat meleko reilusti kaikki.


 
liikunta kannattaa
Huomaa Pertti, että näillä keskitysleiriläisillä lähti myös ne lihakset pois. Katso kuvaa!

Paljon paremman näköinen tämä lihaksikas normaalipainoinen mies on:
 
Boobabe
Ruokavalion muutos on hyvä alku. Mutta ei sekään kaikkea läskiä poista. Pitää olla liikuntaa. Se parantaa kuntoa ja jaksaa töissä paremmin. Jos siis tekee jotakin muuta kuin istuu töissä persiillään.
 
Nalle pressaksi
Onpa toooooosi tyhmää porukkaa. Aloittaja ei mainitse mitään laihduttamisesta, haluaa vaan liikkua omaksi iloksi ja olon parantamiseksi. Ja täällä saadaan aikaan kauhea tappelu miten laihtuu parhaiten. Lieneekö se Nalle Wahlroos olevan sittenkin oikeassa!!
 
No tota
Ei naura ? Ajoittain tääläkin alotus jossa yökötellään hikisen läskin kulkua lenkkipolulla tai kuntosalilla. Niitäkin ääliöitä valitettavasti on aikuisissa jotka nauravat lihaville. Siksi minäkin käyn hallissa jossa on kaikenkokoisia liikkujia enemmän kun salilla vaikka.
Jos joku on niin ääliö että nauraa päin naamaa niin siitä ei kyllä kannata välittää. Ja se mitä ihmiset tekee selän takana on kanssa jätettävä omaan arvoonsa.
Jos jatkuvasti miettii mitä muut miettii niin siitä ei kyllä tule loppua.
 
Tsemmpis
Helppoa toki sanoa näin elämän kovettamana ettei niistä naurajista pidä välittää. Todellisuudessa niitä löytyy lähes joka salilta! Mutta kun ei välitä niin hiljenee ne. Kivointa olisi ap jos saisit jonku sanavalmiin kaverin aluksi salille mukaasi. :) toisi ns.henkistä turvaa sinne ja olisi mukavampi aloittaa kuntoilu siellä. Olen jokusen kerran pistänyt jauhot kurkkuun kaverille PT:na ollessa muutamille naikkosille. Toki jos sulla sattuu olemaan kondiksessa oleva mies niin se mukaan sinne aluksi ;)
Ei ole mikään naurun asia jos joku haluaa kuntoaan kohentaa. Se on sallittu jokaiselle koosta riippumatta.

Eilen katselin todella nättejä "salivaatteita" isommille naisille kaupassa. Suosittelen. Ne tuovat vähän piristystä itsetuntoon. Pyöreä ihminen voi tosiaan olla hyvännäköinen oikean kokoisilla ja istuvilla vaatteilla. -> jos tulee jotain naljailua niin voit ajatella hymyillen päässäsi jotta näpsäkkä olemuksesi vain ärsyttää niitä naureskelijoita.

Mene siis vain rohkeasti salille kun se tuntuu sinua kiinnostavan. Pyri olemaan välittämättä naureskelijoista jos niitä kohdalle osuu. Omaa idioottimaisuuttaan vain tuovat sellaisella käytöksellä esiin.
Hyvinvoiva ja itsestään tykkäävä ihminen ei naura muille!!! Muista se ;) Sääli naurajia ennemmin, niillä on jotain huonosti omassa elämässään.
 
Turha pelko
Olen käynyt 10 vuotta salilla ja en ole IKINÄ nähnyt kenenkään nauravan kenellekään siellä. Eihän kukaan siellä edes keskity muihin vaan tekee omia reenejään.
 
vierass
Minä suosittelen syvänveden jumppaa. Joku voi tieten katsella sotanorsuja sinne altaalle mennessä, mutta jumppa tapahtuu vedessä. Ainoa laji, mistä olen oikein nauttinut, koska siitä on tullut hyvä olo.
 

Yhteistyössä