Pitäisi uskaltautua soittamaan vuokranantajalle

  • Viestiketjun aloittaja vuokralainen
  • Ensimmäinen viesti
vuokralainen
Mä vaan jotenkin pelkään sille soittaa...
Pitäis kysyä voisiko kuukauden irtisanomisesta myöntyä tämän yhden päivän...pelottaa vaan että vastaus on kieltävä..

Saatiin vihdoin halvempi asunto, lappu tuli asunnosta tänään ja se olisi vapaa 1.4. alkaen...
 
mulla sama ongelma!
voi kuule! mulla on aivan sama tilanne!!! Saatiin yks asunto joka olis 1.4. vapaa mutta en ole irtisanonut tätä nykyistä vielä! Mietin, että miten saisin irtisanottua tän asunnon ettei tulis ylimääräsiä kuluja!
 
mulla sama ongelma
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Tänäänhän on toka päivä? Eikös kuun vika päivä olisi pitänyt irtisanoa? Eli kaksi pv sitten.
siinähän se vika onkin, että ainakin minä sain tietää uudesta asunnosta vasta tänään :( eli kuun alussa :(
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja mulla sama ongelma:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Tänäänhän on toka päivä? Eikös kuun vika päivä olisi pitänyt irtisanoa? Eli kaksi pv sitten.
siinähän se vika onkin, että ainakin minä sain tietää uudesta asunnosta vasta tänään :( eli kuun alussa :(
Joo ymäärään. Mutta ap puhui yhdestä päivästä. Ja tänänä siis toka päivä ;)
 
mso
eihän nyt niin voi edes tehdä, että irtisanoo riskillä nykyisen asuntonsa ja odottaa peukut pystyssä että jos vaikka jostain vapautuisi uusi. Sitten ei vapaudukkaan, niin mitäs sitten teet???
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja mso:
eihän nyt niin voi edes tehdä, että irtisanoo riskillä nykyisen asuntonsa ja odottaa peukut pystyssä että jos vaikka jostain vapautuisi uusi. Sitten ei vapaudukkaan, niin mitäs sitten teet???
No vapailta markkinoilta aina löytyy. Kyllä me ollaan näin tehty kun vielä vuokralla asuttiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mso:
ja mun mielestä kuukauden irtisanomisaika tarkoittaa ennemminkin sitä, että siitä päivästä lasketaan kuukausi eteenpäin kun olet irtisanonut asunnon!
Ei. Seuraava kokonainen kalenterikuukausi pitää maksaa. Jos irtisanoo vaikka 2.3 niin pitää maksaa huhtikuukin.

Mutta osa vuokranantajista suostuu ja osa saattaa tulla parilla viikolla vastaan. Kannattaa soittaa =)
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja mso:
eihän nyt niin voi edes tehdä, että irtisanoo riskillä nykyisen asuntonsa ja odottaa peukut pystyssä että jos vaikka jostain vapautuisi uusi. Sitten ei vapaudukkaan, niin mitäs sitten teet???
No vapailta markkinoilta aina löytyy. Kyllä me ollaan näin tehty kun vielä vuokralla asuttiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mso:
ja mun mielestä kuukauden irtisanomisaika tarkoittaa ennemminkin sitä, että siitä päivästä lasketaan kuukausi eteenpäin kun olet irtisanonut asunnon!
Se menee niin että edellisen kuukauden puolella täytyy irtisanoa, jos haluaa välttyä ylimääräisen kuukauden vuokran maksulta. Esim. jos muuttaa uuteen asuntoon 1.5 täytyy vanha asunto irtisanoa viimeistään 31.3. Jos irtisanoo varta huhtikuun puolella on vuokranantajalla oikeus periä vuokra vielä toukokuultakin.
 
s
mitä sun vuokrasopimuksessa lukee. ja jos se "antaa anteeksi" tämän kahden päivän myöhässä irtisanomisen, niin yleensähän sit luovutetaan avaimet viimeinen päivä eli 31.3 ja jos uudet avaimet saat vasta 1.4 niin missäs ajattelit olla puolen yön aikaa...pihalla kaikkien tavaroiden kanssa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja rupu-rupu mörkö:
Alkuperäinen kirjoittaja mso:
ja mun mielestä kuukauden irtisanomisaika tarkoittaa ennemminkin sitä, että siitä päivästä lasketaan kuukausi eteenpäin kun olet irtisanonut asunnon!
Se menee niin että edellisen kuukauden puolella täytyy irtisanoa, jos haluaa välttyä ylimääräisen kuukauden vuokran maksulta. Esim. jos muuttaa uuteen asuntoon 1.5 täytyy vanha asunto irtisanoa viimeistään 31.3. Jos irtisanoo varta huhtikuun puolella on vuokranantajalla oikeus periä vuokra vielä toukokuultakin.
Meillä on aiemmin ollut että 1. päivä kun irtisanoo, niin se kuukausi on se irtisanomisaika..
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja s:
mitä sun vuokrasopimuksessa lukee. ja jos se "antaa anteeksi" tämän kahden päivän myöhässä irtisanomisen, niin yleensähän sit luovutetaan avaimet viimeinen päivä eli 31.3 ja jos uudet avaimet saat vasta 1.4 niin missäs ajattelit olla puolen yön aikaa...pihalla kaikkien tavaroiden kanssa?
Ihan lain mukaan jos vuokrasopimus päättyy 31. päivä, avaimet tarvitsee palauttaa vasta 1. päivä tai ensimmäisenä arkipäivänä jos 1. päivä on sunnuntai tai arkipyhä. Eli kyllä saa nukkua yönsä ihan rauhassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja s:
mitä sun vuokrasopimuksessa lukee. ja jos se "antaa anteeksi" tämän kahden päivän myöhässä irtisanomisen, niin yleensähän sit luovutetaan avaimet viimeinen päivä eli 31.3 ja jos uudet avaimet saat vasta 1.4 niin missäs ajattelit olla puolen yön aikaa...pihalla kaikkien tavaroiden kanssa?
Täällä yleensä avaimet saadaan kaupungilta (siis kaupungin vuokra-asuntoon muuttamassa) jo heti aiemmin. Voi myös sopia yleensä edellisen vuokralaisen kanssa. Joissain tapauksissa jopa vanha asukas kantaa tavaroitaan ulos, ja uusi samalla sisään. :)

Mä soitin vuokranantajan vaimolle, joka yleensä asiat hoitaa...sanoi että hänen miehensä soittaa...ei osannut sanoa vielä myöntyykö..

Selitin kuitenkin tilanteen, että kun ollaan toimeentulotuen tai sossun asiakkaita, niin tämä asunto on liian kallis...Pyysin voisiko tässä tapauksessa mitenkään myöntyä...jännityksellä odotan miehen soittoa
 

Yhteistyössä