PITÄISIHÄN tää jo tietää, mut kun ei....

äh.. väärin muotoiltu kysymys.... tarkotin että siitä hetkestä kun vauva vois mahdollisesti iskeytyä muhun :D , niin siihen että plussaa näkyy testissä, eli monta viikkoa? näyttääkö ennen ku menkat ees myöhässä?ja voiko pillerit sekoittaa testin tulosta
B) *tyhmänä kyselen
 
periaatteessa mitään testiä ei kannata tehdä ennen oletettua kuukautistenalkamispäivää. Käsittääkseni sitä raskaushormonia alkaa kehittyä kun alkio on kiinnittynyt kohtuun ja kyllähän se hedelmöittynyt munasolu jonkun aikaa seilaa siellä putkia alas.
Miksi testata ennen? kai sitä sitten olisi pitänyt aikanaan joka kuukausi testata.... Miksei odottaa rehellisesti "oikeaa aikaa"
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
periaatteessa mitään testiä ei kannata tehdä ennen oletettua kuukautistenalkamispäivää. Käsittääkseni sitä raskaushormonia alkaa kehittyä kun alkio on kiinnittynyt kohtuun ja kyllähän se hedelmöittynyt munasolu jonkun aikaa seilaa siellä putkia alas.
Miksi testata ennen? kai sitä sitten olisi pitänyt aikanaan joka kuukausi testata.... Miksei odottaa rehellisesti "oikeaa aikaa"
no kun se "oikea aika" mulla tässä just hukassa onkin.....'
odottelen siis menkkoja, toivoen et ne tulevat... tai kai ne voi tulla vaikka olisikin raskaana,.aluksi siis...
mä oon niin toivoton näissä asioissa et huh,,, :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja KASTEMATO:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
periaatteessa mitään testiä ei kannata tehdä ennen oletettua kuukautistenalkamispäivää. Käsittääkseni sitä raskaushormonia alkaa kehittyä kun alkio on kiinnittynyt kohtuun ja kyllähän se hedelmöittynyt munasolu jonkun aikaa seilaa siellä putkia alas.
Miksi testata ennen? kai sitä sitten olisi pitänyt aikanaan joka kuukausi testata.... Miksei odottaa rehellisesti "oikeaa aikaa"
no kun se "oikea aika" mulla tässä just hukassa onkin.....'
odottelen siis menkkoja, toivoen et ne tulevat... tai kai ne voi tulla vaikka olisikin raskaana,.aluksi siis...
mä oon niin toivoton näissä asioissa et huh,,, :ashamed:
tai ensimmäisiä raskausäklötysolon merkkejä =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
tai ensimmäisiä raskausäklötysolon merkkejä =)
jolloin voi olla myöhäistä tehdä abortti...

anteeksi, en tiennyt että tässä oli kyseessä mahdollinen ei-toivottu raskaus. silloin toki voinee tehdä muutaman "turhankin" testin jos kierrosta ei oikein haisuakaan. luulin että kyseessä malttamaton odotuksen odottelija joihin joskus aina törmää
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja KASTEMATO:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
periaatteessa mitään testiä ei kannata tehdä ennen oletettua kuukautistenalkamispäivää. Käsittääkseni sitä raskaushormonia alkaa kehittyä kun alkio on kiinnittynyt kohtuun ja kyllähän se hedelmöittynyt munasolu jonkun aikaa seilaa siellä putkia alas.
Miksi testata ennen? kai sitä sitten olisi pitänyt aikanaan joka kuukausi testata.... Miksei odottaa rehellisesti "oikeaa aikaa"
no kun se "oikea aika" mulla tässä just hukassa onkin.....'
odottelen siis menkkoja, toivoen et ne tulevat... tai kai ne voi tulla vaikka olisikin raskaana,.aluksi siis...
mä oon niin toivoton näissä asioissa et huh,,, :ashamed:
tai ensimmäisiä raskausäklötysolon merkkejä =)
niinpä... Mulla on maha turvonnut ku possu,ja särkee, etova olo ja kokoajan tekis mieli syödä... hassua tässä on se et mä olen kokoajan syönyt pillereitä, ja muistanut kyllä ottaa jokaisen, joten sen puolesta raskaus ei olisi mahdollinen,
vaan....

samoilla pillereillä tulin 3 vuotta sitten raskaaksi, mitä lienee silloin käynyt...
neuvolantäti sai mut tällä kertaa vakuuttuneeksi että niin ei kyllä kävisi, vaan olo on ku ilmapallolla, samanlailla kuin viimeksi kun tajusin olevani raskaana...

tähän väliin ei kyllä nyt ihan sopisi pikkuista ihmistä... *uhmis kotona riittää*
vaan saapi ootella sitten pari päivää ennen kuin menkkojen pitäis alkaa, ja toivoa josko paha olo johtuukin vain siitä. (ennen ei kyllä ole mitään tällaista ennen menkkoja ollut) aika jännä juttu!

 
http://metku.net/~pesu/ehkaisy/ehkaisy.php

Miksiköhän neuvolantäti vakuutteli. Eihän mikään oikeastaan ole 100% varmaa. Sivua alaspäin kelatessa löytyy taulukko raskauksien lukumääristä 100 käyttäjää kohden vuodessa eri ehkäisymenetelmillä.
 

Yhteistyössä