Pitäisikö lihavilla olla omat uimahalli- ja salivuorot? Voisi helpottaa ylipainoisten kynnystä alkaa harrastaa liikuntaa, kun ei t

  • Viestiketjun aloittaja Hyvä idea?
  • Ensimmäinen viesti
Hyvä idea?
Tätä palstaa lukiessa olen huomannut että lihavia kohtaan on hirveästi aggressioita ja moni lihava välttelee saleja ja uimahalleja katseiden pelossa. Mitä mieltä olette ajatuksesta siitä että ylipainoisille olisi omat treeniajat näissä paikoissa?
 
Kauhea miettiminen että kumpaan ryhmään sitä sitten kuuluisi B)
Olisiko siinä sitten painoraja vaiko bmi:n mukaanko mentäisiin??

Eipä voisi lihava ja laiha mennä yhdessä treenaamaan, kun olisi eri vuorot.
Se olisi outoa.

Eli: EI.
 
AAM
minusta se että olisi tuollainen jaottelu kiinnittäisi enempi huomiota heihin joita varten ko ajat/ryhmät ajat perustettaisiin... :whistle:
jos ei kehtaa liikkua silloin kun pitäisi niin saa hakea todellsita halua liikkua..
 
Joo, no johan on naisten saleja, jottei tarvii äijien eteen mennä venytteleen.. Joten miks ei... ei tarttis kattoo sellasta katsokaa mua mulla ei hikiroisku te ällötykset.. pimuja pomppimassa pyörän päällä
 
Mamma
Ehkä joku oma XL-uimakerho tai vesijumppa olisi parempi? Meidän kunnassa oli joskus XL-aerobic ryhmä ja se oli tosi hauskaa =) Kukaan ei hävennyt ulkonäköään tai taitojaan.
 
no
ei tosiaan tartte. Olen LÄSKI ja viitin kyllä uida silloin, kun laihatkin (ja siis todellakin uin useemman kerran viikkoon). Jos jotain mun läskini oksettavat, niin olkoot kotonaan. Eikö se ole hyvä, että liikku vaikka onkin läski?
 
Aamu Uninen
Ehkä paremminkin pitäisi olla omat vuorot kuikeloille. Nämä jotka uimahallireissun jälkeen kirkuvat nettipalstoilla nähneensä uimahallissa lihavan ihmisen. Jos laiheliineille olisi omat vuorot, saisi pullukat uida rauhassa.
 
ems
Minä olen ollut pullukampi ja laihempi ja kaikkea siltä väliltä. Taitaa ennemminkin oma näkö häiritä omaa itseä. Enkä vieläkään ole sellanen ku haluan. Minun puolesta muut saa olla mitä ovat... oikeesti ei kiinnosta onko joku laiha taikka lihava... enempi tuijotan itseäni peilistä ja jahkailen. !
 
Teoriassa ehkä hyvä idea, käytännössä ei. Kuinkas lihava määritellään? BMI:n avulla? Vai niin, että ihmisen itse täytyy kokea itsensä lihavaksi? Vai uimahallin henkilökuntako tämän päättää?
 
Ei ei missään nimessä. Mitä enempi meitä eri kokoisia ja erilaisia ihmisiä lokeroidaan ja luokitellaan, sitä vaikeampi on ihmisten hyväksyä ja ymmärtää sitä, ettei kaikki oel samasta piparimuotista. :attn: :wave:
 
hm
Ehkä sellanen painonpudotus-ryhmä pitäs olla saleilla, johon sais liittyä. Ei tuntuisi niin syrjivältä. Tavallaan kun on kaikkia kiloklubeja jne. Sittenpähän olis aina useampi "kohtalontoveri" samaan aikaan treenailemassa ja miksi ei vaikka omat vuorot heille. Tuskinpas sinne niitä hyväkuntoisia treenattuja tulisi. Tai jos näin pääsisi käymään, niin enempihän heitä kieroon katsottas :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ei ei missään nimessä. Mitä enempi meitä eri kokoisia ja erilaisia ihmisiä lokeroidaan ja luokitellaan, sitä vaikeampi on ihmisten hyväksyä ja ymmärtää sitä, ettei kaikki oel samasta piparimuotista. :attn: :wave:
No noin mä sen tarkotin, mutta en osannut sanoa!
 
ai jaa
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ehkä sellanen painonpudotus-ryhmä pitäs olla saleilla, johon sais liittyä. Ei tuntuisi niin syrjivältä. Tavallaan kun on kaikkia kiloklubeja jne. Sittenpähän olis aina useampi "kohtalontoveri" samaan aikaan treenailemassa ja miksi ei vaikka omat vuorot heille. Tuskinpas sinne niitä hyväkuntoisia treenattuja tulisi. Tai jos näin pääsisi käymään, niin enempihän heitä kieroon katsottas :D
Eikös ole jo olemassa painonvartijat? ja painonpudotusryhmiä terveysaseman tai neuvolan toimesta?


On kyllä totta, että rapakuntoisena tai lihavana ei viitsi mennä trimmattujen joukkoon, he kun katsovat halveksivasti nokkavarttaan pitkin meitä taviksia. Miten voi alkaa laihduttamaan tai kohentamaan kuntoon, kun pitää olla jo valmiiksi bodattu kroppa ja huippukunto, jo ennen ensimmäistäkään salikäyntiä?
Kerran sain kuntosaliohjaajaksi semmosen tytön, joka ei kertakaikkisesti tajunnut, ettei minulla ole ollut moneen vuoteen mahdollisuutta kuntoilla tms. vaan nyt aloitan sen uudelleen... ja etten ulkonäölleni mitään voi, kun enen nätti ikinä ole ollut... ja siitä huolimatta minulla On ihmisarvo! enkä ole halveksittava. Ja olin kuitenkin normaalipainoinen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ehkä sellanen painonpudotus-ryhmä pitäs olla saleilla, johon sais liittyä. Ei tuntuisi niin syrjivältä. Tavallaan kun on kaikkia kiloklubeja jne. Sittenpähän olis aina useampi "kohtalontoveri" samaan aikaan treenailemassa ja miksi ei vaikka omat vuorot heille. Tuskinpas sinne niitä hyväkuntoisia treenattuja tulisi. Tai jos näin pääsisi käymään, niin enempihän heitä kieroon katsottas :D
Saleilla joissa mä oon käyny, on ollu painonpudotusryhmiä. Mutta ei kyllä omia saliaikoja :whistle:
Mä käyn salilla sillon kun mulle sopii, ois se minusta ikävää jos sali ois sillon tällöin varattu jollekkin ryhmälle niin ettei itse pääsis :/
Eli en todellakaan kannata :)

Ja kyllä ne huippukroppaset vääntää normaalipainosenkin mielialaa sillon tällöin... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Minusta tuo voisi olla hyväkin idea! Salilla tuntuu tosiaan joskus että lihavat kulkevat vaivautuneina pitkin seiniä ja naamioituvat ylisuuriin mustiin t-paitoihin, jos ylipäätään uskaltautuvat salille ruuhka-aikoina.
Olen käynyt paljon erilaisilla kuntosaleilla, enkä ole koskaan huomannut tuollaista. En halveksuvia katseita keneltäkään ketään kohtaan enkä halveksuvia katseita itseänikään kohtaan. En kyllä käy näissä "pintapaikoissa", johtuneeko sitten siitä?
Treenikamppeeni ovat varmasti aina salin kamalimmasta päästä, ja luulisi sen kirvoittavan ainakin halveksuvia katseita, mutten ole vielä koskaan moista huomannut. Olen käynyt kuntosaleilla 15 vuotta.
 

Yhteistyössä