Pitäisikö mun luopua koirasta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija96
  • Ensimmäinen viesti
vierailija96
Oon 18-vuotias ja mulla on tällä hetkellä isohko todella aktiivinen koira. Nyt mulla todettiin sairaus jonka vuoksi käytän todella väsyttäviä lääkkeitä ja jaksaminen on nollassa... Mietin, että olisko koiran parempi jossain muualla kuin mun luona sohvakoirana. Mitä mieltä olette? Ja miten sen luopumisen tuskan kestää..? :(
 
No EI pidä! Käyt pienillä lenkeillä itse ja laitat vaikka paikallislehteen ilmoituksen että joku lähialueen teineistä tai työttömistä tai eläkeläisistä tulisi pientä korvausta vastaan ulkoiluttamaan hurttaa.

Kun on niitäkin, joiden kanssa olisi ihana viettää koiran kanssa tunti, pari päivittäin vaikkeivat kotiin moista allergian vuoksi voi ottaa.
 
vierailija
No EI pidä! Käyt pienillä lenkeillä itse ja laitat vaikka paikallislehteen ilmoituksen että joku lähialueen teineistä tai työttömistä tai eläkeläisistä tulisi pientä korvausta vastaan ulkoiluttamaan hurttaa.

Kun on niitäkin, joiden kanssa olisi ihana viettää koiran kanssa tunti, pari päivittäin vaikkeivat kotiin moista allergian vuoksi voi ottaa.
Muuten hyvä idea, muttei tuota uskalla antaa kenenkään ulkopuolisen ulkoilutettavaksi. :/ Ulkoiluttajalla täytyy olla silmät myös selässä, tuo on nuori palveluskoira, joka vasta harjoittelee remmissä lenkkeilyä...
 
vierailija
Kyllä mä uskon,että muutkin pärjää koirasi kanssa.
Mua "ärsytti" ku kysyin naapurin cockeria lenkkiseuraksi,niin en saanut,koska se ei osaa käyttäytyä.
Mulla on ollut koiria melkein aina,niin olisihan se kumma,jos en koiran kanssa pärjäisi.Olisi niin kivaa saada lenkkiseuraa.
 
vierailija
Muuten hyvä idea, muttei tuota uskalla antaa kenenkään ulkopuolisen ulkoilutettavaksi. :/ Ulkoiluttajalla täytyy olla silmät myös selässä, tuo on nuori palveluskoira, joka vasta harjoittelee remmissä lenkkeilyä...

Pyydä apua lähimmäisiltä kehen luotat, ja neuvo sekä ohjeista miten toimia kyseisen koiran kanssa lenkillä. Varmasti on tosiaan joitakin jotka haluaisivat koiran kassa auttaa.
Mielestäni olet sitoutunut kuitenkin hoitamaan koiraasi, kun sellaisen olet mennyt ottamaan. Eihän pientä lastataan anneta pois väsymyksen jne vuoksi.
Toisaalta koira voi auttaa sinua jaksamaan, pakko viedä ulos ja sitä kautta pitää päivittäistä rytmiä yllä. Jaksamisia, sinuna en luopuisi parhaasta ystävästä joka ei ole syyllinen tilanteeseen.
 
vierailija
Peesaan muita, koira on sinulle varmasti iso voimavara ja pakottaa tekemään asioita oman jaksamisen rajoissa. Ja koira on kuitenkin kotiutuva ja omistajaansa siinä määrin leimautuva eläin, ettei siitä luopuminen ole helppo ratkaisu kummallekaan.

Koita lenkkeillä koirasi kanssa se minkä jaksat ja jos sinulla on läheisiä, jotka koiraa voisivat ottaa ulkoiluun mukaan, pyydä heitä apua. Voitte alkuun tehdä jonkun lenkin yhdessä, jotta apuri oppii tulkitsemaan ja käsittelemään koiraa oikein :) Nuorella palveluskoiralla riittää energiaa, mutta sitä voi purkaa muutoinkin kuin vain lenkeillä. Jos teillä on mahdollista mennä jonnekin syrjäisempään paikkaan (esim. autolla) ja koirallasi on luoksetulo kunnossa, saa isonkin koiran väsytettyä aika hyvin esimerkiksi frisbee-leikeillä. Kotona voit antaa sille esinehaku-tyyppisiä etsintäleikkejä, nekin kuluttavat koiran energiaa mutta eivät vaadi sinulta aivan hirvittäviä ponnistuksia. :)
 
vierailija
Sä tiedät itse parhaiten, miten jaksat koirasi kanssa. Ei ole väärin antaa sitä hyvään kotiin, jos koet että koira kärsii. Se on osoitus sinulta koiralle, miten paljon sitä rakastatkaan.
Itse jouduin aikoinani luopumaan koirasta, koska koin energisen koiran kärsivän muuttuneesta tilanteestani. Puoli vuotta itkin koiran perään joka päivä, mutta en kokenut pystyväni pitää sitä yrityksistäni huolimatta.
 
vierailija
Sä tiedät itse parhaiten, miten jaksat koirasi kanssa. Ei ole väärin antaa sitä hyvään kotiin, jos koet että koira kärsii. Se on osoitus sinulta koiralle, miten paljon sitä rakastatkaan.
Itse jouduin aikoinani luopumaan koirasta, koska koin energisen koiran kärsivän muuttuneesta tilanteestani. Puoli vuotta itkin koiran perään joka päivä, mutta en kokenut pystyväni pitää sitä yrityksistäni huolimatta.
Osoitus, jota koira ei tosin tule koskaan ymmärtämään.
 
vierailija
Kiitos vastauksista. Yritän nyt lisätä lenkkeilyä ja muuta aktivointia. Tosiaan olen todellakin sitoutunut hoitamaan koiraa kun olen sen ottanut, mutta tilanne ei silloin ollut tällainen. Mutta tilasin koiralle juuri vaativan aktivointipelin ja tänään mennään toko-treeneihin, että ehkä se tästä... :) Illalla voisi käydä vielä koirapuistossa, jos vaan jotenkin jaksan. Silloin olisi viileämpääkin...
 

Yhteistyössä