Pitäiskö mun nyt kauheasti hävetä miehen ammattia??? *turhis*

  • Viestiketjun aloittaja Roskakuskitar
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vai:
No, paljonko ne sit todella tienaa? 1500??
:LOL: vajaassa kahdessa saa viikossa tuon...

Mun mies on entinen roskakuski enkä todellakaan hävennyt, eikä hävennyt itsekään ja piti työstäänkin vielä, mutta vaihtoi kuitenkin helpompaan työhön selän alettua krenkkaamaan 3vuotta sitten...
 
tota noin
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vai:
No, paljonko ne sit todella tienaa? 1500??
Mulla jäi käteen suunnilleen 3000 euroa kuussa kun olin roskakuski.
Minkälaiset työajat sulla oli? Yleensä eivät kyllä tuollaisia tienaa, mutta täälle varmaan tulee lisä, kun hakevat pyhäpäivinä ja sunnuntaisinkin roskia ja yömyöhään. Ihan pimeetä tohua minusta.

Mutta normityöajalla ei roskakuskin palkka hyvä ole.

 
Nainen
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vai:
No, paljonko ne sit todella tienaa? 1500??
Mulla jäi käteen suunnilleen 3000 euroa kuussa kun olin roskakuski.
Minkälaiset työajat sulla oli? Yleensä eivät kyllä tuollaisia tienaa, mutta täälle varmaan tulee lisä, kun hakevat pyhäpäivinä ja sunnuntaisinkin roskia ja yömyöhään. Ihan pimeetä tohua minusta.

Mutta normityöajalla ei roskakuskin palkka hyvä ole.
Tein aika usein iltaa ja viikonloppua. Mieheni teki päivätöitä emmekä halunneet laittaa lapsia hoitoon, siksi niin.
 
katmat
Alkuperäinen kirjoittaja tota noin:
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vai:
No, paljonko ne sit todella tienaa? 1500??
Mulla jäi käteen suunnilleen 3000 euroa kuussa kun olin roskakuski.
Minkälaiset työajat sulla oli? Yleensä eivät kyllä tuollaisia tienaa, mutta täälle varmaan tulee lisä, kun hakevat pyhäpäivinä ja sunnuntaisinkin roskia ja yömyöhään. Ihan pimeetä tohua minusta.

Mutta normityöajalla ei roskakuskin palkka hyvä ole.
jos lähihoitaja on päivätyössä niin palkasta jää käteen 1300e,vuorotyössä 1600-1700e/kk.Roskakuskin liksa vaikuttaa kokolailla isolta...
 
poikien äiti
Alkuperäinen kirjoittaja heips:
No, ollaan nyt hei oikeasti rehellisiä. Kuinka moni tässä ketjussa haluaisi miehensä olevan roskakuski ja mikä mies on ammatiltaan nyt?
Mulle on ihan sama mikä mieheni on ammatiltaan kunhan on itse onnellinen ja tyytyväinen. Sitä paitsi jokaikisestä ammatista löytyy jollakin jotain valittamista. Niinkuin esim. mieheni upseerin ammatista.
 
Lis
Alkuperäinen kirjoittaja heips:
No, ollaan nyt hei oikeasti rehellisiä. Kuinka moni tässä ketjussa haluaisi miehensä olevan roskakuski ja mikä mies on ammatiltaan nyt?
Päällikkötasoa, enkä kyllä haluaisi roskakuskia koska palkka ei ole samaa tasoa.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Lis:
Alkuperäinen kirjoittaja heips:
No, ollaan nyt hei oikeasti rehellisiä. Kuinka moni tässä ketjussa haluaisi miehensä olevan roskakuski ja mikä mies on ammatiltaan nyt?
Päällikkötasoa, enkä kyllä haluaisi roskakuskia koska palkka ei ole samaa tasoa.
Ei sullakaan lujaa mee ku raha ratkasee miehen. Toivot. sun ukkos joskus tajuu sen, jäät kun kakka tyhjälle.
 
Apua
Järkevämpää olla lyhyemmällä koulutuksella roskakuski kuin esim. vuosikausia opiskellut akateeminen jolle ei jää käteen edes tuota 3000e/kk. Mutta tietysti kukin kiinnostuksensa mukaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äläs nyt, minä olen lääpälläni taloyhtiömme roskat hakevaan kuskiin! On muuten hemmetin komea, raamikas mies. Eikä se työasu yhtään himmennä kiinnostavuutta. Nam nam!

(Ei kai vaan ole sinun miehesi... :D )
Saattaa hyvinkin olla mun ukkoni! On aika söpö mieheksi vaikka itse sanonkin..... ;)

Ja kyselijöille tiedoksi niin kyllä miehen palkasta käteen jää se 2500 (kuukaudesta riippuen, välillä enemmänkin). Kyllä se meille riittää ja olen sen rahan turvin voinut olla lasten kanssa pitkään kotona! :) Hän on kaverinsa firmassa töissä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äläs nyt, minä olen lääpälläni taloyhtiömme roskat hakevaan kuskiin! On muuten hemmetin komea, raamikas mies. Eikä se työasu yhtään himmennä kiinnostavuutta. Nam nam!

(Ei kai vaan ole sinun miehesi... :D )
Saattaa hyvinkin olla mun ukkoni! On aika söpö mieheksi vaikka itse sanonkin..... ;)

Ja kyselijöille tiedoksi niin kyllä miehen palkasta käteen jää se 2500 (kuukaudesta riippuen, välillä enemmänkin). Kyllä se meille riittää ja olen sen rahan turvin voinut olla lasten kanssa pitkään kotona! :) Hän on kaverinsa firmassa töissä.
Korjaus; 2500brutto. Mutta tosi hyvänä kuukautena voi jäädä sen verran käteenkin.
 
Bla
Itse kyllä varmastikin häpeäisin jollakin tasolla, tosin en mitä suurimmalla todennäköisyydellä sotkeentuisikaan noin suorittavan työn tekijään. Sinun ei kuitenkaan tarvitse hävetä, mikäli et akateemisuutta kumppanilta edellytä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lakkoon vaan:
Roskakuskien pitäisi joskus lakkoilla kautta koko Suomenmaan. Kyllä arvostus ammattia kohtaan kasvaisi, kun sen tarpeellisuus tunnustettaisiin. :D

ETKÄ HÄPEÄ! Työ siinä missämuutkin ja perustarpeellisempi työ kuin joku akateeminen tutkinto, joka johtaa työttömyyskortistoon.
Itse olen akateeminen enkä päivääkään ole kortistossa ollut. Tapoihini ei tosin kuulu arvostella ihmisiä heidän työnsä perusteella, sillä jokainen työ on tärkeä. Ei koulutus mittaa ihmisarvoa. Sanoisin sinulle, että ihan yhtä lailla meitä akateemisesti koulutettujakin tässä maassa tarvitaan, eikä meistä suinkaan kaikki missään kortistossa ole. Ja on siellä kortistossa ihan yhtä lailla myös duunareitakin.
 
gregoryn
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lakkoon vaan:
Roskakuskien pitäisi joskus lakkoilla kautta koko Suomenmaan. Kyllä arvostus ammattia kohtaan kasvaisi, kun sen tarpeellisuus tunnustettaisiin. :D

ETKÄ HÄPEÄ! Työ siinä missämuutkin ja perustarpeellisempi työ kuin joku akateeminen tutkinto, joka johtaa työttömyyskortistoon.
Itse olen akateeminen enkä päivääkään ole kortistossa ollut. Tapoihini ei tosin kuulu arvostella ihmisiä heidän työnsä perusteella, sillä jokainen työ on tärkeä. Ei koulutus mittaa ihmisarvoa. Sanoisin sinulle, että ihan yhtä lailla meitä akateemisesti koulutettujakin tässä maassa tarvitaan, eikä meistä suinkaan kaikki missään kortistossa ole. Ja on siellä kortistossa ihan yhtä lailla myös duunareitakin.
Kannattaa ihan todella huomata, että lähtökohtaisesti korkeampi koulutustaso takaa paremmat työllistymismahdollisuudet, vaikka akateeminen työttömyys onkin kasvussa. Ammatillisen perustutkinnon suorittaneet ovat siis silti määrällisesti suuremmassa työttömyysriskissä kuin vaikkapa ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneet.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Järkevämpää olla lyhyemmällä koulutuksella roskakuski kuin esim. vuosikausia opiskellut akateeminen jolle ei jää käteen edes tuota 3000e/kk. Mutta tietysti kukin kiinnostuksensa mukaan.
Paitsi että roskakuskilla saattaa helposti mennä terveys. Mutta siis akateemiset miehet kyllä suurimmaksi osaksi tienaa tosi hyvin, ne on naisvaltaiset alat joissa palkat on huonommat kuten se nyt on kaikissa koultusasteissa.

Mutta on tosi haussua kun ihmiset puhuvat nettoansioista, kun oikeasti järkevää on puhua brutosta sen takia, että verotus vaikuttaa palkkaan tosi paljon.

 
roskakuski
eipä tuo ole alle 3000e jäänyt NETTO sitten vuoden 2003. Jos minä teen talolle rahaa tuurissa 700-1000e riippuen reitistä niin en tasan aja metriäkään alle 20e/tunti+urakat
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi tyttö vain:
Hassua miten paljon ihminen määritellään Suomessa ammatin perusteella... heti toinen kysymys nimen kysymisen jälkeen on että mitä kukakin tekee työkseen... Työhän voi myös vaihdella elämän mittaan... joku saattaa tehdä ihan eri duunia kakskymppisenä kuin sitten nelikymppisenä...
:)


Seurailee palstaa jonkin aikaa kun kyse tulee koulutuksesta tai ammatista niin tuo toteamus on todettu todeksi.
 
Ewi
ÄLÄ Häpeä--------->>itte aina miettiny miltä tuntus kun roska kuski kovilla työ miehen otteillaan ottas itteni roska pöntön päällä ku itte just kiikuttamassa sinne roskia---------->>JOskus koittanukki itte osua roskikselle yhtä aikaa roska auton kans??
 
Akateeminen nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Järkevämpää olla lyhyemmällä koulutuksella roskakuski kuin esim. vuosikausia opiskellut akateeminen jolle ei jää käteen edes tuota 3000e/kk. Mutta tietysti kukin kiinnostuksensa mukaan.
Olen "akateemisella" alalla ollut jo 10 vuotta ja mulla jää palkasta käteen
alle tuon 3000 ?/kk. Ja työpäivät olleet liki kymmentuntisia. Että silleen... taidan yrittää vaihtaa alaa ;)
 
Huom
jos ap sanoo kysyttäessä että mies on roskakuski, niin antaa ammatille jo minusta tietynlaisen väheksyvän latauksen. Jäteautonkuljettaja kuulostaa jo paljon hienommalta ; )
Tunnen alaa ja sillä töitä tekeviä aika paljon, ja kyllä palkkaus on ihan kohdillaan. Alalla yleensä viihdytään aika pitkään. Työ on itsenäistä ja kalusto useimmiten aika hyvää. Voittaa kuuleman mukaan esim. kuorma-autonkuljettajan ja rekkakuskin hommat.
 
Ewi on ihana
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
ÄLÄ Häpeä--------->>itte aina miettiny miltä tuntus kun roska kuski kovilla työ miehen otteillaan ottas itteni roska pöntön päällä ku itte just kiikuttamassa sinne roskia---------->>JOskus koittanukki itte osua roskikselle yhtä aikaa roska auton kans??
LOL
 

Yhteistyössä