Pitäkää peukkuja ettei mun kierukka ole pettänyt!

  • Viestiketjun aloittaja kääk
  • Ensimmäinen viesti
kääk
Mulla alkoi edelliset menkat 30.12-08. Mulla on kyllä kierukka, joten sinänsä ei kai mikään maailman suurin ihme jos menkat jäävät pois.. Mutta kierukka on ollut jo yli vuoden ja tohon vuodenvaihteeseen asti menkat tulivat samanlaisina kun ennenkin, hieman epäsäännöllisemmin tosin.
Nyt lähiaikoina (siis tyyliin viime viikolla ) on alkanut tuntumaan ihan kun joku liikkuisi mun mahassa!
Sen lisäksi on ollut lievää oksetusta jo ties kuinka kauan aina aamuin illoin (kuten edellisissäkin raskauksissakin )
Olen jatkuvasti niin väsynyt että ilman energiajuomaa en hereillä pysyisi edes iltaan saakka.
Pyöreyttä on tullut myös mahaan, mutta voi kyllä johtua ihan ruokahalun kasvamisesta ihan noin muuten vaan.

Nyt siis todella iski pieni epäily, että mitä jos kierukka onkin pettänyt!?!? Kuinka tavallista se on?
Taidan köpöttää tänään apteekkiin hakemaan testi, mutta pitipä tänne ensin avautua.
 
Afu-82
Siis onko sulla ennen ollut 4-5kk taukoja menkoissa? Muuten tuo kyllä kuulostaa siltä, että raskaana voisit olla. Tuuhan kertomaan tänne sitten miten kävi kun testin olet tehnyt. Ja kerro myös kierukka merkkisi niin tietää välttää itse tulevaisuudessa ;)
 
ap
Mirena-kierukka on.
Koskaan ikinä ei näin pitkiä taukoja ole menkkojen välissä ollut, mutta toisaaltahan menkat jäävät monelta naiselta pois kun kierukka on ollut jonkun aikaa.
Apua.

Tulen kyllä kertomaan mitä testi sanoo.. Mutta illalla vasta käyn apteekissa ja voi olla että en "uskalla" tehdä testiä ennen aamua :D
 
ap
Kerronpa vielä sen, että ei kolmas lapsi meidän maailmaa kaataisi, vaan uskon kyllä että ensijärkytyksen jälkeen innolla odottaisimme vauvan syntymää.
Mutta kuten arvata saattaa, lapsi ei todellakaan ole suunniteltu tällä hetkellä :D
 
ilppis
Joo oon mäkin saanut alkuni vaikka äidilläni on ollut kierukka, siis kuparikierukka. Mut hormonikierukan ehkäsyteho on vielä hiukan parempi. Mut voihan se hormonikierukkakin paikaltaan lähteä. Eli ootko koklannu onko langat tallella?
 
kannattaa tehdä se testi mahdollisimman pian koska kierukka pitää poistaa jos on raskaana, ei välttämättä ole vauvalle kovin terveellistä hormoonia.

mulla oli nipistelyä alavatsalla, selkäkivut ja runsas valkovuoto ja turvotus. epäilivät terkkarissa että oisin raskaana mutta olikin kohtutulehdus.

Mulla oli muutenki menkat pientä tiputtelua noin 3 kertaa vuodessa kierukan kanssa
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ilppis:
Joo oon mäkin saanut alkuni vaikka äidilläni on ollut kierukka, siis kuparikierukka. Mut hormonikierukan ehkäsyteho on vielä hiukan parempi. Mut voihan se hormonikierukkakin paikaltaan lähteä. Eli ootko koklannu onko langat tallella?
Langat on leikattu niin lyhyiksi että en ole niitä missään vaiheessa tuntenut :/
 
hihi
mulla on ihan sama juttu. mutta en ole raskaana. viime kesänä tuli uskonpuute, oli pakko tehdä testi nega oli. nyt en kuitenkaan testiä ole tehnyt, välillä potkii vatsassa, mutta ilmaa se vaan on...
 
Mulla oli samoja oireita, paitsi että mankat oli ollu pidempään poissa. Väliilä oli alavatsa kipeä, joten menin sitten gynelle ja kohdun limakalvot oli ihan tulehtuneet kierukan aiheuttamasta ärsytyksestä :kieh: pakko oli lopulta ottaa koko kapistus pois :headwall: eli kannattaa ehkä käydä gynellä, varsinkin jos on yhtään kipuja :/
 

Yhteistyössä