Pitäs alkaa vääntään lihapullia

Tuol odottas 2x700g paistijauhelihaa.. sanokaapa kokit paljonko laitan ja mitä höysteeksi..

kermaviiliä vai ruokakermaa, paljonko korppujauhoja, suolaa.. sipulia, pippuria, j.liha maustetta ???

Ristiäisiin aattelin tehä pieniä lihapullia (joo onhan tuo iso määrä mut on meitä syöjiäki = lapsia useampi ja eiköhän nuo maistu aikuisillekki).

Yleensä teen lihapullat jne summa mutikalla mut nyt pitäs varmaan vähän miettiä et mitä nuihin laittaa ja kuin paljon :D
 
pier
1400g jauhelihaan 3-4 munaa, 3prk kermaviiliä ja 3dl korppujauhoja. Suolaa joku 2tl ja mustaapippuria sama(tai enempi). Laittaisin vielä sipulia tai sipulijauhetta sekä paprikaa jauheena. Sipulia tuohon määrään ainakin yksi iso tai kaksi pienempää. Paista sitten ekaksi yksi koepulla niin saat maistettua onko maut kohdillaan :)
 
1400g jauhelihaan 3-4 munaa, 3prk kermaviiliä ja 3dl korppujauhoja. Suolaa joku 2tl ja mustaapippuria sama(tai enempi). Laittaisin vielä sipulia tai sipulijauhetta sekä paprikaa jauheena. Sipulia tuohon määrään ainakin yksi iso tai kaksi pienempää. Paista sitten ekaksi yksi koepulla niin saat maistettua onko maut kohdillaan :)
kiitos.. mul on tuolal 2prk kermaviiliä (jos laitan lisäks vielä 1:n 15% ruokakerman).. valkosipulia en uskalla laittaa ku tiiän miesten rantun maun. Pitää tosiaan tehä koe satsi. Aattelin et teen yleiskoneella ni saan tasasen massan. Ja mietin et voisin silputa nuo sipulitki koneella ni menevät tarpeeks pieneksi silpuksi.
 
pier
kiitos.. mul on tuolal 2prk kermaviiliä (jos laitan lisäks vielä 1:n 15% ruokakerman).. valkosipulia en uskalla laittaa ku tiiän miesten rantun maun. Pitää tosiaan tehä koe satsi. Aattelin et teen yleiskoneella ni saan tasasen massan. Ja mietin et voisin silputa nuo sipulitki koneella ni menevät tarpeeks pieneksi silpuksi.
Kerma on ihan hyvä korvike :) Älä laita sipulia koneella, tulee pahanmakuiseksi. Pilkot käsin niin pieneksi kuin vain saat ja paistat. Sitten ei haittaa vaikka jäisi muutama isompikin pala joukkoon.
 
Minä laittaisin 1400 grammaan jauhelihaa yhden purkillisen paprikasäilykettä (pieninä paloina), purkillisen maissinjyviä, 2 keltaista sipulia, 4 valkosipulia, mustapippurirouhetta ja suolaa.

Meillä ei voi käyttää kananmunia arkiruoassa joten ei sitä, mutta jos voisi, niin todennäköisesti laittaisin, kun auttaa lihapullia pysymään kasassa.

Mutta makuasioitahan nuo aina ovat...
:)
 
Minä laittaisin 1400 grammaan jauhelihaa yhden purkillisen paprikasäilykettä (pieninä paloina), purkillisen maissinjyviä, 2 keltaista sipulia, 4 valkosipulia, mustapippurirouhetta ja suolaa.

Meillä ei voi käyttää kananmunia arkiruoassa joten ei sitä, mutta jos voisi, niin todennäköisesti laittaisin, kun auttaa lihapullia pysymään kasassa.

Mutta makuasioitahan nuo aina ovat...
:)
jos syöjiä ei ois ku mä ni mä voisin tehä kans nuin, mut suvun miehet tietäen.. mahollisimmän vähän sipulia ja mausteeksi vain suolaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23117356:
ssama täällä. mulla oottaa tuossa kaksi ja puolikiloa jauhelihaa tekijää. ja syömässä meitä on 6 henkeä
meit on vähän enempi :D teen pakkaseen etukäteen ni eiköhän nuo mene kaikki..

Mä tykkäisin laittaa nuihin porkkanaa.. :D
 

Yhteistyössä