pohdintaaa pettämisestä

Siis ku mä en vaan jaksa ymmärtää miksi pettämisen jälkeen hyvinkin usein sanotaan että meillä on mennyt huonosti tai menee huonosti. Sekö on syy pettää? Sitten itketään ja kadutaan ja on vieläki pahempi olla jälkeen päin. Eikö sen sano jo järkikin että sitten ne asiat vasta onkin huonosti sen jälkeen?? Ja mikä siinä on että jos huonosti menee niin hypätään vieraaseen petiin? Onko ihmiset niin kykenemättömiä tekemään asioiden eteen mitään,muuta kun satuttaa,kerta muakin on satutettu,millään ei ole väliä? Mulla ei ole tullu mieleenkää tuommonen,vaikka tässä todella kovia aikoja on koettu yhdessä. Ja toiseksi,mistä niitä tyyppejä sikiää,jotka tarkotuksella hyppää sänkyyn varatun ihmisen kanssa? Tieten tahtoen olla välittämättä toisen kkodista,lapsista,puolisosta,rikkoa.. Mä en vaan ymmärrä... :ashamed:
 
riittää jo
Jäkä jäkä jäkä.. tätä samaa aihetta ja ihan just samasta näkökulmasta on täällä pohdittu jo ees taas ja ympäri. Antaa olla nyt sen aiheen, jooko.
Ja jos niin kiinnostaa niin kurkkaa tuonne Parisuhde-osioon, siellä on kymmenittäin prikulleen samanlaisia keskustelunavauksia kuin tämä sinun älynväläys. Suoraan sanoen yhtään mitään uutta tuo sun avaus ei tuonut :\| Halunnet vain jeesustella paremmuudellasi ja tuntea ylemmyyttä, olethan niin paljon parempi ihminen kuin nämä karmeat pettäjät.
 
harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 20:57 Fleur de la Cour kirjoitti:
Toisaalta jos joku sanois, että menee niin hyvin, että ajattelin sit huvikseni pettää puolisoa, niin sehän vasta ihmetystä herättäiskin..
tällainen menee sit sinne jännityksen haun piikkiin...kun se arki on niin harmaata ja raskasta
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 20:57 riittää jo kirjoitti:
Jäkä jäkä jäkä.. tätä samaa aihetta ja ihan just samasta näkökulmasta on täällä pohdittu jo ees taas ja ympäri. Antaa olla nyt sen aiheen, jooko.
Ja jos niin kiinnostaa niin kurkkaa tuonne Parisuhde-osioon, siellä on kymmenittäin prikulleen samanlaisia keskustelunavauksia kuin tämä sinun älynväläys. Suoraan sanoen yhtään mitään uutta tuo sun avaus ei tuonut :\| Halunnet vain jeesustella paremmuudellasi ja tuntea ylemmyyttä, olethan niin paljon parempi ihminen kuin nämä karmeat pettäjät.
Oot vissiin itse pettäjä kun noin herneen nenään vedit :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 20:57 riittää jo kirjoitti:
Jäkä jäkä jäkä.. tätä samaa aihetta ja ihan just samasta näkökulmasta on täällä pohdittu jo ees taas ja ympäri. Antaa olla nyt sen aiheen, jooko.
Ja jos niin kiinnostaa niin kurkkaa tuonne Parisuhde-osioon, siellä on kymmenittäin prikulleen samanlaisia keskustelunavauksia kuin tämä sinun älynväläys. Suoraan sanoen yhtään mitään uutta tuo sun avaus ei tuonut :\| Halunnet vain jeesustella paremmuudellasi ja tuntea ylemmyyttä, olethan niin paljon parempi ihminen kuin nämä karmeat pettäjät.
Ohoh :eek: otippas sä ittees nyt. Mähän sanoin et POHDINTAA. Ja kyllä,tunnen olevani parempi kuin pettäjät,kun en sitä ole tehny herta. Ja täällähän saa pohtia mitä vain asioita,eikö vain. Älä lue jos sattuu noin kaameesti :hug:
 
kaikille
Siis nämä on sellaisia asioita, jotka satuttavat syvästi, mutta satuttavat myös itse pettäjää. Ei sitä ajattele,että petetäänpäs nyt toista, voi mennä ihminen ihan sekaisin elämäntilanteen takia esim. Se on kauhea juttu ,mutta syvempi kuin voisi kuvitella.
 
riittää jo
Tympii vain se kun täällä säännöllisin väliajoin nostetaan esille joku ryhmä, joka lynkataan totaalisesti. Pitää ilmeisesti vain saada haukkua, ei kai tuossa muuta ideaa voi olla. Keksikää edes jotain sanottavaa ja oikeasti järkeviä pointteja tai mieluiten uusia näkökulmia. Ainoastaan yksi on tässäkään älynnyt nostaa esille sen, että myös pettäjään sattuu. Muut ovat unteloita joille homman nimi on vain kirkastaa omaa kruunuaan.

Ja tarkoituksella kärjistäen sanon tämän. Mutta näköjään maassa makaavaa on aina niin helppo potkia ja lyötyä lyödä (enkä puhu itsestäni, enkä ole myöskään pettäjä).
 
En sinänsä hyväksy pettämistä, mutta kyllä minusta se, että jos on jo pitkään mennyt huonosti voi tehdä sen helpommin ymmärrettäväksi.

En siis sano, että olisi oikein pettää silloinkaan.

Mutta siihen, klassiseen -niin vain kävi- selitykseen en usko. En silloinkaan, vaikka alkoholilla olisi osuutta asiaan.

Siis jos sen -niin vain kävin- haluaa selittää niin, ettei olisi muka itse missään vaiheessa ollut tietoinen siitä mitä on tekemässä. Ja sillä vapauttaisi itseään syyllisyydestä.

Itse uskon siihen, että asia voi johtaa toiseen-mutta itse uskon että sille että antaa niiden johtaa eteenpäin, täytyy silti antaa itselleen jossain vaiheessa lupa heittäytyä tilaan, jossa sallii asioiden "vain" tapahtua.
 
Sanotaanko, että jos pariskunnat kulkee paljon erikseen hyppäämässä niin useimmiten käy niin, että toinen ajautuu tahtomattaankin pitkällä aikajaksolla tilanteisiin, joissa on mahdollisuus pettää.
Toiseksi moni hakee parisuhteen ongelmien keskellä lohdutusta ulkopuolelta, vaikka se väärin onkin, eikä aina tarkoitus ole pettää.
Mutta liian usein se vaan luisuu siihen.
Itse olen ollut pettäjä, petetty ja toinen.
Eikä mikään niistä ollut hauskaa loppupelissä,
toisen roolista voin sanoa sen verran, että ei siinä ajattele
toisen parisuhdetta, ei perhettä, ei kotia, ei edes velkoja.
Ainoastaan oma napa ja usko ikuiseen "onneen" ovat oikeastaan
ainoita asioita mielessä, idioottimaista eikö?
Pettäjän rooli on raskaampi kantaa, kuin petetyn omasta mielestäni.
Koska toisen pettämiseen ei voi itse vaikuttaa omaansa
voi ja silti pitää tehdä niin ihmiselle jota rakastaa.
Kummallista.
Onneksi kaikki tuo on jo mennyttä omalla kohdallani.
Mutta virheistä oppii, (poikkeuksiakin on)
Todellisuudessa onnen hinta on hyvin pieni jos
vain ymmärtää irroittaa onnettomasta vaikka se kipeää tekisikin.
 
jaa-a
Joku vois kysyä tota mun mieheltä ja siltä naiselta, joka mieheni kans sekstaili puoli vuotta.
Minä olen sitä mieltä, että kyllä se vaan petettyyn sattuu enemmän..
Huonosti meni tuolloin, mutta ei minulle tullut mieleen paikata oloani toisella miehellä. Oma mieheni oli heikko ja idiootti, ja meni sieltä missä aita matalin.
Nyt sitten yritetään uudelta pohjalta pikkuhiljaa, saa sitten nähdä kuinka käy.
 

Yhteistyössä