Pohjois-Karjalan odottajat

Hei.

Löytyykö täältä muita odottajia Pohjois-Karjalasta? Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia.

Itse olen 27 vuotias, mies 29, ja esikoista odotellaan syntyväksi heinäkuussa. Laskettu aika on 13.7.
 
Karjalasta kajahtaa täälläkin! (Millonkahan muuten taas Karjalan kunnailla jatkuu...? )

29 vuotta täyttyy keväällä ja isännällä vuosia samanverran. Esikoista odotellaan ja laskettu aika jo 21.3!!! Masu jo hurjan ison tuntuinen mutta vielä oon viivyttänyt sairaalakassin pakkaamista. Kait se kohta pitäis varalta pakata...

 
Ricoletto
Täällä mukaan ilmoittautuu myös yksi Pohjois-Karjalainen.
Meillä ollaan odotuksen suhteen ihan alkutekijöissä, eikä vielä ole tiedossa edes laskettu aika, se selviää helmikuun puolella, kun on lääkärikäynti, mutt itse laskeskelin, että H-hetki olisi syyskuun lopulla-lokakuun alussa, jollain akselilla..
Minä olen 31 v ja mies 28 v. Ja 4 vuotta "tehtiin yötöitä" tähän lopputulemaan pääsemiseksi. Apuna syksyllä oli 3 tuloksetonta inssiä ja keväällä ois alkaneet jatkohoidot, mutta niin vain kävi, että tiistain lääkärikäynnillä selvisikin että luomu-vauva on jo saanut alkunsa. Ja epäuskoinen olohan se tietysti vielä edelleenkin on..
 


KESÄKUU

EMMY......................???, ???...............KOLMAS......................LA 24.6


HEINÄKUU

KATTA2....................26v, mies 31v....KOLMAS (02/05, 04/08)..LA 1.7
UUSIOMAMI77,Oku..31v, mies 37v.....EKA YHTEINEN.............LA 10.7
KIRA, Joensuu.........27v, mies 29v.....ESIKOINEN...................LA 13.7
SAARUSKA76, Jns....32v, mies 34v.....ESIKOINEN...................LA 16.7
FIFFAFUDA, Jns.......29v, mies 29v.....ESIKOINEN...................LA 19.7
MARIA-....................27v, mies 28v.....ESIKOINEN...................LA 26.7
PIULI......................24v, mies 26v......TOINEN (2 vuotta)........LA 29.7

LOKAKUU

MARSUPILAMI.........28V, mies 31......KUUDES........................LA 6.10
SÄDE83..................25v, mies???.......NELJÄS.........................LA 27.10

MARRASKUU

SARPPA1987, Jns....???, mies???.......ESIKOINEN??..............LA 12.11
ÄIPPÄ VM-66...........42v, mies???.......KOLMAS......................LA 17.11
PIKKUIHRA, Jns........???, ????.............?????..........................LA 23.11
PERSIKKATASSU,Jns..24v,mies 25v....TOINEN (1/08)............LA 27.11

KOIVUNKÄPY............................................................................???
TYTY86...................??????.................??????.............................????

PP73 kuumeilee...

SYNTYNEET:

laaraP: POIKA 4.3 klo 01.37 (LA 19.2). 4440g, 53 cm, pipo 37,4cm
Sanni-Maria: TYTTÖ 16.3 klo 4.40 (LA 21.3) 3700g, 50 cm
Uuna: TYTTÖ 31.3 klo 12.57 (LA 7.4) 3080g, 48 cm
Lakta POIKA 3.4 (LA 28.3) 3560g, 48cm
Chessa: TYTTÖ 3.4 (LA 5.4) 3435g, 48 cm
pietu-: POIKA 16.4 (LA 7.4) 3880g, 52 cm





:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Täällä myös odottaja Pohjois-Karjalasta :wave:

Mie olen 26 v. ja mies on 31 v. ja nyt ois tuloillaan kolmas lapsi =) ja täälläkin laskettu aika heinäkuussa, elikkäs 1.7 odotellaan kolmosta syntyväksi! Aiemmat lapset syntyneet 02/05 ja 04/08. Eihän sitä tosiaankaan tiedä jos samoihin aikoihin laitoksella ollaan kiran ja uusiomamin kanssa =)

Onnea odotukseen kaikille!
 
Uuna: Olin aluksi maaliskuisissa mutta sitten siellä alkoi olla sellaista sotaa parin ihmisen kesken että ei huvittanut enää siellä kirjoitella ja "muutin" huhtikuisiin ja siellä otettiinkin hyvin vastaan. On tuo näköjään jo rauhoittunut tuo maaliskuisten pino ja toisen riitapukarin nickiä en ole siellä enää tavannutkaan sen perusteella mitä olen lueskelemassa käynyt. Huhtikuisissa on ollut hyvä fillis kirjoitella =)

Serkkutytölle oli Jyväskylässä sanottu että Joensuussa saa Suomen parasta palvelua odotuksen ja synnytyksen suhteen, joten odotellaanhan hyvillä mielin =)
 
uuna teidän odotus on nyt sit palkittu :hug:

katta sinäkin sit sinne vaan samaan aikaan.menee aika rattosammin :D

ricoletto kuule se aika menee nopeesti.alku on aina hankalaa (ja tässä tapauksessa loppukin...) mutta kyllä se siitä sit taas suttaantuu B)

miul ois ens viikolla eka äitipoli käynti.meijän neuvolatäti on "vähän" innokas.ei osannu käyttää sitä verenpainemittaria ja sai miun verenpaineet taivaaseen ja samassa soitti ajan polille :whistle: nooh sit vähän vanhempi täti mittas ja sai aivan normaalit tulokset.mutta käydään nyt sit ja katotaan mitä tulevan pitää :LOL:
 
uusiomami: heheh, ollu vissiin aika tohelo täti, ne on niiiiin vaikeita ne verenpainemittarit (ainakin meillä) käyttää. Mut hyvä että tulos oli sit ok kuiteskin, säikäytti varmaan :)

Sanni-Maria: ne on kyllä ikäviä seurata sivusta noi palstatappelut. Itekkin ahdistuu, et hyvä kun kerran löysit huhtikuisista sit sen "oman paikan" eikä tossa nyt sul ookkaan ku vähän yli viikko "extraa" huhtikuisiin verrattuna. Ja mä oon kans kuullu tosta et Joensuussa taitaa olla aika hyvä laatusta toi synnärihoito kivakiva!

Mitäs teillä on heinäkuisilla viikot? (oon laiska, en jaksa miettii ja laskeskella :D ) kelasin vaan et millon on sen rakenneultran aika teillä?

Niin ja Sanni-Maria, saitteko te tietää/halusitteko tietää sukupuolen siellä? Meiltä ei edes kysytty et halutaanko, ei kysytty sit mekään kun ei haluttu tietää :D

Joo, että kuitenkin näin paljon meitäkin pyörii täällä palstoilla, meitä "ellejä" en ole kyllä aikasemmin moneenkaan törmänny, missä te ootte piileskelly?!

Uuna 30+2
 
Moikka kaikki Karjalan Heilit! :wave:

Olen seuraillut heinä- ja elokuu-pinoja, vaan nyt kun tänne ilmestyi niin "läheltä liippaavien" odottajien pino, niin pakkohan se oli rekisteröityä!

Odottelemme esikoista, laskettu aika 26.7 (piuli, treffataanks laitoksella ;) ). Ikää minulla 27, miehellä 28. Joulukuu oli pahoinvointien puolesta rankkaa aikaa, oksentelin ympäri vuorokauden enkä kyennyt sen lisäksi muuta kuin makaamaan. Nyt maistuu aamukahvitkin ja armoton väsymys alkaa väistymään. Ensi maanantaina on toinen neuvolakeikka, missä kuunnellaan ensimmäisen kerran sydänäänet. :heart:

Hienoa kira että perustit meille Pohjois-Karjalaisille oman pinon. Pidetään sanainen arkku avoinna ja toivottavasti saadaan tänne paljon odottajia jokaiselta tärkeältä yhdeksältä kuukaudelta!
 
moi kaikki karjalan neidot.

minä: olen 21v ja mieheni on 27v, odotamme toista lasta jonka LA olis 19.2
mut näyttäs siltä että olis tulossa pois jo ihan milloin vaan. esikoisemme on 10/06 tyttö.
meitä pohjois-karjalaisia löytyykin aika paljon täältä..mikä on ihan mukava juttu.

sanni-mariallakin alkaa viikkoja olemaan jo tosi kivasti ja niin myös uunallakin eikun vaan tsemppiä jaksamiseen. ja myös muillekki.

itse voin vain kehua joensuun sairaalaa, miten hyvä paikka on synnyttää.
ainut mikä harmittaa on että helmikuun aikaan ei nähtävästi ilokaasua ole tarjolla kivunlievitykseksi koska he tekevät jotain remonttia. muistin mukaan jotain ilokaasunpoisto järjestelmää koko taloon. korjatkaa jos olette kuuleet muuta..
mut muuten kaikki muu pelaa sairaalassa todella hyvin, kätilöt ovat mukavia ja antavat kyllä kivunlievitystä heti jos sitä tarvitsee ja kuuntelevat äidin toiveita.

mut nyt täytyy lähteä koneelta pois, alkaa paikat menemään lukkoon.

sasuliini & poitsu 37+1
 
Kiva, että meitä P-K:n odottajia löytyy näin paljon. Mukavaa että joukossa on myös niitä, joilla on jo lapsi/a entuudestaan niin voi kysellä kaikenlaista. Näin ensikertalaiselle kun kaikki on niin uutta.

Meitä heinäkuisia synnyttäjiä löytyykin useampia, tiiä vaikka tosiaan laitoksella ollaan samoihin aikoihin. Ilmeisesti ainakin synnytysvalmennuksessa ollaan samaan aikaan :)

Itselläni on viikkoja kasassa 16+4 ja kaikki näyttäisi olevan hyvin, ainakin viime viikkoisen neuvolan perusteella. Rakenneultra on helmikuun lopussa. Ainahan sitä pieni pelko on mukana, että jotain sattuu, mutta kai se kuuluu asiaan.

sansuliini ja sanni-maria Mukava kuulla, että joensuun sairaala on hyvä paikka synnyttää. Itsekin varmasti menee paljon luottavaisemmin mielin synnyttämään, kun ei ole kauhukertomuksia mielessä jäytämässä. Tulkaahan sitten ilmoittamaan miten koitte synnytyksenne. Teillä onkin lasketut ajat piakkoin.
 
Kyllä olen aivan samaa mieltä sasuliinin kanssa siitä että Joensuu on mitä mainioin paikka synnyttää!
Esikoisen synnytys oli minulle aika rankka kokemus pitkittyneen ponnistusvaiheen, imukupin ja istukan käsinirrotuksen takia. Mutta suuri kiitos niille kätilöille ja lääkäreille jotka niin kannustavia ja ammattitaitoisia olivat, tekivät minunkin oloni luottavaiseksi ja rauhalliseksi. Ja nimenomaan kuuntelevat äidin toiveita kivunlievityksistä yms.
Toinen synnytys olikin kaiken kaikkiaan mukava kokemus! Tuosta ilokaasu jutusta en ole kuullutkaan, kun tuo synnytys ei vielä ajankohtainen ole. Eikähän tästä pitkä aika enää heinäkuuhunkaan ole =)
 
Perjantaita!

Ilokaasusta olen kuullut seuraavaa:
Ystäväni synnytti joulukuussa ja joulukuun aikana oli tullut uusi "ohjeistus", että ilokaasua ei anneta synnyttäjille enää ollenkaan. Tämä johtuen siitä, että hoitajat altistuvat ilokaasulle työssään, eikä tämä ilmeisesti pitkällä aikavälillä ole "terveellistä". Itsekin tuota harmittelen, kun olen ilokaasusta kuullut kovasti hyvää (joskin myös huonoa), mutta olisi ollut kiva muodostaa oma mielipide. Toivotaan että ohjeistukset muuttuu pian takaisin entiseen. :)
 
Sukupuolta ei saatu tietää. Haluttu olisi mutta kun ultrauksen jälkeen sitä kysyin, kätilö sanoi että ei osaa sanoa kun tyyppi oli vissiin koko ajan jalat ristissä. Ei ne vissiin Joensuussa kovin sitä tyrkytä, tai ainakin sellanen olo mulle jäi. Muutenkin oli silloin melko hiljainen ultraaja, joka ei pahemmin puhellut enkä miekään sitten paljon kysellyt. Omalta neuvolalääkäriltä sitten kysyin arvausta vkon 30 ultrassa ja antoi varovaiseksi arvaukseksi tytön mutta ei ota kuulemma vastuuta lastenhuoneen väristä :LOL:

Ei meille ainakaan sanottu ilokaasusta mitään keskiviikon valmennuksessa oman neuvolan toimesta. Siis esiteltiin se vaihtoehtona eikä ollut mitään puhetta ettei sitä saisi. Toivottavasti saisi että pääsisi kokeilemaan passaako itselle. Ja pitäähän isännänkin päästä sitä kokeilemaan :D

Sasuliinille tsemppiä loppuajalle ja itse koitokseen! Tuntuu oudolta että itsekin on kohta tuossa tilanteessa...

Sanni-Maria ja pikkunen 32+6
 
Sanni-Maria, luulis kyllä, että oltas varmasti ilmoitettu jos ilokaasua ei olis mahdollista saada. Eli kiva, kiva, ilokaasu on takaisin kuvioissa. :D

Sukupuolesta kun on täällä puhetta, niin me haluttiin ja saatiin tietää sukupuoli jo 12 viikon ultrassa. Nimenomaan tuon lastenhuoneen värin ja muiden hankintojen takia sitä kysyttiin, no ehkä utelias luonteenikin pisti sitä utelemaan.. Ultraaja oli aivan ihana (nimeä en muista) ja kertoi koko ajan todella tarkkaan kaikesta. Ja totesi, että hyvin harvoin näin aikaisessa vaiheessa sitä voi sanoa, mutta vähän ajan päästä pysäytti kuvan kertoi, että siellähän meillä näyttäs olevan kikulit! On tietty mahdollista, että kyseessä oli myös haaroväliin keskelle osunut napanuora. Koskaan kun ei voi olla aivan varma.

Sillä on muuten hirveästi merkitystä millainen ultraaja sattuu olemaan. Me käytiin alkuraskauden ultrassa tuhruttelun takia ja siellä vaan todettiin, että sikiöllä näkyy syke ja thats it. No tietenkin oli ihanaa, että kaikki oli kunnossa, mutta tuli vaan vähän sellainen "ai tässäkö tää oli" -fiilis. Toivottavasti jatkossa meille kaikille osuu kohdalle "kivoja" ultraajia. :)
 
Miulle on äitiyspolilla sattunut sama ultraaja np- ja rakenneultraan ja oli kyllä tosi mukava. Ihan rauhassa katteli ja kertoi koko ajan mitä siellä näkyi.

Alkuraskauden ultrassa käytiin Itellä ja sielläkin sattui tosi ihana ultraaja, vaikka eihän siellä kauaa mennyt meilläkään kun todettiin vaan noi sykkeet ja että pikkunen on oikeessa paikassa. Mutta tää lääkäri jutteli koko ajan mukavia, oli jees.

Oishan se tietty jännä tietää toi sukupuoli etukäteen, varsinkin kun meillä on melkein kaikki vaatteet vaaleenpunaisia. :D
 
Googlettamalla löysin tuollaisen linkin tuosta ilokaasusta eli voi olla että se on vaan tuolla Keski-Suomessa otettu pois käytöstä.
http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/ilokaasun-k%C3%A4ytt%C3%B6-synnytyksess%C3%A4-muodostaa-ty%C3%B6terveysriskin/144752

Kyllä ainakin keskussairaalan sivuillakin sitä vielä esitellään ja luulen kyllä että neuvoloissa olisi tieto jos ei olisi mahdollista käyttää.

Nää sukupuoliasiat on vähän sellaisia että ehkäpä onkin hyvä ettei suuremmalla varmuudella mitään veikkausta ole saanut. Ettei sitten käykin niin että vikassa ultrassa vkolla 37 "Helmille olikin kasvanut munat"! Tuo lausahdus on jäänyt niin hyvin mieleen kun joku kertoi näin heille käyneen... :LOL: Ja vissiin kaikki hankinnat ja remontit tehty Helmin mukaan :D

 
Miun kaveri synnytti joulukuussa täällä Joensuussa ja ilmeisesti tää suositus oli juuri sinä kyseisenä päivänä, koska jopa lääkäri oli ihmetellyt, että missäs meidän ilokaasut ja kätilö oli sitten kertonut, ettei niitä enää käytetä. Mutta siis uskon, toivon ja luotan kyllä täysin, että ilokaasut on otettu takaisin käyttöön.

Hehe, noita "sukupuolen vaihtumis" -juttuja kuulee paljon. Yleensähän käy juuri niin päin, että tytöistä "tulee" poikia kun ovat sukukalleuksiaan onnistuneet piilottelemaan. Me kysytään rakenneultrassa uudelleen ja jos edelleen sieltä on tulossa poika niin sitten luotetaan siihen. Ja sitten jos tuleekin tyttö niin hitsi, tarvii varmaan miettii sisustusta uudelleen. :whistle:
 
moi taas.

siis mie sain sen käsityksen että se remppa kestäis vaan helmikuun ajan ja sitten sais ilokaasua ihan normaalisti. mie käytin ekassa synnytyksessä ilokaasua ja mulle siitä oli tosi hyvä apu, pystyin jopa vähän aikaa nukkumaan supisteluista huolimatta. mieski otti muutaman henkoisen kaasua mut sille tuli niin paha olo siitä et ei kuulema ota sitä enää ikinä, ihmetteli ettei mulle tullut pahaa oloa.

meille on koko raskauden ajan sanottu että poika olis tulossa ja kolmen viime ultran mukaan pitää paikkansa. tokasi vaan kätilö et harvemmin nuin selvistä "pallukoista" voi erehtyä..
 
Moi...

kaupungilla liikkuessa olen raskauduttuani havainnu, että muitain odottajia Joensuun tienoilta löytyy. Kumma muuten miten raskaanaolevia ei juuriaan näkyny aikaisemmin... Nii että kiva että täällä kohdataan. Ja kaskas, meilläkin odotetaan käärylettä saapuvaksi heinäkuun puolessa välissä, 16.7 virallisten taulukoiden mukaan.

Minä itse olen 32 v ja mies 34 ja ensimmäinen on tulossa, nyt 16+2. Selkä on kipeä mutta muuten ei ole ollut mitään erikoista vaivaa, ilmeisesti pieneksi käyneitä housuja ja paitoja ei lasketa vaivaksi.

Muutenkin synnytys tuntuu olevan jossain kaukana tulevaisuudessa, mukava kuulla etukäteen Joensuulaisten kokemuksia sairaalasta ja neuvoloista. Omat neuvolakäynnit ja ultraukset Siilaisella ovat olleet mukavia kokemuksia.
 
miun eka on syntyny joensuussa vuonna -97.sillon oli vielä vanha puoli elossa.tyttö synty marraskuussa ja ne huoneet oli niin kylmii, että hoitaja toi pyyhkeen siihen ikkunan etteen ettei vauvat kylmety B) muuten oli kyl tosi ihana paikka!
ilokaasua en voinu ottaa ko tuli paha olo.siloinen mies kyllä kokeili ja tuumas hyväksi=)

toinen synty salossa ja kerran hoitaja kävi kattomassa ja totes, että vauvan hoito sujuu hyvin eikä sitä sen koommin näkyny :D

kivunlievitytä olen jo pohtinut mutta koskaan ei ole miulle semmosta keretty antamaan joten kaipa sitä on aika turha miettiä.sen tiiän, että epistä en ota.piikki kammo tääs.

mutta jännää tää on ollu.meille tulee miun tytön ja tään vauvan ikäeroksi tasan 10v. miten voikaan raskaus olla erilaista 20 v ikäsenä kun 30v.vaikka on samoja tunteita niin silti sitä eritavalla reakoi ja suhtautuu asioihin.nyt miettii ja pohtii asioita enemmän ko sillon 20 vuotiaana.

 
Täällä kans ollaan pohjois-karjalasta =) oon seurannu sivusta vähän tätä pinoo ja seuraan varmaan edelleen..mutta onpas täällä monta mamma jotka pohjois-karjalassa päi ovat.

Tyty ja Kitku 13+6
 

Yhteistyössä