Poika 2v 8kk ja kuivaksi opettelu

Kokonaan on nyt päiväkuiva siis, mutta päiväkodissa ei suostu pöntölle.. Automatkoilla, ulkoillessa ja nukkuessa on pojalla vielä vaippa ja mietinkin että voiskohan jo lyhyille automatkoille jättääkin jo vaipan pois eli kuinka kauan tuon ikäinen jaksaa pidättää jos on pissihätä?
Mites ulkoilut näillä keleillä esim. jos ollaan leikkipuistossa niin miten siellä viet pissille jos hätä tulee, miten ootte ite tehny? Melkeimpä joka aamukin on ollut vaippa kuiva kohta ja mietin josko yövaipankin ottasin kohta pois, eli nuo ulkoilut miten nyt sit onnistus?
 
"tinni"
no meillä on jätkä hieman vanhempi mut kotona mennään niin että pissalle ennen ulos menoo ja jos pissa tulee ni ei vaippaa (ei o kertaakaan kotona pissiny ulkona housuun) ja jos pissaa ei tu ni sitte vaippa.
sama käytäntö jos ollaan esim. ruokakaupassa menty käymään ekaksi pissalle jne jne....

hyvin on sujunut nyt kun on kikan keksinyt. aluksi vierasti pph:n isoo pönttöö (isokokoinen poika ei mahu tavis potalle). ja pissaili siis hoidossa paljon housuun. nyt silläkin uskaltaa pissata pönttöön ja kotonakin joskus. kakat edelleen vaippaan (yleensä on aamuisin yö vaipassa.
 
"mmm"
Mä jätin meidän 2 v. 9 kk vaipan kerrasta kokonaan pois. Viikossa oppi täysin kuivaksi, max 5 vahinkoa tuli. Mutta tämä on niin kovin lapsikohtaista. Kokeile jättää eka päivällä kokonaan vaippa pois, äläkä missään nimessä näytä hapanta naamaa jos vahinkoja tulee. Kun on päivällä kuiva, jätä sit yövaippa kokeeks pois. Ulkona etenkin poikien on helppo pissata seisaallaan vaikka olis vähän enempi vaatettakin. Ja kun käytät vessassa juuri ennen ulkoilua, ei pitäisi tunnissa parissa hätä tulla tai sitten lapsi ei vielä ole kypsä täysin vaipattomuuteen. Ainakaan jos ei siis osaa hätää ilmaista. Joillakinhan vessahätä tulee tosi tiuhaan ja silloin kuivaksi oppiminen vie vähän kauemmin. Ei siis mitään vikaa vaan toiset vaan on erilaisia tässäkin asiassa.
 
"Näin meillä"
Poika oli 1.6v. kun luovuttiin päivävaipasta, ajankohtana oli tammikuu, eikä mikään lämmin sellainen. Varavaatteet olivat aina mukana, jos vahinko sattuisi, mutta ei koskaan niitä tarvittu. Siis ulkoiltiin rohkeasti ilman vaippaa, välillä kysyin pissattaako, mutta hyvin poika pärjäsi ulkoilut ja vierailut.
 
"minä"
Minun poikani on nyt 2v 5kk ja on ollut päiväkuiva noin kuukauden verran. Aluski pidin ulkoilussa vaippaa, mutta kun se oli aina kuiva ja meni vasta kotona pissalle niin jätin pois. Yövaippa on vielä, tosin se on kuiva melkein poikkeuksetta.
Minun poikani jaksaa pidättää jopa kolmekin tuntia päivällä. Mites poikasi? Ilmoittaako hän hädästä? Ja kun ilmoittaa niin kuinka kiire on pissalle? Jos viet häntä pissalle ennenkuin menette ulos ja keskität ulkoilun kodin läheisyyteen niin luulisin että jaksaa pidättää. Varsinkin jos osaa ilmoittaa hädästä ja olette kodin lähellä niin sehhän on kätevä kipaista kotiin pissalle. Pikkuhiljaa sitten näet kuinka kauan poika pystyy olla pissaamatta :)
 
"vieras"
Meillä juuri tuossa iässä poika oppi päiväkuivaksi ihan kertaheitolla. Erinäisistä syistä johtuen meillä kuivaksiopettelu ja pottailu jäi näin "myöhälle", mutta todellakin ihan viikossa poika oppi koko homman jujun. Me tehdään niin, että pissalla käydään aina ennen ulos/autoilemaan menoa, olipa pissahätä tai ei. Usein poika saattaa sanoa, että ei ole pissahätä, mutta kun menee vessaan, tuleekin isot pissat. Eli ihan rutiininomaisesti vessatus ennen ulos lähtöä. Ei ole tarvinnut käydä puskapissalla ulkona, mutta jos tarvitsisi niin sitten vaan lähimpään puskaan. Se kannattaa katsoa, että lapsi ei kittaa nestettä ihan hurjia määriä ennen lähtöä.
 
Vastailen nyt tähän samalla kaikille eli kotona tehään pönttöön kaikki ja osaa ilmoittaa hädästään. Yleensä kun huutaa että vessattaa niin juoksee samantien pöntölle.

Vahinkoja on sattunut tasan sen 2 kertaa että tosi hyvin on mennyt ja taiankin kokeilla ens kerran ulkoillessa just tuota et käytän vessassa ennen lähtöä ja sitten ollaan jossain lähistöllä näin alkuun ainaskin.. Päiväkodissa on muuten meillä lapsille omat pöntöt (tosi pienet) missä ei tarvitsisi pienentäjää, mutta kun kotona käy pienentäjän kanssa niin voisko olla et pelkää silti putoovansa jos pienentäjää ei päiväkodilla ole? Eli taian ostaa sinnekkin sen josko auttais.
 
vierass
[QUOTE="mmm";22267203]Mä jätin meidän 2 v. 9 kk vaipan kerrasta kokonaan pois. Viikossa oppi täysin kuivaksi, max 5 vahinkoa tuli. Mutta tämä on niin kovin lapsikohtaista. Kokeile jättää eka päivällä kokonaan vaippa pois, äläkä missään nimessä näytä hapanta naamaa jos vahinkoja tulee. Kun on päivällä kuiva, jätä sit yövaippa kokeeks pois. Ulkona etenkin poikien on helppo pissata seisaallaan vaikka olis vähän enempi vaatettakin. Ja kun käytät vessassa juuri ennen ulkoilua, ei pitäisi tunnissa parissa hätä tulla tai sitten lapsi ei vielä ole kypsä täysin vaipattomuuteen. Ainakaan jos ei siis osaa hätää ilmaista. Joillakinhan vessahätä tulee tosi tiuhaan ja silloin kuivaksi oppiminen vie vähän kauemmin. Ei siis mitään vikaa vaan toiset vaan on erilaisia tässäkin asiassa.[/QUOTE]

Kerro mulle miten sä pissatat sen poikasi helposti seisaaltaan? Mun poika pissaa joka kerta vaatteensa, kun se yrittää pissata seisaltaan :( Josko alku menee hyvin niin lopussa pissa tippuu sit viimeistään kaikki vaatteille! Viimeksi mä sit pissatin kaverin neuvosta lapsen samalla tavoin, kun hän tyttöjään eli otin syliin :D
 

Yhteistyössä