Poikalapset haastavampia kuin tyttölapset?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Enemmän se varmaankin on persoonallisuudesta kiinni kuin sukupuolesta, onko lapsi "helppo" vai "vaikea". Oma kokemukseni esikoispojasta ja kuopustytöstä on, että tyttö on paljon ...hmm... haastavampi kasvatettava kuin poika. Toki lasten temperamenttikin on aivan erilainen. Poika on rauhallinen ja tyttö käy tunneskaalaa laidasta laitaan voimakkaasti.
 
äippä
Mulla oli ennen just tuo käsitys pojista et ne on paljo vilkkaampia ja haastavampia mutta nyt kahden rauhalisen ja yhden todella rauhallisen pojan äitinä tiedän ettei aina niin ole
 
n
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enemmän se varmaankin on persoonallisuudesta kiinni kuin sukupuolesta, onko lapsi "helppo" vai "vaikea". Oma kokemukseni esikoispojasta ja kuopustytöstä on, että tyttö on paljon ...hmm... haastavampi kasvatettava kuin poika. Toki lasten temperamenttikin on aivan erilainen. Poika on rauhallinen ja tyttö käy tunneskaalaa laidasta laitaan voimakkaasti.
Näinhän se asia on.

Mua harmittaa, kun meidän pojasta aina sanotaan, että pojathan on tuollaisia vilkkaita ja villejä. Sitten vielä todetaan, että onneksi vastasyntynyt vauva on tyttö, niin on sitten rauhallisempi. Mun mielestä tuo on järkyttävää "sukupuoli -roolittamista", sillä kyllä tempperametti on luonnekysymys, ei mikään sukupuolikysymys!
 
,,,
Minulla on nuorempi veli ja sisko. Täytyy sanoa, että pienenä ja teininä ja yhäkin vanhemmille haastavin on ollut siskoni. Veljeni on tosi rauhallinen tapaus, mutta sisko oikea sähikäinen. Toisaalta myös minä olen ollut rauhallinen lapsi.
Eiköhän ole ihan lapsikohtaista. :)
 
,,,
Minulla on nuorempi veli ja sisko. Täytyy sanoa, että pienenä ja teininä ja yhäkin vanhemmille haastavin on ollut siskoni. Veljeni on tosi rauhallinen tapaus, mutta sisko oikea sähikäinen. Toisaalta myös minä olen ollut rauhallinen lapsi.
Eiköhän ole ihan lapsikohtaista. :)
Olen siis naispuolinen. :D
 
Mun mielipide on,että pojat ns.helpompia. Itsellä 3 poikaa ja kavereillani on tyttöjä ja mitä heitä kuunnellut niin aika haastavaa välillä. Mun mielestä (meillä ainakin ) pojat tasaisen luontoisia ja heidän kanssa pärjää. Mutta mullahan on yksipuolinen mielipide ;)
 
g
meillä tyttö ja poika. ja pojan kanssa olen helisemässä, ihan uskomaton tapaus... jos esikoinen ois ollu poika ja tällanen kun tää kuopus on niin ois lapset jääny yhteen. :D
 
Ehkä se riippuu niin vanhemmastakin. Itse en juurikaan jaksa sitä pikkumaisuutta ja nokkavuutta, mitä tytöistä löytyy. Poikien vauhdikkuus ja suoruus taas sopii mulle paljon paremmin.
 
Meillä 2 tyttöä ja 1 poika. Ja kyllä täytyy sanoa, että nuorin tyttö on kaikkein haastavin. Vaikka poika aluksi tuntu villiltä tohon ekaan kilttiin tyttöön verrattuna, niin tää nuorin neiti on vielä mahottomampi.

Vaikka aina sanotaan, että pojat on rajuja ja villejä, mutta kyllä ne tytötkin voi sitä olla. Kuten meillä tämä nuorin.
Samoin, kun pojat voi oikeesti olla kilttejä ja rauhallisia. Tiedän moniakin tapauksia. Kyllä se on ihan tapauskohtasta oikeesti.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja elora dana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elora dana:
Töissä ainakin olen huomannut että useimmiten poikavauvat ovat vaativampia kuin tytöt.
Millaista työtä teet ja minkä ikäisten vauvojen kanssa olet tekemisissä?
Tarhassa töissä ja meillä nuorimmat on 3kk.
Ok. Omasta mielestäni taas poikaVAUVAT ovat helpompia. Sit isompana se sit tasoittuu..
 
uskokaa pois
tytöt ovat hankalampia kuin pojat!
Villi, vilkas, impulsiivinen ja aivan mahdoton, ala-asteikäinen.
Pojista yksi on ollut ekat 10v tosi vilkas,mutt likka pesee mennen tullen !
2 muuta poikaa ihan " tavallisia"
 
uskokaa pois
tytöt ovat hankalampia kuin pojat!
Villi, vilkas, impulsiivinen ja aivan mahdoton, ala-asteikäinen.
Pojista yksi on ollut ekat 10v tosi vilkas,mutt likka pesee mennen tullen !
2 muuta poikaa ihan " tavallisia"
 
Mama the strange
Itsellä on kokemusta vain yhdestä pojasta. 4 vee poikani on aina ollu "helppo" lapsi. On luonteeltaan reipas ja ystävällinen, sosiaalinen ja kiltti. Ainut poikamainen "negatiivinen" piirre on kilpailuhenkisyys. Ei ole todellakaan mikään riehuja, pikemminkin hillitsee muita lapsia.

Itse olen ollut pienenä sairaalloisen ujo ja olen onnellinen, että oma lapseni ei ole samanlainen. Ujona ja ylikilttinä tyttönä on elämä ollut vaikeaa.
Olen elänyt poikani kanssa lähes koko ajan kahdestaan, joten hänen rauhallisuutensa voi olla peräisin kotimme hyvin rauhallisesta ilmapiiristä.
 
fluemieneism
The bare-skinned purchase is one wherever an individual promote some sort of stock options you don't unique. In order to conform to federal regulations you need to have the ability to acquire that coming from someone prior to deciding to market the idea. The reason why it's so risky will be which the price might go through the roof once you advertise your share. Then you definately must fork out huge amounts to satisfy your own requirements on the consumer. http://www.youtube.com/watch?v=D1kyPcQU3YQ Never ever disregard the clienteles while having information regarding nokia's.
 

Yhteistyössä