Poisjääneet kuukautiset

Elikkä sain kovan sätkyn kun kuukautiseni jäivät pois heinäkuussa. Tein miljoonat testit, kävin jättämässä verinäytteenkin ja gynellä kävin myös. Kaikki oli negatiivista ja muutenkin vaikutti normaalilta.

Olen käyttänyt 1,5v Yaz-pillereitä, mutta pidin niistä sitten 7kk tauon. Tässä gyne pohtikin, että on normaalia pillereitten lopetuksen jälkeen, että kierto heittelee 6kk sisällä, mutta olin aika rajoilla siinä. Noh, hän käski mun alottaa pillerit uusiks, jos ne vaikka auttais menkkoja tulee takasin ja muutenkin halusin varmemman ehkäsyn takas ettei tarvii enää kokea samanlaista kauhua mahdollisesta raskautumisesta.

Nyt on ekan laatan viiminen lumepilleri mennyt ja tiputteluahan mulla tuli ensimmäisen kerran ku harrastettii seksiä poikaystävän kanssa ja nyt lumepillerit alotettua niin tiputtelua tuli jo pari päivää ennen, sitte vähän runsastu, mutta silti on edelleen sitä tasoa kuin ekan päivän menkat, tosi niukkaa ja rusehtavaa. Tietenkin kun alotin pillerit uusiksi niin varmaan voi tulla alotusoireita, mutta ihmettelen miksei menkat yhtäkkiä tahdo vaan tulla kunnolla? Sain normaaleja kipujakin, joista yleensä tiedän, että nyt ne on alkamassa kunnolla, mutta ei kuitenkaan.

Kun ensimmäisen kerran alotin pillerit niin menkat tuli aina moitteettomasti ja heti rytmissä. En ole stressannut normaalia enempää, eikä stressi ole koskaan ennenkään ollut syy menkkojen poisjääntiin itselläni... Varmaan ylireagoin ja tiedän, että keho ei ole mikään kone ja hormooneilla vielä sekoittelen sitä, mutta ihmettelen kovasti mikseivät ne menkat ala. Tuntuu kans että olen kokoajan vähän turvoksissa. Onkos kellään kokemuksia? :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä