Pojalle ehdotettiin kokeilua pienryhmässä..

...ja syysloman jälkeenkö palaa koko luokan tahtiseen opetukseen :)?

No niin tai näin, niin hyvähän asia tuo on, että lapsesi pääsee pienryhmäopetuksen pariin :). Noi paikat on kiven alla, joten antakaa tuolle opiskelumahdollisuudella tilaa ja sitä näyttöä. Sitäpaitsi matematiikassa mennään aika kovalla vauhdilla eteenpäin ja jos opettaja on nähnyt siinä olevan olennaisia vaikeuksia, niin toihan asia vain on lapsen parasta ajatellen valmisteltu :). Hankalampi noita vaikeuksia on sitten myöhemmässä vaiheessa lähteä selvittelemään, kun ne vain kertautuvat.

Ei muuta kuin positiivista suhtautumista koko perheelle tuohon asiaan :)! Nythän lapsi saa enemmän huomiota ja yksilöidympää opetusta, mikä suuntaa kuitenkin kohti sitä kokoluokan kattavaa opetusta :).
 
Minä tarttuisin tilaisuuteen, mutta huomioisin, että lapset ovat erilaisia.

Minulla on kaksi dyslektikkopoikaa.
Vanhempi ei herkkyysiakana huolinut mitään apua (lukuunottamatta tuntien harjoittelua äidin kanssa jotakuinkin päivittäin ja pärjäsi hienosti.
Toinen otti kaiken avun mitä koululla oli tarjota - ja pärjäsi jotakuinkin samoin.

Isänsä taas aikoinaan luokiteltiin "tyhmäksi", kun ei opppinut äidinkieltään kunnolla kirjoittamaan ennen kuin suht' myöhäisellä iällä. Ja ihan hyvin pärjäsi hänkin - lukuunottamatta voimakkaita aversioita alaluokkien opettajia kohtaan.

http://yle.fi/uutiset/mista_lukihairio_johtuu/5149517

Näin meillä, vaikka mitkään "normaalit altistavat tekijät" eivät toteutuneet. Eikä toteutuneet mieheni äidillä.

:)
 
En koe tuota mitenkään häpeänä,mutta mietin,että tekeekö tuo ratkaisu pojan kouluvuoden turhan rauhattomaksi ensin pariviikkoa tässä koulussa sitten parikuukautta toisessa ja sitten taas samassa koulussa.Onko noin lyhyestä pätkästä hyötyä?
Voi olla, jos kyse on vain intensiivijaksosta, jotta tulee matikassa ajantasalle...
Vuoden mahdolliseen rauhattomuuteen vaikuttavat monet muutkin tekijät; luokka, sopeutuminen, opettaja, koulun henki jne.
 

Yhteistyössä