"Pomminvarma" synttärimenuu lapsen 5 v päiville..

oiskos antaa hyviä vinkkejä mitkä varmasti maistuis pikku juhlijoille sekä sitten aikuisväellekin...jotain vois olla valmista mutta kiva ois tehdä itsekin jotain...ideoita kehiin ja ohjeitakin saapi lykätä =) :flower:
 
...
No se ruoka kun vain tuntui olevan sivuosassa. :)

Ranskiksia, prinssinnakkeja kurkkua ja tomaattia meni ihan uskomattoman paljon. Makeaa vähemmän.

popparitkin muistaakseni tekivät kauppansa (oli oikeita öljyssä paistettuja).

Ai niin; jätski maistui! (oli kotijäätelöstä ostettu vili apina -puikkoja).

Kakku olikin sitten lähinnä kynttilöiden puhaltamista varten. :)

 
minä
Coctailpiirakat
Pikkupitsat
coctailtikut (monta variaatiota)
Sarvet (nakilla tai vaikka kinkku/juustolla)

Jäätelö (meillä on toiminut iso kippo pilkottua jäätelöä ja stösseliä + kastiketta viereen)
Keksit
Tavallinen pulla
Täytekakku

Sit ainakin lapsille: karkkia, popparia, sipsiä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Tee jäätelöbaari. Erimakuisia jätskejä, ja kastikkeita tai strösseleitä, vohvelitikkuja, ja jokainen saa valita kippoon minkämakuisen annoksen haluaa ja koristella sen itse.
Peesi,nuo muut ideat on vähän niinku enemmän aikusille suunnattuja.
Coctailsiili ois kans hyvä.
 
...
Ihan tosi hyvä idea!

Pullat ja täytekakut on aina jääneet syömättä. Pitsoista on nakerrettu palasia.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Tee jäätelöbaari. Erimakuisia jätskejä, ja kastikkeita tai strösseleitä, vohvelitikkuja, ja jokainen saa valita kippoon minkämakuisen annoksen haluaa ja koristella sen itse.
 
Meillä
Lapsille: mokkapalat, jäätelökakku, paahtoleivistä tehdyt pienet kerrosleivät ( suupalan kokoiset, coctailtikulla kiinni) sipsiä ja karkkia. Aikuisille: voileipäkakku, juustokakku
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Tee jäätelöbaari. Erimakuisia jätskejä, ja kastikkeita tai strösseleitä, vohvelitikkuja, ja jokainen saa valita kippoon minkämakuisen annoksen haluaa ja koristella sen itse.
nam ...tää vaikuttaa hyvältä..sen oon huomannut et nuo täytekakut jää lapsila väliin ,jäätelö maistuu aina ja kaikki pikku naposteltavat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Lapsille: mokkapalat, jäätelökakku, paahtoleivistä tehdyt pienet kerrosleivät ( suupalan kokoiset, coctailtikulla kiinni) sipsiä ja karkkia. Aikuisille: voileipäkakku, juustokakku

noi kerrosleivät vaikuttais kans kivoilta, oisko täyte ehdotuksia =)
 
meillä
Alkuperäinen kirjoittaja pinkwawe:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Lapsille: mokkapalat, jäätelökakku, paahtoleivistä tehdyt pienet kerrosleivät ( suupalan kokoiset, coctailtikulla kiinni) sipsiä ja karkkia. Aikuisille: voileipäkakku, juustokakku

noi kerrosleivät vaikuttais kans kivoilta, oisko täyte ehdotuksia =)
Mä teen vähän lapsen mieltymysten mukaan:) Välillä tuorejuustoa, kinkkua,tavallista juustoa ja kurkkua sitten kaksi leipää vastakkain ja leikkaan pieniksi paloiksi. Välillä maksamakkaraa, salaatinlehtiä, katkarapuja, lohta, valmista voileipätahnaa vähän mitä kaapista löytyy:) Ja aina on uponnut lapsille ja valmistuu nopeesti ja helposti!
 

Yhteistyössä