Porkkana-perunavelli pistää vauvan oksentamaan!!!?

Päivällä annoin 100ml muksun porkkana-perunavelliä 6kk:n ikäiselle ja nyt viiden aikaan tyttö alkoi oksentaa, siis ei mitään pikku pulauttelua vaan suoraa oksennusta kaaressa! :eek:
Nyt on oksentanut neljään otteeseen ja mä vaan ihmettelen että miten pienestä voi tulla noin paljon oksua! :|
Hyvä että olin niin lähellä että sain tytön äkkiä nostettua pystyyn, muuten ois vetänyt henkeensä oksennukset.
Näin on käynyt kerran aiemminkin ja nyt en enää anna tuota velliä.

Mistä vois johtua, muita porkkana ja perunaruokia tyttö kestää kyllä. Voisko olla että tuo vellierä ois jotenkin pahentunutta?

Nyt tyttö nukkuu omassa sängyssä, raukka väsyneenä jatkuvasta oksentelusta. En uskalla poistua huoneesta että kuulen mikäli hän alkaa oksentaa... :(
 
En oikeen usko että on oksennustauti nimittäin näin on tosiaan käyny kerran aiemminkin kun tuota velliä tytölle annoin. Tuo tapahtui pari viikkoa sitten ja tässä välissä en oo porkkana-perunavelliä antanut eikä oksentelua oo sen koommin ollut kuin nyt.

Muut vellit (maissi, kaura, neljänviljan ym) pysyy ihan hyvin sisällä, ei mitään ongelmaa.

Mulle on tullut ihan kammo nyt tuosta oksentelusta kun sillon aiemmalla kerralla toinen meinas tukehtua, onneks mies kuuli että vauva yökkii sängyssä. :(
 
Meillä oli kuopuksen kans ihan sama juttu!
Joka kerta kun sai peruna-porkkanavelliä niin meni muutama tunti ja sitten lensi laatta kaaressa monta kertaa, kunnes oli vatsa tyhjä.
Muuten oli terveen oloinen eikä kukaan muu laatannut, ja tyttökin aina vaan tosta vellistä joten ei kyllä mitään vatsatautia ollut.
Ei sit vaan enää sitä velliä typylle annettu.
 
eija
meillä oli muuten ihan sama kahden vauvan kohdalla! kahden vauvan kohdalla taas ei mitään ongelmaa
ihme juttu. pari krt kun kokeiltiin ja oksentelivat niin ei sit tuputettu. mut syy jäi arvotukseksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Miksi sit on "pakko" antaa jos ei sovi. Älä anna enää sitä ja kokeile parin kuukauden päästä uudestaan ja erittäin pienellä määrällä että sopiiko.
Ei todellakaan sovi!
En aio tuota velliä kokeilla enää ikinä, niin pahasti oon kaks kertaa nyt säikähtänyt! |O

Enkä ois kokeillut tätä toistakaan kertaa mutta kun en tiennyt silloin eka oksennuskerralla että mistä se johtui!
 

Yhteistyössä