Postiennakko

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen vasta aloittanut myynnit tori.fi-sivulla. Miksi niin monet ostajat haluavat postiennakkoa? Jopa aivan naurettavan pienissä (alle kympin) ostoksissa.

Tähän mennessä en ole vielä suostunut lähettämään postiennakolla. Mitä hyötyä/haittaa ennakosta on minulle myyjänä? Kertokaas te viksummat/kokeneemmat!
 
vierailija
Haittana ainakin on se, että jos ostaja jättää sen lunastamatta, niin sinulta menee postimaksut, maksu postiennakon käyttämisestä ja vielä postikulut paketin takaisintulosta.

Itse en ainakaan jotain kympin juttuja rupeaisi lähettämään postiennakolla. Enkä ylipäätään lähettäisi mitään, jos en saisi vähintään noita haitoissa mainittuja summia etukäteen itselleni (ylimääräisen palautuspostimaksun huomioisin sen verran pienempänä loppusummana). Sinällään jotain kallista lähettäessä se tuo turvaa ostajalla, jos myyjä suostuu siihen, että paketin voi avata ja tutkia ennen maksua. Ettet saa pelkkää kivenmurikkaa pahvilaatikossa upouutena pleikkarina.
 
vierailija
Älä mene tohon halpaan!

Ennakko on tapa kiusata hyväuskoisia myyjiä. Ei kannata lähettää mitään ennakolla, koska ei niitä lunasteta.

Olen tämän itse karvaasti kokenut, joten: EI ENNAKKOA!
 
vierailija
Et missään nimessä lähde lähettämään mitään postiennakolla. Myyn paljon torissa, ja sen ainoan kerran kun postiennakolla mitään lähetin, niin ostaja teki oharit. Ei ole mitään halpaa lystiä lunastaa pakettia takaisin itselleen. Myöhemmin olen kuullut, että sama naisostaja Oulun seudulta tekee muillekin ohareita. Lähettää ruikutusviestejä, että on niin usein tullut huijatuksi ettei uskalla maksaa tilille vaan pitää laittaa postiennakolla. Ja sitten jättää paketin lunastamatta. Ja nämä mitä hän ostaa ei ole mitään halpoja juttuja. Joko tyypillä on vakavia mt- puolen ongelmia tai sitten hän vaan on täysi kusipää, molemmat on ihan yhtä mahdollisia vaihtoehtoja näissä toriostajissa.

Eli usko meitä kokeneempia, älä tuhlaa rahojasi ja hermojasi postiennakolla ostajiin. Torissa on muutenkin liikenteessä paljon näitä ns. hetken lapsia, jotka haluaa ostaa jotain hetken mielijohteesta, ja seuraavana päivänä se on jo unohdettu eikä heitä koskaan näy ei kuulu. Tällaisille ihmisille postiennakko on vaan tapa lykätä sitä ostopäätöstä siihen hetkeen kun postista tulee ilmoitus paketista, ja sitten jos ei enää silloin huvita mitään lunastaa, niin he eivät lunasta.
 

Yhteistyössä