Postin hinnoista olis kysymys!

Kun mulla olis kaksi vaatetta, jotka pitäs postittaa samaan paikkaan...
Toinen on paita, joka saattais mennä ihan kirjekuoressa ja toinen on housut, jotka ei mene kirjekuoreen... Housut painaa 500 g ja paita 300 g. Kantsiiko mun lähettää nämä yhdessä vai erikseen? :ashamed: Siis jos tahdon halvimman mahdollisen vaihtoehdon?? Mä olen niin kehno tuon postin hinnoittelun kanssa... :|
 
VIERAS
Jos housut painaa yli 500g niin maksikirje 8,50, paita kirjeenä 2,80 = 11,30e
jos housut alle 500g niin maksikirje 6,10 paita kirjeenä 2,80 = 8,90e
yhteinen maksikirje yli 500g 8,50e
paketissa 7,90e
 
Greippi
Halvimmalla pääset kun laitat postipakettiin molemmat yhdessä.
Jos laitat paidan kuoreen ja housut erikseen, joudut housuista maksamaan 500 g maksikirjemaksun, 8,50 euroa ja paidasta 2,80 euroa .
 
Riippuu millaset ne housut on? farkkuja ei saa tungettua kirjeenä mut jos jotku ohuet ni kyl menee kirjeenä ku pakkaa oikein ja tarkastaa mitat. Eli housuista riippuen halvimmaks tulee postittaa molemmat kirjeenä. Muussa tapauksessa paketti on halvin vaihtoehto 7,90?
 
Housut kannattaa lähettää esim. jonkin kirjakerhon postiluukusta tiputtamassa pahvipakkauksessa, jos sellaiseen mahtuvat. Silloin ei tule maksikirjettä! Kaikki kerhoon liittyvät merkinnät on syytä silloin huolellisesti yliviivata tai teipata yli läpinäkymättömällä teipilla tai muuten voi mennä väärään osoitteeseen. Minä usein käännän kirjakerhopakkaukset nurin päin ja teippaan sitten tiukasti.

Ellei mene tavallisena kirjeenä (eli ei-maksina), niin silloin parempi laittaa molemmat vaatteet samassa postipaketissa (7,90). 500-1000g painava tavallinen kirje maksaa 4,20e. Lisätietoja postin sivuilta.
http://www.posti.fi

Jotkut kaverini ovat myös saaneet postista maksikirjemittoja, kun ovat pyytäneet. Silloin voi kotona valmiiksi tarkistaa onko maksikirje vai tavallinen.

 

Yhteistyössä