Pottailuun apua!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eikö poika vaan ole vielä valmis pottailuun vai mistä on kysymys? Poika on 1v 8kk ja potalla ollaan käyty säännöllisen epäsäännöllisesti puolisen vuotta. Pissoja on tehnyt alusta asti pottaan ja nykyään tekee aina aamupissat siihen, samoin päikkäreitten jälkeen ja illalla. Lisäksi mitä nyt päivällä käydään potalla istumassa niin yleensä jonkun tipan siihen tirauttaa.

Mutta kakka. Sitä ei ole tullut kertaakaan. Ja kun mä näen KAUKAA, milloin poikaa kakattaa ja tiedän, että seuraavan kahden minuutin sisällä se olisi tulossa. Vien aina silloin potalle, mutta ei. Ei mitään. Siinä voidaan istua kököttää vaikka loppupäivä, mutta kakkaa sinne pottaan ei tule vahingossakaan. Sitten kun luovutan, niin se on se kaksi minuuttia ja kakka on vaipassa.

Pitäisikö mun nyt unohtaa koko "kakkapottailu" ja tyytyä noihin pissoihin?
 
a
Voithan yrittää kannustaa ja palkita mutta "pakkoistutuksella" tulee vaan takapakkia. Alle 2-vuotias on vielä pieni, odota vaan rauhassa vielä jonkin aikaa. Kyllä se siitä lähtee sujumaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Voithan yrittää kannustaa ja palkita mutta "pakkoistutuksella" tulee vaan takapakkia. Alle 2-vuotias on vielä pieni, odota vaan rauhassa vielä jonkin aikaa. Kyllä se siitä lähtee sujumaan.
Toki yritän kannustaa, palkita on paha kun mitään ei tule (pissoista kehun, mutta hillitysti, että ei tulisi "suorituspaineita"). Ja toisaalta pakkohan poika on siihen potalle viedä just silloin kun se kakka olisi tulossa, joten siinä mielessä onhan se pakkoistutusta. Ehkä poika ei vaan sitten ole valmis. Täältä kun vaan saa aina lukea, että lapsi kuin lapsi on pois vaipoista hyvinkin pian, jos vaan vanhemmat viitsii siihen panostaa.
 
musta 1v 8 kk on vielä pieni, joten mä olisin tyytyväinen noihin pissoihin, parin kuukauden päästä voi jo innostuakin kakkamaan pottaan, jotku antaa esim tarran jos lapsi kakkaa pottaan, mutta miten sen tekis painostamatta, hmm :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
musta 1v 8 kk on vielä pieni, joten mä olisin tyytyväinen noihin pissoihin, parin kuukauden päästä voi jo innostuakin kakkamaan pottaan, jotku antaa esim tarran jos lapsi kakkaa pottaan, mutta miten sen tekis painostamatta, hmm :whistle:
Niin, totta, painostukseltahan se tuntuu.

Ehkäpä mä sitten vaan annan ajan kulua, enkä panosta tähän tällä hetkellä. Pojalle syntyy kohta pikkusisarus, voipi olla, että sitten on ihan turha yrittää pois vaipoista, joten ens kesänä sitten varmaan :)
 
ap
Koitanpas vielä nostaa. Haulla kun nimittäin löytää vaan ketjuja, joissa jankataan tuosta vanhempien viitseliäisyydestä, mutta yhtään ainutta kunnon vinkkiä ei kukaan anna, että miten sen kakan saisi sinne pottaan tulemaan.
 

Yhteistyössä