PPH kipenä silti hänellä oli yksi hoitolapsi siellä???

Meillä pph sairastui ja soitin hänelle tänään. Taustalta kuului yhden hoitolapsen, hänen oma lapsenlapsensa ääni taustalta.

Musta on outoa että on kipeänä ja hoitaa silti oman lapsenlapsensa.

Onko tä yleistä??
 
"Lissu"
Kyllä mäkin jouduin välillä kipeänä hoitamaan kun vanhemmat ei saaneet varahoitoa järjestymään. Olin yksityinen ja vanhemmat tuttuja, joten en oikein kehdannut kieltäytyä. Yksi monista syistä miksi en enää lähtisi pph:ksi.
 
[QUOTE="Lissu";22194062]Kyllä mäkin jouduin välillä kipeänä hoitamaan kun vanhemmat ei saaneet varahoitoa järjestymään. Olin yksityinen ja vanhemmat tuttuja, joten en oikein kehdannut kieltäytyä. Yksi monista syistä miksi en enää lähtisi pph:ksi.[/QUOTE]

Mutta neljä muuta lasta hän laittoi varahoitoon ja piti tän yhden lapsen, lapsenlapsensa hoidossa.
Käsitän että lapsi on pieni ja ehkä siksi ei raaskinut varahoitoon laittaa.
 
"vieras"
No onhan se vähän eri hoitaa niitä muutamaa sairaana kuin koko katrasta. Mun mielestä ihan fiksua laittaa osa muualle, ettei saa tautia ja että saa ulkoilla ja touhuta kunnolla.
 
"pph"
Minä JOUDUN sairaana hoitamaan myös tuon omani =) Eli eihän se oma lapsi minnekään varahoitoon pääse, joten jos minä olen kuumeessa niin hoidan samalla omaa 4-vuotiastani...
 
pph/äiti
mutta neljä muuta lasta hän laittoi varahoitoon ja piti tän yhden lapsen, lapsenlapsensa hoidossa.
Käsitän että lapsi on pieni ja ehkä siksi ei raaskinut varahoitoon laittaa.



KUINKA monta lasta hällä on hoidossa ei saa olla kuin 4 + puokkari
 
Keittiönoita
Mä voisin varsin hyvin kuvitella hoitavani sairaslomallani lapsenlastani, jos se lapsilleni sopisi (= eivät välittäisi mahdollisesta tartunnasta). Hoitavathan isovanhemmat vapaa-ajallaankin lapsenlapsiaan ilman, että pitäisi vapaa-ajallaan tehdä töitä. Mun äitini on joskus flunssaisenakin hoitanut mun lastani, kun mulla on ollut jokin tärkeä meno. Näkisin siis, että oma lapsenlapsi on eri asia kuin vieraat lapset.
 
Niin, no hoitaahan pph kai yleensä omaa lastaankin sairaslomilla ollessaan eli ehkä on rinnastanut lapsenlapsen siihen? Se että on sairaana voi tarkoittaa tarruntariskia ja sitä ettei pph pysty pitämään kiinni arjen rutiineista mitkä työhönsä kuuluu. Jos sitten on tuon oman lapsensa kanssa puhunut ja tätä ei tartuntariski pelota ja heille riittää että lapsi saa olla mummon luona vaikka vaan katselemassa piirrettyjä ja muuten touhuamassa mummon lepäillessä niin se on heidän välinen asiansa. hyvä että muoille hoitolapsille järjetyi varahoitopaikat, varmasti olisi järjestynyt tälle lapsenlapsellekin jos vanhempansa olisivat tätä toivoneet.
 
hup
Periaatteessa olen sitä mieltä, että jos on sairaslomalla, niin on velvolinen lepäämään. Mutta toisaalta, eivätkö tässä kaikki "voita". Yhtä varahoitopaikkaa ei tarvita, pieni lapsi ei joudu varahoitoon ja pph pääsee kuitenkin osittain lepäämään verrattuna siihen, että koko ryhmä olisi paikalla. Voihan lapsenlapsi olla hoidossa vaikka vain muutaman tunnin, jos molemmilla vanhemmilla tärkeitä palavereija tmv. aamusta. Koko ryhmän kanssa olisi varmasti tullut pitkä päivä ja olisi ollut pakko ulkoilla, laittaa kunnon ruokaa jne.
 
Eh
[QUOTE="vieras";22194456]Näin voi olla. Ja oletko varma, että lapsenlapsen äiti/isä ei ole siellä paikalla? Auttamassa sairautta potevaa äitiään?[/QUOTE]

Taas tehty johtopäätöksiä tietämättä asian todellista laitaa. Ei osaa ap kommentoida tähän mitään....
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";22194869]No, voihan ajatella niin, että hoitaa lapsenlastaan "mummona" eikä pph:na ollessaan saikulla.[/QUOTE]
Näin minäkin asian ajattelen. Samalla tavalla kuin mummo hoitaa viikonloppuna, illalla tai yöllä lapsenlastaan mummona eikä perhepäivähoitajana.
 
"pph"
[QUOTE="vieras";22194552]Ehkä hän ei kehtaa sairastuttaa muita. Mua ainaki ärsyttäis, jos veisin lapseni hoitoon ja hän sairastuisi kunnon räkätautiin, koska hoitajalla oli tauti[/QUOTE]

Ai ihan ärsyttäis? Arvaapa tarttuuko meihin hoitajiin koskaan kunnon räkätauti hoitolapsista? ;) Saako hoitaja silloin olla ärsyyntynyt?
 
"pph"
[QUOTE="pph";22196829]Ai ihan ärsyttäis? Arvaapa tarttuuko meihin hoitajiin koskaan kunnon räkätauti hoitolapsista? ;) Saako hoitaja silloin olla ärsyyntynyt?[/QUOTE]

Juuri tälläkin hetkellä kärsin räkätaudista, joka jatkunut viikkoja ja taatusti sain sen räkäisiltä hoitolapsiltani...
 
"noh"
Eihan tuossa mitää, kun kerran oli oma lapsenlapsi. Onko sulla faktatietoa siitä, että onko lapsenlapsi kunnallisessa päivähoidossa mummollaan vai yksityisenä ? Musta tilanne on ihan sama kuin että pph:n omat lapset olisivat kotona.
 

Yhteistyössä