Pph vai päiväkoti ensimmäiseksi hoitopaikaksi kaksivuotiaalle?

mie
Meillä aloitti juhannuksena 2vuotta täyttänyt poika päiväkodissa syyskuussa. Ja oikein hyvin mennyt: kiva pieni ryhmä ja pysyvät hoitajat :) Poika sopeutunut älyttömän hyvin, ei mitään ongelmia. Iloisena ja reippaan lähtee joka aamu ja yhtä iloisena tulee kotiinkin.
Itse en edes ajattellut pidemmin pph:lle laittamista, koska en tunne yhtäkään pph:ta täältä seudulta ja jotenkin päiväkoti oli vaan ajatuksena parempi. Jos kyse olisi ollut 1veestä, olisin ehkä harkinnut tarkemmin tota pph:lle hoitoon viemistä.
 
Ja tietenkin olisi ihannetilanne jos löytyisi paikka pienestä, yksityisestä päiväkodista, meillä se onni kohtasi :heart: Siellä on yhteensä 16 lasta, joista osa ei ole edes joka päivä ja osa tosi lyhyttä päivää. Ja neljä hoitajaa. Jokainen saa tarpeeksi huomiota ja hoivaa varmasti. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ja tietenkin olisi ihannetilanne jos löytyisi paikka pienestä, yksityisestä päiväkodista, meillä se onni kohtasi :heart: Siellä on yhteensä 16 lasta, joista osa ei ole edes joka päivä ja osa tosi lyhyttä päivää. Ja neljä hoitajaa. Jokainen saa tarpeeksi huomiota ja hoivaa varmasti. =)
Mä löysin lähistöltä yksityisen päiväkodin, joka on ympäristö- ja luomusuuntautunut...katsotaan nyt löytyykös sieltä edes paikkoja. Se ei tosin aivan ole tulevan kodin läheisyydellä, eikä ihan suoraan työmatkan varrellakaan, mutta kuulosti kyllä aivan ihanalta.
Joku tuttu pph olisi myös ihana, mutta kun en tunne ketään pph:ta uudelta tulevalta asuinseudulta...
 
Päiväkotiin meidän 2v ja 5v menivät, ja hienosti on mennyt. Pph:ssa tosiaan on se kun ei tiedä miten se täti käyttäytyy lapsia kohtaan, onko jokapäivä ruoaksi makkara-makaronia ja sitten on vielä hoitojärjestelyt tädin lomien ja sairaslomien ajaksi (varahoitopaikka saattaa tulla tutuksi). 2v on siinä rajoilla muutenkin että hyötyykö jo enemmän suuremmasta lapsijoukosta (enemmän kavereita) ja siitä että on monta tätiä-> enemm'n toimintaa. 3v mun mielestä jo oikeasti hyötyy enemmän tarhasta. Ei se yksi pph pysty ja jaksa laulattaa, leikittää ja askarrella , retkeillä lasten kanssa niin paljon, kun suurin osa hoitolaisista on vielä tosi pieniä.

Mutta jokainenhan tietysti joutuu itse miettimään kantansa, kärjistettynä: mikä on tärkeämpää, pieni ryhmäkoko vai suurempi määrä aktiviteetteja (jos ei edes ajatella helmiä ja sikoja tässä yhteydessä).
 
vieras
Meillä on lapset yksityisellä, ryhmäperhepäiväkoti ja aivan mahtava paikka. Kodinomainen ja todella ihanat hoitajat, pari vuotta jo ollut ja mitään negatiivista sanottavaa ei löydy. Mutta jokainen tekee omat päätökset mihin lapsensa vie, toisille sopii toinen paikka ja toisille taas toinen, eikai tästäkin tappeleen aleta mikä on se sopivin hoitopaikka ;)
 
Liila
Päiväkotiin ilman muuta. Onneksi 2 v ja 4 v lapseni saivat nyt paikan lähipäiväkodista. Esikoinen joutui 1 vuotiaana pph:lle, joka loppujen lopuksi vuoden jälkeen siirrettiin toisiin tehtäviin. Ihmiset (muut vanhemmat ja ulkopuoliset) olivat tehneet hoitajasta valituksia. Ihan hirvittää ajatellakin, mitä pikkuiseni on saanut kokea. Itse kun en voi sitä tietää.
 

Yhteistyössä