Pregnyl annoksen määrä IVF:ssä

Tälläinen nopea galluppi, oon ihan paniikissa kun huomasin että muille IVF:ssä on määrätty Pregnyl annokseksi 10 000 tai 15 000 yksikköä ja mun paperissa on vain 5000 yksikköä? Kuitenkin folleja ultran perusteella yli 20....riittääkö toi pieni annos kypsyttään ja irroittaan ne??? onkohan nyt ihan oikein? Pitäis kohta pistää Pregnyl-piikki
 
Olen jokaisessa hoidossa pistänyt tuon 5000 yksikköä, ja välillä folleja on ollut reippaasti yli 20, mutta hyvin ovat irronneet. Olen itse asiassa joskus miettinyt, että mistähän syystä joillekin on määrätty isompia annoksia, tietääköhän kukaan?
 
Tuonne maaliskuun pinoon jo vastailinkin, että mun käsityksen mukaan Pregnylin annostus riippuu painosta. Eli jos on isompi ihminen, sitten isompi annos. Itsellä ollut molemmissa hoidoissa 5000 yksikköä ja hyvin on toiminut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matsalu:
Tuonne maaliskuun pinoon jo vastailinkin, että mun käsityksen mukaan Pregnylin annostus riippuu painosta. Eli jos on isompi ihminen, sitten isompi annos. Itsellä ollut molemmissa hoidoissa 5000 yksikköä ja hyvin on toiminut.
Mä en kyllä usko, että se noin menee. Nyt on meinaan painoa 11 kiloa vähemmän kuin niissä 5000 yksikön pistoissa ja nyt on annos noussut siihen 10 000 yksikköön. Nyt siis paino lähes normaalin mitoissa.
 
Jännä juttu, miten noi määrät näkyvät vaihtelevan. Painojuttu olisi sikäli voinut meikäläisen kohdalla pitää paikkansa kun olen semmoinen laiheliini siinä normaalipainon alarajoilla, mutta Siisamin kohdalla se taas ei näy menevän niin. Täytyykin kysäistä tuota lääkäriltä seuraavalla käynnillä ihan mielenkiinnosta.

 

Yhteistyössä