Primolut-kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja jk
  • Ensimmäinen viesti
jk
Ajattelin siirtää nyt tässä kuussa ennakkoon kuukautisia kahdella viikolla. Onkohan näin kuinkakin todennäköinen vaara että ensi kuun kuukautiset tulisivat silti kuitenkin sinä "vääränä aikana"? Eli aika lähellä niiden tämän kuun siirrettyjen kuukautisten perään.

Tai, jos siirto onnistuu ja eivät tule ensi kuussa vääränä aikana, niin onko teillä ollut siirtoa seuraavana kuuna vaihtelua kierron pituudessa?

Ja vielä kolmantena: jos tulevat vääränä aikana tai kierto lyhentynyt selkeästi, voiko Primolutia käyttää kahtena peräkkäisenä kuukautena?


Auttakaa, meinaa paniikki iskeä! :(
 
j
olen käyttänyt useita kertoja mutt tosin vaan kuukauden kerralla. minusta kun on siirtänyt niin kuukautiset on sen jälkeen olleet kivuliammat ja seuraavatkin menkat tulleet vähän ties kui vaan
 
mää
käytin just eka kertaa niitä tabletteja, mietin aluks ihan samaa että kuin tekisin siirtäisinkö ennakkoon vai en. En siirtäny ennakkoon vaan juuri silloin kun tarvitsin reissun takia siirtää. Hyvin meni, pientä nipistelyä alavatsalla, muuten ei mitään.
 
toinen jäi
M' aloin sterilitaaion purun jälkeen vuosien päästä odottaa kaksosia Primolut-kuurin aikana. Lääkäri epäili sen johtuvan niistä. Toinen kyllä tuli pois alussa varmaankin tapaturman johdosta, pöytä romahti töissä.
 
jk
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
käytin just eka kertaa niitä tabletteja, mietin aluks ihan samaa että kuin tekisin siirtäisinkö ennakkoon vai en. En siirtäny ennakkoon vaan juuri silloin kun tarvitsin reissun takia siirtää. Hyvin meni, pientä nipistelyä alavatsalla, muuten ei mitään.
Itse nyt sitten kuitenkin tänään aloitin ennakkoon siirtämisen, kahdella viikolla. :/ Vielä toivoisin kommenttia ennakkoon siirtäneiltä, että tuliko silti ne seuraavat kuukautiset "väärään aikaan".

Varsinkin jos joku on siirtänyt kahdella viikolla. Ja/tai kaksi kertaa peräkkäin. Toista kuukautta peräkkäin ajattelen sen takia, että jos ne seuraavat kuukautiset tulevatkin silloin kun ei pitäisi... :( Pitääkö resepti muuten uusia soittamalla taas lääkärille?

Pahoittelen jatkuvaa viestittelyä, mutta apua kaivataan.
 
jk
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Kun lopetat Primolut menkat tulevat noin parin päivän päästä, eli varmaankiin "väärään" aikaan.
Ei kun tarkoitin sitä, että voiko ne seuraavat kuukautiset silti tulla vanhan kierron mukaan, eli näiden Primolutilla siirrettyjen kuukautisten jälkeen? Meneepä vaikeaksi... :)

Eli vaikka siirrän nyt kahdella viikolla, ja sitten tulee nämä siirretyt kuukautiset, niin onkohan mahdollista että seuraava kierto ei siirrykään?

Tai onko tänä "vääränä" aikana minkäänlaista vuotoa tms. havaittavissa, vai onko palstalaisilla toiminut kierron siirto täysin ongelmitta.

Ja tämän takia kaipaisin kokemuksia, onko kenelläkään esim. käynyt näin.
 
jk
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Ei kun ne tulee n. 28 vuorokauden kuluttua niistä kuukautisista, jotka siirsit pillereillä.
Eli koko kierto siis siirtyisi niinkuin pitäisi?
Kuitenkin vielä hirvittää, että ei voi mennä niin hyvin :)

En vieläkään tiedä pitäisikö sittenkin uusia resepti, ja ottaa kaiken varalta ensi kuussa matkalle mukaan... :/
 
jk
Viittiskö joku vielä auttaa? :(


Nyt kun otin kuurin kuukauden ennakkoon:
Siirtyykö ainoastaan tämä kierto, eli söinkö turhaan, ja seuraavat tulevat sitten kuitenkin juuri matkan aikana?

Vai, siirtyvätkö tulevatkin kierrot, jolloin nyt tämän kahden viikon kuurin ansiosta ensi kuun kuukautiset tulevat vasta matkan jälkeen?
 
Mulla ne seuraavat menkat tuli vähän miten sattuu ja siitä taas eteenpäin alkoi tulla taas ihan oman normikierron mukkaan...Itse ehkä ottaisin varman päälle ja siirtäisin vasta,kun tarvii,miksi pitäisi ennakkoon siirtää?Miksi et voi siirtää sillon kun tarvitset?
 
"jkk"
Mulla ne seuraavat menkat tuli vähän miten sattuu ja siitä taas eteenpäin alkoi tulla taas ihan oman normikierron mukkaan...Itse ehkä ottaisin varman päälle ja siirtäisin vasta,kun tarvii,miksi pitäisi ennakkoon siirtää?Miksi et voi siirtää sillon kun tarvitset?
No siis kun aloitin siirron jo ennakkoon, tuolla aiemmin totesin. Pari päivää niin kuuri loppuu. Nyt vaan iski epävarmuus, että siirtyykö ensi kuun kuukautiset kanssa.
Ei ole tarkoitus olla ilkeä, mutta nämä "tuli miten sattuu" -vastaukset eivät vastaa niin tarkkaan tähän ongelmaan kuin toivoisin. Anteeksi tästä :(




Edelleen se ongelma tai kysymys on siis tämä:
Nyt kun otin kuurin kuukauden ennakkoon:
Siirtyykö ainoastaan tämä kierto, eli söinkö turhaan, ja seuraavat tulevat sitten kuitenkin juuri matkan aikana?

Vai, siirtyvätkö tulevatkin kierrot, jolloin nyt tämän kahden viikon kuurin ansiosta ensi kuun kuukautiset tulevat vasta matkan jälkeen?
 

Yhteistyössä