Puhuttaisko uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
pahvi harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26757719:
Aika ikävästi sanottu : / Eivät kristityt ole mitään etuoikeutettuja haukkumaan muiden jumalia kuten eivät tietysti muutkaan kristittyjen Jumalaa. Eikös Raamatussa ollut jokin kohta "kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan" tai jotain muuta vastaavaa?
Allah on epäjumala.
 
???
[QUOTE="öö";26757833]Miksi sitä kuitenkenki ilmenee paljon uskovaisten piireissä?[/QUOTE]

Mä en ole (onneksi) tuohon törmännyt. En osaa sanoa. Jumalan tahto se ei todellakaan ole. Ne, mitä tiedän, ovat tapahtuneen ns "tavisten piireissä". Mutta ehkä sitten noista tulee isompi ääni, kuin muista hyväksikäytöistä. Kaikkinensa aivan todella surullista ja valitettavaa :(
 
..
[QUOTE="vieras";26757860]Ja jos siellä vastassa onkin allah, sinä menet kadotukseen, koska olet valinnut väärän jumalan. Surullista :([/QUOTE]

Mitäs jos se oletkin sinä joka joutuu kadotukseen koska allah olisi ollut oikea valinta?
 
???
[QUOTE="vieras";26757860]Ja jos siellä vastassa onkin allah, sinä menet kadotukseen, koska olet valinnut väärän jumalan. Surullista :([/QUOTE]

Niin on :(. Meidän ihmisten eksytykseksi saatana pukeutuu valkeuden enkeliksi ja eksyttää siten monet seuraamaan esim vääriä jumalia.
 
Keittiönoita
Kommentoit tuota "samalla viivalla kaikki". Näin onkin ihmisten mielessä ja ajatuksissa. Mutta kaikki uskot eivät ole pelastavaa ja siitä on viime kädessä kyse. Nöyrtyykö kaikkivaltiaan Isän edessä, vai ei. Ja se taas vaikuttaa siihen, missä iänkaikkisuutemme vietämme. Ei mikään pikku juttu.
Entäpä jos ihmisen kuolemanjälkeisestä elämästä onkin päättämässä useampia jumalia? Sinun iänkaikkisuudestasi päättää sinun jumalasi, muslimin iankaikkisuudesta hänen jumalansa jne. Jospa jokainen jumala pitääkin huolen omistaan? Ihminen vain valitsee, minkä jumalan eteen haluaa aikanaan mennä vai onko menemättä kenenkään?
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26757870:
Niin, kristittyjen mielestä. Mutta kysypä asiaa muslimeilta.
TV7

Tästä voi esim katsoa. Olen nähnyt ja tavannut monia muslimeja, jotka ovat löytäneet elävän yhteyden Jumalaan Jeesuksen kautta. Ja olen siis itse asiassa kysynytkin :heart:
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26757913:
Entäpä jos ihmisen kuolemanjälkeisestä elämästä onkin päättämässä useampia jumalia? Sinun iänkaikkisuudestasi päättää sinun jumalasi, muslimin iankaikkisuudesta hänen jumalansa jne. Jospa jokainen jumala pitääkin huolen omistaan? Ihminen vain valitsee, minkä jumalan eteen haluaa aikanaan mennä vai onko menemättä kenenkään?
No tällaisia spekulaatioitahan voi jokainen ajankulukseen mietiskellä. Totuusarvoa tällä ei valitettavasti (ja toisaalta onneksi) ole.
 
???
[QUOTE="vieras";26757894]Joten käänny allahin seuraajaksi, ja pelastu!

Eikös sinun jumalasi luonut saatanan ja helvetin?[/QUOTE]

Jumala kyllä loi maailmankaikkeuden, tähdet, taivaan ja kaiken mitä voimme nähdä. Hän loi myös enkelikunnan, mutta Lucifer lankesi kyllä aivan itse. Ylpeyteen. Ja niin siitä tuli saatana. Sielunvihollinen, jota niin monet ihmiset valitettavasti seuraavat mieluummin, kuin elämää Jumalaa.
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26757938:
Totuusarvoa sillä ei ole sen enempää kuin sinunkaan uskollasi. Jokainen siis tehköön kuten itse parhaaksi katsoo ja jokainen olkoon puhumatta pahaa ja halveksimatta muiden jumalia. Eikö olisi aika hyvä sopimus?
En tingi totuudesta, enkä ala silittelemään asioita. Puhun totuutta. Ja vaikka tekisimme millaisen sopimuksen, silti minun Jumalaani pilkataan.
 
???
[QUOTE="vieras";26757883]Minkälainen vapaa tahto se on, että jos et pelaa minun säännöilläni, minä saan tappaa sinut?[/QUOTE]

Ei, vaan nimenomaan Jumala kutsuu pelastukseen, kun olemme menossa tuhoon. Sellaiset säännöt. Olet virtaavassa koskessa ja Jumala tarjoaa pelastusköyttä. Otatko vai jätätkö?
 
Keittiönoita
En tingi totuudesta, enkä ala silittelemään asioita. Puhun totuutta. Ja vaikka tekisimme millaisen sopimuksen, silti minun Jumalaani pilkataan.
Totuutta sun uskossasi on yhtä paljon kuin muissakin uskonnoissa ts se on totta kaikille siihen uskoville. Mutta sä olet siis sitä mieltä, että koska joku pilkkaa sun jumalaasi, sä katsot oikeudeksesi pilkata muiden? Ja tämä tietysti sun logiikalla tarkoittaisi myös sitä, että mä voisin alkaa pilkkaamaan sun jumalaasi, koska sä pilkkasit parin mun kaverin jumalaa? Eikö sen pilkkaamattomuuden voisi aloittaa ihan omasta itsestään?
 

Yhteistyössä