pullan tuoksua

  • Viestiketjun aloittaja well
  • Ensimmäinen viesti
well
ajattelin kysyä että miten teillä onko teillä joka viikko pullan ja sämpylän leipomista?
meillä ei. itse leivon ehkä 5 kertaa vuodessa jotain + joululeivonnaiset. mies leipoo suurinpiirtein yhtä usein. eli hyvä jos keran kuussa jotain leivotaan :ashamed:
olemmeko ainoat?
kun tuntuu et lapsena kun meni kaverin kuin kaverin luo pulla tuoksui ulko-ovelle asti :p
eipä silti tuskin se pullan leipomisella paremmaksi se vanhemmuus tulee mutta silti kun sais itestään hiukan enempi irti. toisaalta onpahan ne kalorit sitten käyttämättä.
tällasta pohdin kun tänään innostuimme leipomaan pullaa =)
 
meillä leivotaan aika harvakseltaan..tai mä leivon,mies syö ne pullat.. :D aiemmin en oikeestaan "harrastanut" leivontaa,mutta nykyisin tulee silloin tällöin leivottua,yleensä pullaa..tänään leivoin pullaa (samoin viime lauan-taina :LOL: ).Mutta en ens lauantaina!! =)
 
Leivon pullaa silloin tällöin.Siihen pitää saada inspiraatio,sen verran työläs homma se on.Mikään ei voita tosiaan vasta paistetun pullan tuoksua.Usein paistan lettuja perheelle,herttaista seurata pieniä kun mussuttavat lettuja hipihiljaa :p
 
Leivon aika usein - muutaman kerran viikossa. Yritän tehdä vaalean leivän itse, mutta kiireen tullen leipä ostetaan kaupasta. Arkipullaksi pyöräytän piirakoita. Hiivapulla on tosiaankin niin työläs, että silloin tarvitaan jo inspistä ja aikaakin. Mies leipoo itselleen sokeritonta pullaa.

Meilläkin paistellaan lettuja =) Tarvii vaan paistaa tooosi iso läjä tälle 6 hengen porukalle :p
 
Leivoin juuri pullaa ;) Ei mekään usein leivota pullaa/kakkuja, varmaan 2 kertaa kuussa ellei ole tulossa vieraita tai juhlia. Sämpylöitä leivon välillä viikottain ja lettuja tykkään paistella pari kertaa kuussa. Leipomisessa on se huono, että tulee sitten syötyä itsekin aivan liikaa...
 
Meillä paistetaan euroshopperin tai pirkan valmispullia! :D Siihen vain munat päälle ja sokeria ja hyvää tulee, ihan on kotikutoisen näköisiäkin, antaa lasten laittaa. Oon kyllä ennen ollut ahkera leipoja, mutta kun ei niitä pullia sit kukaan muu syö kuin minä, niin en viitsi niitä itselleni tai sen ihanan tuoksun vuoksi leipoa. Joskus kyllä.
 

Yhteistyössä