Punkki nivustaipeessa? Ottavatko tk:ssa pois?

  • Viestiketjun aloittaja "yksinäinen"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieräs";28644698]Mitä sitten kuuluu tehdä, jos jää punkin jalat ihoon?[/QUOTE]

Osia leuoista tai pää, ei jalat. Voi tulehtua tai sitten ei. En tiedä tekevätkö sen kummempaa sille.

Ja ei missään nimessä mitään rasvaa, myrkyttävää tai tukahduttavaa ainetta punkkeihin. Aina kieritys ja irroitus. Katso peilillä mitä näkyy.
 
"vieras"
Uusien punkkipihtien ohjeissa sanottiin, ettei saa pyörittää niinkuin ennen neuvottiin vaan ottaa pinseteillä kunnon ote niin läheltä päätä kun saa ja sitten vetää hitaasti kohtisuoraan ulos. Pitää myös varoa puristamasta punkkia liikaa, ettei se oksentaisi. Sinuna ottaisin punkin heti pois itse borrelioosiriskin minimoimiseksi.
 
"Vieras"
Ihan tosissaanko meette tk:n poistattamaan punkkeja? :D

Ota itse irti. Pinseteillä ruuvaamalla, sormilla, samapa tuo. Jos punkista jää jotain osia ihon alle, ronkit pois tai jätät sinne, iho pukkaa ne kyllä nopeasti itse pois eikä niistä enää mitään tartu. Sitten vaan desinfioit.

Tuosta topsijutusta luin itsekin facebookista, en tosin ole kokeillut. Eli topsipuikolla kun kierrät punkkia ja häiritset sitä, niin irroittaa itse otteensa ja lähtee pois. Ruokarauhan häirintää :D
 
[QUOTE="Vieras";28646084]Ihan tosissaanko meette tk:n poistattamaan punkkeja? :D

Ota itse irti. Pinseteillä ruuvaamalla, sormilla, samapa tuo. Jos punkista jää jotain osia ihon alle, ronkit pois tai jätät sinne, iho pukkaa ne kyllä nopeasti itse pois eikä niistä enää mitään tartu. Sitten vaan desinfioit.

Tuosta topsijutusta luin itsekin facebookista, en tosin ole kokeillut. Eli topsipuikolla kun kierrät punkkia ja häiritset sitä, niin irroittaa itse otteensa ja lähtee pois. Ruokarauhan häirintää :D[/QUOTE]

Ihan tosissaan mentiin poistattamaan tytön päästä. Ei tietoa miten pitkään tai vähän aikaa oli ollut, mutta tk:ssa sen todettiin olevan kuollut. Samantien aloitettiin 2 viikon antibioottikuuri lääkärin määräyksestä.Tämä muutama kesä sitten. Kissoilta ollaan poistettu useinkin, mutta tätä en saanut itse otettua irti.
 
Joo, minäkin olen kuullut tuosta vanupuikkoniksistä. Siinä siis pyöritellään vanupuikkoa punkin ympärillä, välillä suuntaa vaihtaen ja punkki itse irrottaa otteensa.
Yhtään punkkia en ole tänä kesänä bongannut, niin itse en ole päässyt tuota käytännössä testaamaan, että toimiiko se vai ei. :)
 

Yhteistyössä