punktio

Olen kyllä kuullut millainen toimenpide puktio on missä irrotettaan munasoluja. Itsekkin olen siihen ehkä joutumassa tulevan vuoden puolella, Millaisia kokemuksia siitä ja miten kivulias toimenpide se on.
 
Itselläni toimenpide kesti 30min. 4 pistosta, 2 molemminpuolin. Mulla henk.koht. toimenpide sattu tosi paljon.Mutta täällä on monia jotka on kertonut ettei se satu paljoakaan.

Kipulääkettä saa kun vaan pyydät.Aluksi siinä saa rauhottavan lääkkeen suoneen ja sitten kipulääkettä.Kun toimenpide on ohi olin vielä klinikalla pari tuntia ennen kuin sai kotiutua.Miehellä aika kului päivän lehtiä lueskellessa.

Outo jälki vaikutus oli se että suu oli älyttömän kuiva...??Vaikka kuinka joi niin ei auttanut sitä kesti puoli päivää.Toipuminen tapahtui aika nopeasti s-lomaa tuli 3 päivää ja se riitti hyvin.Välillä töissä vihlaisi jos teki äkkinäisiä liikkeitä mutta muuten ei kummosempaa. :)

Joten ei kannata pelätä kyllä ne hommansa osaavat ne lääkärit! :D
 
Nea
Mulla rakkuloita tyhjennettiin 38 joista löyty 21 munasolua. Toimenpide tais kestää puolisen tuntia, se meni nopeasti lääkärin ja hoitsun kanssa jutellessa. Sain jonkin verran kipulääkettä, vaan kerran sattui vähän enemmän. Eli mulla toimenpide meni tosi hyvin, vaikka pelkäsin lukemieni kauhutarinoiden takia aika paljon.

Kaíkki ollaan erilaisia..ei kannata pelätä etukäteen. Sillä aiheuttaa vaan turhaa jännitystä:)

Tsemppiä:)
 

Yhteistyössä