Puolisoilla yhteinen sähköpostiosoite

Omat meillä on, mutta ei mielestäni ole kummallista, että joillakin pariskunnilla yhteiset. Ei niinkään sen sanomisen takia vaan siksi, että sähköpostia käytetään vain vähän ja mitäs sitten, kun tuttavapiirikin on sama. Kuten esim. äidilläni ja hänen miehellään, yhteinen posti jota käytetään lähinnä lastenlapsien kuvien lähettelyyn jne. Äidilläni on työosoite sitten erikseen.
 
Mimosan äippä
Meillä on omat sähköpostit mutta minä ainakin tiedän miehen salasanan... Tulee sitä joskus lueskeltua vaikka siellä ei todellakaan mitään mielenkiintoista ole. Mies ei lue minun postiani koska ei muista salasanoja, eikä sitä kiinnostakaan. Meil on yhteinen mese/skypeosoite, ei ole ollut mitään onkelmaa, ihmiset kysyy usein ensiks et kumpi siel koneel on.
 
Meillä on omat osoitteet, ja pidän aika hassuna jos nykypäivänä puolisot käyttävät samaa osoitetta. Ilmaisia sähköpostilaatikoita kun saa niin helposti. En osaisi kirjoittaa tutuilleni jos puoliso saattaa myös lukea vietin kun ei heti näe kummalle se on (ellei sitten otsikossa ole heti "Hei Kirsi", niin Kirsin mies ei sitä avaa.

Molempien viestit kyllä tulevat Outlookiin kun koneen avaa, mutta omiin kansioihinsa. Toistemme viestejä emme lue, paitsi otsikot katson joskus kun tiedän miehen odottavan jotain tärkeää viestiä, kerron sitten hänelle että nyt se on tullut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 20:25 Kummitustäti kirjoitti:
Meillä on omat, tietenkin!

Tunnen myös yhden pariskunnan kenellä yhteinen.... ei mesessäkään ikinä tiedä kumpi siellä on :/
Me olemme juuri sellaisia. Käytän miehen meseä ja sähköpostia. en jaksa tehdä omia. miehen mese kuitenkin aukeaa itelllään kun kone aukee,on helppoa ja saa samalla sähköpostilla tarkistettua että onko kummallekkaan tullut mitään järkevää postia.
ei liity mitenkäään luottamukseen,tai ehkä että ei mitään salattavaa. joo tiedän etttei teillä muillakaan oo.
Mutta ihan vain laiskuuden vuoksi näin. Sitten kun työelämään meen niin sitten tarviii varmaan tehdä oma sähköposti. Mutta varmasti mies tulee tietämää sen salasanan jos kiinnostaa,tuskin paljoa
 
yksi ajatus noista osoitteista. Nykyään kun tulee roskapostia niin helpompi on oma postilaatikkonsa itse siivota kun tietää jo lähettäjästä mikä on roskaa ja mikä asiaa. Minulle kun tulee paljon postia myös maailmalta englanniksikin ja sitten taas roskapostissakin saattaa olla suomalaisia lähettäjännimiä nykyään. Ja kun ystävät lähettelee kuviakin niin laatikko olisi pian täysi ilman että niitä siirtää koneelle muualla "turvaan".
Se yhteinen laatikko varmaan toimii jos postia tulee harvakseen tai sitten pääasiallisesti vain toiselle.
Miten te yhteislaatikolliset siivoatte laatikon vai eikö teille koskaan mitään roskaa tule? ja kumpi päättää siivoamisesta?
 
vuosikymmen sitten
..vastaukseksi aloittajalle, että meillä on omat sähköpostiosoitteet, mulla 3 ja miehellä taitaa olla 4. Emmekä tiedä salasanoja puolin eikä toisin. Eikä kiinnosta. Ja toisen kännykkään pääsääntöisesti ei meillä vastata, kun se nyt kuitenkin on henkilökohtainen.

Mistä tulikin mieleeni... Kymmenisen vuotta sitten, tai taitaa siitä olla jo 15, ensimmäisen kännykän hankkimisen yhteydessä siitä tuli minun ja mieheni yhteinen. Tottakai, yksi ainoa lankaliittymäkinhän meillä oli ollut. Nyt vaan saatiin kannettua sitä puhelinta mukanakin.

Kuinka monella mahtaa vielä olla vain yksi kännykkä perhettä kohti?
Tuskin monellakaan.
 
vuosikymmen sitten
..vastaukseksi aloittajalle, että meillä on omat sähköpostiosoitteet, mulla 3 ja miehellä taitaa olla 4. Emmekä tiedä salasanoja puolin eikä toisin. Eikä kiinnosta. Ja toisen kännykkään pääsääntöisesti ei meillä vastata, kun se nyt kuitenkin on henkilökohtainen.

Mistä tulikin mieleeni... Kymmenisen vuotta sitten, tai taitaa siitä olla jo 15, ensimmäisen kännykän hankkimisen yhteydessä siitä tuli minun ja mieheni yhteinen. Tottakai, yksi ainoa lankaliittymäkinhän meillä oli ollut. Nyt vaan saatiin kannettua sitä puhelinta mukanakin.

Kuinka monella mahtaa vielä olla vain yksi kännykkä perhettä kohti?
Tuskin monellakaan.
 
Omat on vaan mulla on laitettu niin että kun koneen avaa niin pääsee suoraan lukemaan ne ilman mitään salasanojen kanssa sohlaamista. (vaan eipä noita lue muut kuin minä)Miehen sähköpostit tarkastan kotona yleensä minä kun ei reppana muista omia salasanojaan.. Työpaikan meilit lukee itse töissä, siihen kun ei kotikoneelta pääse.
 
Vertaan sähköpostia tavalliseen postiin; molemmilla ne on omat eli en haluakkaan päästä miehen sähköpostiin eikä hän minun. Samoin toimitaan perinteisten postien kanssa eli aukaisemme molemmat omamme.
Lähinnä ajattelen esim. omia tyttökavereitani joiden kanssa sähköpostittelen; ei he varmaan halua että minulle tarkoitetut kirjeet lukisikin mieheni. Siellä on kuitenkin joskus semmoisiakin juttuja, jotka on kerrottu luottamuksellisesti.
Minulla ei ole mitään salattavaa omista asioistani mieheltäni, mutta silti olen perinteinen tässä mielessä eli molemmilla omat postit.
 
Omat on :) sekä salasanat että osoitteet ;) Kyllä mun mies haluaa kunnioittaa esim sitä, että mun jotkut ystävät saattaa kirjoittaa hyvinkin henkilökohtaisia asioitaan mulle, eikä ne ole tarkoitettu mieheni luettaviksi. Mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä keskinäisen luottamuksen suhteen jos ystävän yksityisyyttä tahtoo kunnioittaa sillä, ettei ystävien asioita miehellekkään välttämättä kerro. Näin meillä ja kaikki on tyytyväisiä. ;)
 

Yhteistyössä