Purkausta pahasta olosta, liittyen raskauteen. :(

Mulla siis rv 28+1. Kovaa paineen tunnetta tuntuu alapäässä joka päivä, muttei koko ajan. Lisäksi on alaselkäkipuja ja menkkajomotusta. Menkkajomotusta ei joka päivä ole, mutta on kuitenkin. Rasitus supistuksista kärsin, joten liiallista reipasta kävelyä yritän välttää, sen mitä pystyy noiden kahden lapsen kanssa.

Neuvolaan en tietenkään enää pääse ja sikiön liikkeiden takia olen ollut usein huolestunut. Toki normaaliin kuuluu, että välillä on hiljaisiakin päiviä. Mutta olen myös juossut neuvolalla sydänäänten kuuntelussa ja kerran Kättärillä.

Tänään sitten soitin Kättärille, kun tuntuu vaan itsestä siltä et kaikki ei oo hyvin. Liikkeitä tuntuu, mutta huomattavasti vähemmän kuin yleensä ja tätä on jatkunut nyt kolme päivää. Sanoi mulle huonolla suomella siellä että "Tämä on täysin normaalia, emme käy alle 30-viikkoiselle tekemään mitään." Jäi suoraan sanottuna p.askan maku suuhun, en edes ehtinyt muista jutuista puhua, kun jo puhelu suljettiin.

Ja vielä noista liikkeistä, että kerran aikaisemminkin soitin Kättärille ja siellä mukava hoitaja sanoi, että juon mehua, menen lepäämään kyljelle ja lasken tunnin ajan liikkeitä. Eli hänen mukaansa niitä pitäisi tulla 10. Tänään sitten tein saman, koska todellakin huolestuin liikkeistä ja sain laskettua 5 liikettä. Tämän sanoin myös tänään puhelimessa ja tuon ärsyttävän akan mielestä on täysin sopiva määrä.

Anteeksi purkaukseni tänne, mutta nyt en enää tiedä marssinko vaan suoraan Kättärille vai jäänkö todellakin odottamaan että mitä tapahtuu. :(
 
Täytyy odotella tuo mies kotia. Ja juttelen senkin kanssa. Se on kyl kovin kova suustaan, etten tiiä kehtaanko sen kanssa lähtee mihinkään. Välillä vaan tuntuu, et kun kerran on jo kolmas tulossa, niin mitä sitä suotta vaivautua edes tarjoamaan mitään apuja.. Ainakin toisessa kaupungissa otettiin vakavasti, oli kyseessä sitten ensimmäinen tai kolmas lapsi. :/

Ja supistelutkin näköjään alkoi tähän vielä. No niitä on kyl ollut, kunhan mies tulee niin saan hetken levättyä. :(
 
d
mulla oli noilla kohin usein niin että meni muutama pv tosi hiljaisesti, niitä liikkeitä sai oikein kytätä, sitten tuli yks parempi päivä..nyt tulossa itelle täyteen 37vk ja vasta 2vk tuntunu liikkeet usein päivän aikana. joillain näin, minun pienellä onneksi edes hikka usein niin tiiän olevan elossa.
Viihtyi vain kovin pitkään selkä ulospäin, ja vasta nyt käynyt sisuksissa tila niin ahtaaksi että tunnen väkisin kun liikkuu.
Uskoisin että kaikki on oikein hyvin, mikäli sydänäänet on olleet ok?? :hug:
Olethan kokeillut tuon liikeseurannan kanssa, että jos sen ekan tunnin laskemisen jälkeen 10 ei täyty, sitten kokeillaan samoilla keinoilla toinen tunti?
Ja vasemmalla kyljellä ollessa monella tuntuu liikkeet parhaiten, mulla ne on tuntuneet kyljellään hyvin vasta hetkisen, ei tosiaan noilla viikoilla..sillon tuntu selällään.
 
vieras
Pitääkö Kättäriltä oikeasti soittaa lupa, että saa mennä näytille? Kyllä mä menin pari kertaa soittamatta omalle polille, kun alkoi huolestuttaa. Mulla oli periaatteena, että mieluummin turhaan.
 
Enkelinkin äiti
Mene ihmeessä näytille!
Tosin aina ei ole mitään oireita siitä että asiat olisivat huonosti vaikka olisikin, ja päinvastoin. Meidän kolmas lapsi kuoli kohtuun rvkolla 36+ eikä mitään ennakkomerkkejä ollut.
Joillakin taas on vaikka mitä ja silti kaikki hyvin.
Mutta oman pääsi kannalta, mene ihmeessä näytille.
Jos ei vaadi itse niin turha odotella julkiselta mitään palveluja.
Jonkunhan noita tilastoja on ylläpidettävä... minä olen yksi heistä.
 

Yhteistyössä