purkkiruoka lapset

  • Viestiketjun aloittaja ekoäiti
  • Ensimmäinen viesti
helppoa ja kätevää
samat lapset menee virikehoitoon heti kun uusi vauva syntyy. kun ei kaikki äidit jaksa niitä lapsiaan hoitaa muutenkaan itse. ruuat purkista ja yhteiskunnan eri laitokset kasvattaa lapsen. ensin päiväkoti sitten koulu. äidit eivät halua rasittua yhtään ja omaa aikaakin jää niin vähän, jos joutuu kaikki lapset hoitamaan itse
 
Mä toivon välillä, että meidän tytölle maistuis purkista muutkin kuin marja- ja hedelmäsoseet. Vaikka sekoitan itse tehtyä ja purkkisosetta niin tyttö vaan sylkee kaiken ulos ja huutaa ja lopulta ollaan molemmat tippalinssissä. Ois reissussa helpompia noi purkkiruuat eikä tarttis muutenkaan niin paljoo aikaa käyttää sen pakkasen täyttämiseen.
 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja helppoa ja kätevää:
samat lapset menee virikehoitoon heti kun uusi vauva syntyy. kun ei kaikki äidit jaksa niitä lapsiaan hoitaa muutenkaan itse. ruuat purkista ja yhteiskunnan eri laitokset kasvattaa lapsen. ensin päiväkoti sitten koulu. äidit eivät halua rasittua yhtään ja omaa aikaakin jää niin vähän, jos joutuu kaikki lapset hoitamaan itse
Onpas kätevästi päätelty :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ekoäiti:
Minä valmistan kaikki vauvani soseet alusta asti itse, joten tiedän tasan tarkkaan mitä lapseni syö ilman lisäaineita.ystäväni ostaa soseita keräilykoodien takia, siis oikeesti haloo!!!!

Onko äidit oikeasti nykypäivänä niin uusavuttomia, ettei muutamaa perunaa osaa keittää? Vai onko kyse laiskuudesta ja mukavuuden halusta. Lapsen parasta ei ainakaan katsota,koska olen varma että kotiruoka olisi lapselle enemmän mieleen kuin purkkiruoka.
Minäkin olen valmistanut lapsilleni vauva- ja taaperoaikaiset soseet itse. Siitä huolimatta joudun toteamaan, etten todellakaan tiedä, mitä valmistamieni ruokien raaka-aineet - ja siten itse ruoat - ovat sisältäneet: Jäämiä lannoitteista, ns. kasvinsuojeluaineita, kasvuhormoneja, ympäristömyrkkyjä, raskasmetallijäämiä, esim. hedelmiin lisättyjä säilöntäaineita, ruoanvalmistus- tai säilytysastioiden pinnasta liuenneita kemikaaleja jne.

Ehkä tietoisuus siitä, että tietoni on vajavaista, auttaa olemaan keuhkoamatta ja mustamaalamatta muita äitejä.
 
Herää pahvi
Alkuperäinen kirjoittaja ekoäiti:
miten, kukaan voi antaa lapselleen purkkiruoka mössöjä joka päivä?
Minä valmistan kaikki vauvani soseet alusta asti itse, joten tiedän tasan
tarkkaan mitä lapseni syö ilman lisäaineita.ystäväni ostaa soseita keräilykoodien takia, siis oikeesti haloo!!!!
Ne purkkimössöt haiseekin ihan kauheelle ja säilyy ties kuinka monta kymmentä vuotta.
Onko äidit oikeasti nykypäivänä niin uusavuttomia, ettei muutamaa perunaa osaa keittää? Vai onko kyse laiskuudesta ja mukavuuden halusta. Lapsen parasta ei ainakaan katsota,koska olen varma että kotiruoka olisi lapselle enemmän mieleen kuin purkkiruoka.
Sanonpa vaan, että sääliksi käy sun lapsiasi kun noin kärkkäästi arvostelet muiden lasten äitejä....
 
Säälin sua
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja helppoa ja kätevää:
samat lapset menee virikehoitoon heti kun uusi vauva syntyy. kun ei kaikki äidit jaksa niitä lapsiaan hoitaa muutenkaan itse. ruuat purkista ja yhteiskunnan eri laitokset kasvattaa lapsen. ensin päiväkoti sitten koulu. äidit eivät halua rasittua yhtään ja omaa aikaakin jää niin vähän, jos joutuu kaikki lapset hoitamaan itse
Onpas kätevästi päätelty :D
Joo, munkin vanhemopi lapsi meni heti virikehoitoon 5- vuotiaana kun pikkusisko syntyi... Purkkiruokaa menee kuopuksella, niin ettei jaksa edes laskea...... Omaa aikaa on oikein mukavasti, kiitos kysymästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pyysis:
Meillä yritettiin kaksi viikkoa saada poika syömään itse tehtyä porkkana-peruna-sosetta, mutta yökkäilee vaan vaikka olen bamiksilla yrittänyt saada sen mahdollisimman sileäksi. Bona luisti heti kurkusta alas. Heti kun poika pääsee kunnolla syömisen alkuun, aion ottaa itsetehdyt ruuat osaksi käyttöön, sen mukaan miten ehdin ja jaksan taiteilla ruokia.

Ihanne on tietysti että äiti tekee kaikki ruuat itse, mutta jos lapsi tai koko perhe kärsii siitä, niin mitä järkeä siinä sitten on:eek:
Meillä kesti 3 viikkoa ennenkuin suostui syömään bataattisosetta. Kaupan purkki oli ostettuna, mutta en vielä antanut. Meillä sikäli hyvä tilanne, että imetys onnistui ja se riitti, soseitten kanssa ei ollut kiirettä. Nyt syö kotitekoista mitä vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja helppoa ja kätevää:
samat lapset menee virikehoitoon heti kun uusi vauva syntyy. kun ei kaikki äidit jaksa niitä lapsiaan hoitaa muutenkaan itse. ruuat purkista ja yhteiskunnan eri laitokset kasvattaa lapsen. ensin päiväkoti sitten koulu. äidit eivät halua rasittua yhtään ja omaa aikaakin jää niin vähän, jos joutuu kaikki lapset hoitamaan itse
Just näin, tosi hienosti päättelit :D

Meidän esikoinen söi lähestulkoon pelkkiä purkkiruokia n. 1v asti. Nuorempi söi jo vähän aiemmin mun tekemiä ruokia.
 
qq
Purkkiruuat on kunnolla valvottuja ja terveellisiä suomessa. sun omat pöperöt on mitä sattuu, niitä kukaan ei valvo, ainekset on ties mitä, sun lapsesta kasvaa ties mikä.
 

Yhteistyössä