Puutarhasuunnitelmaa

  • Viestiketjun aloittaja mustallamuralla
  • Ensimmäinen viesti
mustallamuralla
Miten tehdä toimiva puutarha, suunnitelma, toteutus tms.??
Paljonko maksaa suunnittelija?

Meillä on iso pihamaa, alkaa sormia jo poltella pihamaan laitto. Eikä hajuakaan mitä kannattaa laittaa minnekin.

Apuja apuja!!
 
vieras
Kannattaa kysellä lähiseudun puutarhasuunnittelijoilta tarjouksia, paras olisi, jos lähipiiristä löytyisi tekijä, niin voisi saada aika edullisesti. Meille teki tutun tuttu ja maksoi 180 euroa, ilman veroja. (Oli siis tutun kauppaa)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja teettänyt:
Meillä maksoi vähän alta 300 eur. Tämä siis ihan veroineen päivineen. Pirkanmaalta.
Kiitos viestistä! :)
Tuliko mieleinen puutarha? Teitkö työt itse?

Keskustelitteko haaveistasi vai annoitko vapaat kädet?
 
narikka
mitä sie halvat siihen: kasvamaan, kukkapenkkehä? pensaita, ruusuja,yms. kirjota ensin ylös mitä tahot ja soita suunnitelialle. pihan pohjapiirros auttaa asiassa varmasti, voit itte jo vähän luonnostella mitä tulis mihinki. likakaivon läheisyyten ei kannata että paska auto pääsee tyhjentään, pyykki telihneen paikka ,yms aasiat samalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja teettänyt:
Meillä maksoi vähän alta 300 eur. Tämä siis ihan veroineen päivineen. Pirkanmaalta.
Kiitos viestistä! :)
Tuliko mieleinen puutarha? Teitkö työt itse?

Keskustelitteko haaveistasi vai annoitko vapaat kädet?
En ole tuo vastaaja, mutta tottakai suunnittelijan kanssa puhutaan toiveista, koska mistäs hän osaisi aloittaa tai tietää mitä haluatte, ellette anna suuntaviivoja? Eivät he ole selvännäkijöitä. Puutarhasuunnittelija ei yleensä tee muuta työtä kuin suunnittelija, vaan siihen on sitten ihan oma ammattikuntansa. JA se maksaa "vähän" enemmän kuin suunnitelma..
 
teettänyt
Mieleinen tuli kyllä suunnitelmasta, mitään ei muutettu ekasta versiosta =) Toteutus jää ensi kesään kun rakennetaan vielä. Luultavasti osa teetetään ja osa tehdään ite (menee varmaan seuraavallekkin kesälle jotain). Oli sellainen paperi joka täytettiin, tyyliin väritoiveita (kukat), haluaako vesielementtiä, haluaako hyötykasveja jne. Ja sitten tietty muuten toiveita ja mikä on tärkeää helppohoitoisuus ym. Mutta en kyllä olisi osannut itse miettiä tuollaisia ratkaisuja ja kuitenkin sain kaikki ne mitä halusin sinne. Joten tyytyväinen olen että teetettiin ja vois ainakin ajatella että nyt tulee sellaiset kasvit ym. että sopii sinne pihaan ja toistensa viereen. Kun itse en tiedä mitä mikäkin puu vaatii jne.
 
njau
olis kyllä kiva nähdä noita suunnitelmia tai toteutuksia! tai kertoisitte edes minkälaiset pihat teillä nyt on! meillä ensi kesänä myös edessä pihan laitto kunhan on saatu ensin tie valmiiks
 
Miä
Jos on mahdollisuus niin pyydä joltain alan oppilaitokselta tarjous tuohon, se on opiskelijoille ihan mahtavaa harjoitusta eikä maksa kovin paljon =) Opettaja pitää huolen ettei tule huonoa jälkeä :D :D Ei sitä tule muutenkaan..
 

Yhteistyössä