Pyrittekö välttämään lisäaineita lasten ruoissa?

  • Viestiketjun aloittaja Lisäaine-Liisa
  • Ensimmäinen viesti
Lisäaine-Liisa
Lueskelin tuossa taas infoa lisäaineista ym. ja alkoi ahdistaa... Teen itse tytön ruoat lähes aina puhtaista raaka-aineista, mutta tokihan kekseissä ym. valmiina ostetuissa on aina niitä lisäaineita.

Oletteko kiinnittäneet lisäaineiden syömiseen huomiota?
 
----
En mä mikään fanaatikko ole. Mutta en mielelläni muutenkaan osta niitä tuotteita, jotka on täyttä E-kirjaimia. Mutta jos tuotteessa on paria lisäainetta, niin ei se mua haittaa.
 
"rrrr"
Kyllä olen yrittänyt välttää, mutta kyllä niitä E-koodeja aina jossain vähän tulee. Esim. just keksit tai vaaleat ostetut leivät. Ja tänään tein jauhelihakeittoa, mihin piti laittaa lisäaineetonta tomaattimurskaa, mutta olin vahingossa ostanut lisäaineellista. No, laitoin sitä kuitenkin.

Kaupan mehuja en ole oikeastaan antanut, paitsi tänään sai pillimehua.
 
"Kahlemestari"
kuteski. Teen ruuat itse ja suosin lisäaineettomia/vaihtoehtoa jossa on vähiten lisäaineita. Kuitenkin vaikka karkkipäivänä ei olla niin tarkkana. Ei me nyt mitään hedelmäkarkkeja ostella vaan vaikka suklaata ja sellasta, mutta kyllä niissä välillä on lisäaineta.
Leivässä on kun nyt ei ole aika riittänyt leipomiseen, mutta en ota asiasta stressiä ;)

Vältellään, muttei panikoida :)
 
e-kooditon
Ollaan jo pidempään koko perhe syöty lisäaineettomasti ja aika täydellisesti, ei siis syödä lisäaineita. Tietty lapset syö koulussa kouluruokaa jne, mutta kotona ei syödä lisäaineita ollenkaan :)
 
miks näin
vältän tietysti ja vältän itsekin. Nyt on alkanut jo tuntua, että monet kasvikset on kasvaneet myrkkymaassa, joten ostan mahdollisuuksien mukaan luomua. Hirveän kallista, on väärin että TERVEELLISESTÄ ruuasta joutuu maksamaan itsensä kipeäksi ja myrkkylisäainemössöjä saisi halvalla?
 

Yhteistyössä