Pysäyttävä video koulukiusaamisesta – tämä kaikkien tulisi nähdä

Muakin on kiusattu koulussa 1-9luokat.. : /
amikseen kun menin, päätin että kukaan ei enää töni, kukaan ei enää sano mulle mitään.. ensimmäisellä viikolla olin nokat vastakkain yhden pahimmista kanssa ja sen jälkeen olin lopulta jopa "arvostetuin" koko koulussa.
Onneksi kaksi kiusattua olen pelastanut sen jälkeen, toinen, jota kaikki tönivät, kukaan ei istunut samaan pöytään.. pyysin sitten että tulee viereeni istumaan ja tein muille selväksi ettei enää. Toisessa tapauksessa keskeytin tönimisen johon sain ivallisen kysymyksen "mitä se sua liikuttaa".. vastasin "että se on, vittu, mun veli".. ei kiusattu enää häntäkään.
 
:'( poika parka.. been there know that..ei oo luokkavuotta jollon ei ois kiusattu :( vaikka ikää on 30v niin ne arvet säilyy silti

helkuta niitä vatipäitä jotka kiusaa toisia ..häpeä paaluun semmoset
 
"niin"
:'( poika parka.. been there know that..ei oo luokkavuotta jollon ei ois kiusattu :( vaikka ikää on 30v niin ne arvet säilyy silti

helkuta niitä vatipäitä jotka kiusaa toisia ..häpeä paaluun semmoset
Ei pitäisi osoittaa sormella lapsia, lapset ovat julmia jos heille ollaan julmia. vanhemmista tällainen 99% lähtee.
Itse olin kiusaaja ja hyvin vaikeista kotioloista jotka näyttivät ulospäin kiiltokuvalta. Häpeän kyllä valtavasti tätä, mutta on ollut pakko antaa itselleni anteeksi ja ymmärtää syyt miksi kiusasin toisia. Kiusaamiseen puututaan ihan kummallisesti, puhutellaan lasta, joka tuskin edes ymmärtää kiusaavansa, vanehmpia tuskin koskaan edes pyydetään paikalle, tai tehdään asiasta ns isoa juttua kuten pitäisi.

Itse en henk koht edes ymmärtänyt että kiusasin muita, vasta teini-iässä tämä minulle valkeni ja pyysin kiusatulta anteeksi.
Minusta kiusaajasta pitäisi harkiten tehdä ls-ilmoitus, harva normaali/normaalioloissa kasvanut lapsi alkaa alistamaan muita ihan vain pahuuttaan.

Minusta on typerä asenne ajatella että nämä kiusaajaLAPSET pitäisi suorastaan hakata tai vastaavaa. Lapsellinen ajatus, vaikka toki ihan ymmärrettävää kun miettii mitä jotkut kokeneet. Jotkut jopa väkivalloin kiusanneet henkisen lisäksi. :(
 
"vieras"
[QUOTE="huoh";25163215]Onko väärin hakea huomiota kun kiusataan? Voi tätä suomalaisuutta, huomiota ei saisi koskaan haluta vaikka kuinkapahalta tuntuisi.[/QUOTE]
Et käsittänyt ollenkaan. Ei kyse ole tästä videosta.
 
harmaa niin: en puhunut missään tapauksessa mistään hakkaamisesta.
Häpeä paalulla tarkotin sitä että pitää saada tajuamaan se teko mitä ne tekee.
Kyllä monet (ehkä olet ollut poikkeus) tajuavat että kiusaavat mutta eivät välitä pjaskan vertaa miltä siitä uhrista tuntuu.
 
"sama"
harmaa niin: en puhunut missään tapauksessa mistään hakkaamisesta.
Häpeä paalulla tarkotin sitä että pitää saada tajuamaan se teko mitä ne tekee.
Kyllä monet (ehkä olet ollut poikkeus) tajuavat että kiusaavat mutta eivät välitä pjaskan vertaa miltä siitä uhrista tuntuu.
Ei et sinä, mutta tosi moni toivoo pelkkää pahaa näille lapsille, vaikka usein ovat kyllä pahoista oloista itsekin.

No ymmrätävät varmasti jollain tasolla, mutta tuskin ihan täysin. Heillä saattaa olla hyvin vääristynyt käsitys toisten tunteista ja muista asioista jos ne kotonakin ovat vääristyneet.
Kyllä minäkin tietyllä tavalla tiesin että olen ilkeä, mutta jotenkin ihmeellisesti ajattelin sen olevan ihan ok, sellaista normaalia murkkujen kettuilua, vinoilua ja hauskanpitoa huudella jollekkin aina kun tulee paikalle.

Hyi että tuntuu pahalta kun ajattelee miltä jostain hiljaisesta pojasta/tytöstä on mahtanut tuntua, en todellakaan osannut ajatella sitä kovinkaan pitkälle. :(
Nyt työskentelen tällaisten lasten kanssa ja näen todellisuuden, yritän kaikkeni, että saisin kiusaamisen vastaisen kampanjan toimimaan, ainakin osaan ymmärtää kiusaajan puolen, joten ehkä osaan auttaa sielä ihan alkupäästä, mistä minusta pitäisikin, jotta kiusaaminen lakkaisi.
Tunnen kyllä vähän velvollisuudentunnettakin tässä asiassa, joka motivoi suuresti.
 
Ken guru
[QUOTE="niin";25163212]Ei pitäisi osoittaa sormella lapsia, lapset ovat julmia jos heille ollaan julmia. vanhemmista tällainen 99% lähtee.Itse olin kiusaaja ja hyvin vaikeista kotioloista jotka näyttivät ulospäin kiiltokuvalta. Häpeän kyllä valtavasti tätä, mutta on ollut pakko antaa itselleni anteeksi ja ymmärtää syyt miksi kiusasin toisia. Kiusaamiseen puututaan ihan kummallisesti, puhutellaan lasta, joka tuskin edes ymmärtää kiusaavansa, vanehmpia tuskin koskaan edes pyydetään paikalle, tai tehdään asiasta ns isoa juttua kuten pitäisi.

Itse en henk koht edes ymmärtänyt että kiusasin muita, vasta teini-iässä tämä minulle valkeni ja pyysin kiusatulta anteeksi.
Minusta kiusaajasta pitäisi harkiten tehdä ls-ilmoitus, harva normaali/normaalioloissa kasvanut lapsi alkaa alistamaan muita ihan vain pahuuttaan.
Minusta on typerä asenne ajatella että nämä kiusaajaLAPSET pitäisi suorastaan hakata tai vastaavaa. Lapsellinen ajatus, vaikka toki ihan ymmärrettävää kun miettii mitä jotkut kokeneet. Jotkut jopa väkivalloin kiusanneet henkisen lisäksi. :([/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä. Ja vaikka kuinka joku ajattelee, että kiusaajat pitäisi suurin piirtein hakata ja laittaa telkien taakse, niin se ei hydöytä mitään! Miksi sellaista pitäisi siis tehdäkään?! Ja yleensä tuolloin vielä lyö lyötyä. Kiusaajien uostaanotto kyllä voisi olla vaihtoehto joissakin tapauksissa.

Todella surullinen oli tuo video!
 

Yhteistyössä