Pystyykö sillä hyvä joulumieli 70En kupongilla ostamaan päivittäistavaroita?

  • Viestiketjun aloittaja p
  • Ensimmäinen viesti
p
Vai vain elintarvikkeita?
Ja kuuluuko suklaa elintarvikkeisiin?

Vaippoja ja pesuaineita olisin myös ostamassa mutta en tiedä hyväksytäänkö niitä kun siinä lukee että elintarvikkeita...
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
nöyryyttävää jos ihminen hakee ja saa raha-apua mutta sitten kielletään pesuaineen ja vaippojen osto. P saa täyden sympatiani!
no mitä olen kuullut kokemuksia niin ainakin citymarketissa oli hyvin tiukka ei..
mutta eräs symppis kauppias ois antanut ostaa kahdessa erässäkin sillä kortilla ja jopa niitä pesuaineita...
että kannattaa kokeilla jostakin pienemmästä kaupasta...

mut mun mielestä sais olla kyllä kanssa ihan yleissääntönä tai lukee siinä kortissa et sais pesuaineitakin ostaa.
 
sittarin käytäntö
joo sittarissa ei saa ostaa kun elintarvikkeita...Jäin vähä kassalla miettimään kun sillä ei sit saa maksaaa edes muovikasseja..Näin meidän sittarissa viimeviikolla.
 
Asiasta on lisätietoa MLL:n sivuilla http://www.mll.fi/ajankohtaista/hyva_joulumieli/
Suklaa on elintarvike.
:p
Saattaa olla kauppiaskohtainen juttu vaippojen ja pesuaineiden saanti, yleensähän muutenkin pikkukaupoista saa parempaa palvelua. Mutta ruokalahjakortteina nuo kyllä jaetaan.
Hyvää Joulua! :xmas:
 
siis eli miten?
miten sillä sitten maksetaan, kun ollaan jouluostokset tekemässä sillä, niin lastaanko sitten kassalla kaksi eri erää tavaraa, toiseen ruuat, ja toiseen vaipat sunmuut mitä joutuu kuitenkin ostamaan joulunpyhiksi? Siinä kortissahan vaan lukee että ei alkoholia eikä tupakkaa, ei mitään pesuaineista tai muista ei-syötävistä tuotteista..?

Jo on outo juttu, ymmärrän kyllä tuon alkoholi- ja röökikiellon, mutta että pesuaineet ja vaipat yms.......
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ei pysty pesuaineita vain elintarvikkeita(suklaata pystyy) eli ei vaippoja tms

Kyllä saa vaippoja ja pesuaineita. Itse kysyin vielä infosta ja sanoivat että hygieniatarvikkeita (vaipat ja pesuaineet) pystyy myös sillä ostamaan mutta mitään käyttötavaraa esim. lahjoja sillä ei saa ostettua.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
ei pysty pesuaineita vain elintarvikkeita(suklaata pystyy) eli ei vaippoja tms

Kyllä saa vaippoja ja pesuaineita. Itse kysyin vielä infosta ja sanoivat että hygieniatarvikkeita (vaipat ja pesuaineet) pystyy myös sillä ostamaan mutta mitään käyttötavaraa esim. lahjoja sillä ei saa ostettua.
no täälläpä ei kuopion citymarketissa saanut ostettua pesuaineita(infosta kysyi), ei edes suodatinpaperia
Mutta kuten tuolla toisessa viestissä mainitsin niin eräs pikkukauppias sitten antoi ostaa nekin(että eroja on)
 
cittarissa kauppiasjako tekee ton....eli päivittäistavaratalo puoli voi kuulua kauppiaalle, sitä en sit tiedä/ymmärrä et eikö muka pesuaineet kuulu myös kauppiaalle? mut muovipiussit tulee keskolta eli on cittarin omaisuutta ja siksi ei saisi laskuttaa kauppiasta....
 
olen joskus kysynyt tuosta kiellosta, muussa yhteydessä. Niin suurin syy siihen ettei esim. vaippoja saa ostaa on niiden jälleenmyynnin helppous, eli joku voisi ostaa koko rahalla vaippoja ja myydä ne tuttaville ja näin kuitata tuon summan rahana ja sitten marssia alkoon tmv...
Ollaan joskus saatu seurakunnalta ostokortti ja siihen piti erikseen merkata että saa ostaa 1 paketin vaippoja...
 
näin Kotkan sittarissa
Alkuperäinen kirjoittaja kehris:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin Kotkan sittarissa:
mulla oli myös vaipat mukana kun menin kassalle...Ne piti maksaa rahalla samoin kun MUOVIKASSITKIN...Ei hyväksytty kuin pelkät ruokatarpeet
muovipussit annetaan kuulemma ilmaiseksi jos ostaa sitoumuksella tai tolla lahjakortilla!
kyllä mä jouduin maksaa muovikassitkin...tää nyt oli vaan toteamus, ei mun talous siihen kaatunut mut ihmettelin vaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin Kotkan sittarissa:
Alkuperäinen kirjoittaja kehris:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin Kotkan sittarissa:
mulla oli myös vaipat mukana kun menin kassalle...Ne piti maksaa rahalla samoin kun MUOVIKASSITKIN...Ei hyväksytty kuin pelkät ruokatarpeet
muovipussit annetaan kuulemma ilmaiseksi jos ostaa sitoumuksella tai tolla lahjakortilla!
kyllä mä jouduin maksaa muovikassitkin...tää nyt oli vaan toteamus, ei mun talous siihen kaatunut mut ihmettelin vaan
mä kerran jäin ihmettelemään kun sanoivat ettei muovipusseja saa laskuttaa...kysyin et millä sitoumuksen ostaja kantaa ostokset kotiin jos ei satu olemaan yhtään rahaa mukana ja ei ole tiennyt asiaa...myyjä sanoi et muovipussit annetaan aina ilmaiseksi sitoumusasiakkaille. sitä mitä ihmettelen myös ettei plussaa saa näistä ostoista. Kyllä muualla saa bonusta vaikka ostaa sitoumuksella. Esim soskun sitoumus joku perhe pyytää mieluummin osan toimeentulotuesta sitoumuksena kuin rahana tilille. jos ottais rahana saisi plussaa, mutta jos on ottanut sitoumuksen niin ei saa plussaa vaikka rahat olisikin "omia". Kerran oli tää tilanne et toimeentulotuki piti maksaa perjantaina mut oli ollut jokin sählinki ja ne oli jäänyt maksamatta,oltais oltu pulassa viikonloppu, mut virkailija kirjoitti sitoumuksen ja sanoi et vähennetään se seuraavasta tt:stä. Tuolloin tuli vastaan cittarissa tää muovipussi homma ja plussa juttu....sekä kissanhiekka piti maksaa ite rahalla
 
tuli mieleen
että, jos on vähävarainen eli mahdollisesti oikeutettu tuon kortin saamaan, niin eikö kannattaisi ottaa ihan yleiseen käyttöön joku kankainen kauppakassi... laskekaa paljonko teillä kuluu vuodessa muovikasseihin, jotka taitaa tänä päivänä maksaa 0,2 euroa.

en tarkoita tätä yleisenä v.....luna vaan ihan huomiona, on lisäksi huomattavasti ekologisempi tapa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuli mieleen:
että, jos on vähävarainen eli mahdollisesti oikeutettu tuon kortin saamaan, niin eikö kannattaisi ottaa ihan yleiseen käyttöön joku kankainen kauppakassi... laskekaa paljonko teillä kuluu vuodessa muovikasseihin, jotka taitaa tänä päivänä maksaa 0,2 euroa.

en tarkoita tätä yleisenä v.....luna vaan ihan huomiona, on lisäksi huomattavasti ekologisempi tapa.
mä tarviin kyllä roskispusseja, Roskaa tulee noin 1-3 pussia päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuli mieleen:
että, jos on vähävarainen eli mahdollisesti oikeutettu tuon kortin saamaan, niin eikö kannattaisi ottaa ihan yleiseen käyttöön joku kankainen kauppakassi... laskekaa paljonko teillä kuluu vuodessa muovikasseihin, jotka taitaa tänä päivänä maksaa 0,2 euroa.

en tarkoita tätä yleisenä v.....luna vaan ihan huomiona, on lisäksi huomattavasti ekologisempi tapa.
Me kerran laskettiin paljonko säästäisi, jos jokaikinen kerta ottaisi oman kassin. Siitä tuli vuodessa joku 30 euroa, että ei kauhean paljon koko vuoden saldoksi.

(Meillä kyllä on tosi iso kauppakassi, jossa viedään tyhjät limupullot myös kauppaan, eli käytännössä silti suurin osa ostoksista laitetaankin kestokassiin, mutta tuo laskelma oli siten, että jos joka kerta ottaisi muovikassin.)

Muoks. Ja roskapusseja saa rullassa kaupasta, ovat paljon halvempia kpl-määrältään näin ostettuna (n 2c kpl/18c kaupan muovikassi).
 

Yhteistyössä