pyykkikone kyssäri...

  • Viestiketjun aloittaja pyykkäri
  • Ensimmäinen viesti
pyykkäri
Mites se menikään se jotta koneen saisi "puhdistettua" ihan itse siis.
Oliko jokin sitruunahappo?Vai mikä ihme aine jolla kone hurrautetaan tyhjänä läpi ja oliko että jopa 90 asteessa.
Kukapa osaisi vastata?
 
Ummehtuneen hajun saa pois pesukoneesta apteekista saatavalla sitruunahapolla. Happoa annostellaan pesuainelokeroon noin 100 g, minkä jälkeen koneen annetaan käydä tyhjänä läpi kuumin mahdollinen pesuohjelma ilman esipesua.
 
siiri
Meillä on koneen ohjeissa, että muutaman kuukauden välein kone tulisi pestä tyhjänä 90 asteessa ja halutessa voi laittaa sitruunahappoa. Happoa en ole käyttänyt, mutta 90 asteen pesun olen tehnyt puolen vuoden välein.
 
***
olen kanssa kuullut tuosta sitruunahaposta, mutta en tiedä, paljonko sitä pitäisi laittaa. Itse pesen koneeni tyhjänä joka toinen kuukausi 90 asteessa eikä haju- yms. ongelmia ole ollut pyykin tai koneen kanssa. Toiset laittaa valkaisuainetta sisältävää pesuainetta tuohon mukaan, mutta itse olen pessyt ilman aineita. Jos peset tavallisesti pyykkisi 40 asteessa, voisit ehkä lisätä sen pesuaineen tuohon puhdistukseen. Sitten vaan pisin pesuohjelma ilman liotusta. Ja ehkä kannattaisi nukkasihti tyhjentää ennen ja jälkeen pesun, niin saisi vielä parempaa jälkeä.
 

Yhteistyössä