Räjähdin anopille

  • Viestiketjun aloittaja Miniä helvetistä?
  • Ensimmäinen viesti
Vierass
Virhe oli se, että ette sopineet kotiintuloaikaa, jolloin viimeistään olette kotona. Nyt anoppi jäi siihen uskoon, että tulette viimeistään 1:30, koska hän oli sanonut tämän ajan. Kun te ette ollet vielä kahdelta kotona, niin ei ole mikään ihme, että hän laittoi viestiä. Koska anoppi ei olut lupautunut jäämään teille yöksi, niin hän varmasti odotti, ettette ole poisssa niin pitkään.
 
lapsenhoitoa
Olen se mummipuoli joka on hoitanut miehen lapsenlapsia kun näiden vanhemmat ovat olleet humputtelemassa.

Ehkä en aina ole ollut niin kovin suosittu kun olen sanellut selkeästi omat reunaehtoni; varsinkin toistanut ne kun niistä on lipsuttu. Lastenvahtihommia on kuitenkin tasaisesti tarjolla, koska mieheni invalidina ei ole lastenhoitokykyinen, ja lastenlasten muut isovanhemmat eivät myöskään ole käytössä, halukkaita tai kyvykkäitä.

Tapaan lapsia mielelläni koska vain. En tuppaudu. Omista menoistani, työstäni, harrastuksistani tai omien lasteni tarpeista en ole valmis välttämättä luopumaan lastenhoidollisista syistä.

Haluan tietää lastenvahtipestin keston, tarkasti. On se sitten seuraavaan aamuun tai että vanhemmat "tulevat yöllä".

En halua kuulla minkäänlaista nillitystä että lapset ovat saaneet väärää ruokaa, valvoa myöhään tms. Jos lapset ovat minun hoidossa mennään sitten niillä taidoilla mitä mulla on.

Mulle ei tarvitse maksaa palkkaa, mutta kyllä kiitoksen sanomatta jättäminen on mun mielestä huonoa käytöstä.

Sorry, tämän kummempi en ole. Mutta pääsääntöisesti hommat ovat pelittäneet hyvin, tosin aikoinaan piti noiden aikuisten kanssa vähän reunaehtoja selkiyttää.
 
vierass
Onko se nyt niin ylivoimainen kustannus ottaa hoitaja vaikka MLL kun anoppi ei ole halukas lasta hoitamaan sinun mieleisesti? Jos meno on kerran vuodessa niin ei luulisi yksi hoitopalkkio vievän konkurssiin.
 
vierass
En halua kuulla minkäänlaista nillitystä että lapset ovat saaneet väärää ruokaa, valvoa myöhään tms. Jos lapset ovat minun hoidossa mennään sitten niillä taidoilla mitä mulla on.
Varmuudella nillitän, jos menet tarjoamaan porkkanaraastetta porkkanalle allergiselle taaperolle. Minusta ainakin on idiootin merkki, jos ei voi muistaa sitä yhtä ainoaa ruoka-ainetta, mitä ei saa antaa ja tarjoaa sitä vielä raakana, mistä tulee pahemmat oireet. Anoppi teki noin :headwall: Kaipa se on hänen tapansa käyttää valtaa, ettei häntä ohjailla...
 
lapsenhoitoa
Varmuudella nillitän, jos menet tarjoamaan porkkanaraastetta porkkanalle allergiselle taaperolle. Minusta ainakin on idiootin merkki, jos ei voi muistaa sitä yhtä ainoaa ruoka-ainetta, mitä ei saa antaa ja tarjoaa sitä vielä raakana, mistä tulee pahemmat oireet. Anoppi teki noin :headwall: Kaipa se on hänen tapansa käyttää valtaa, ettei häntä ohjailla...
Allergiat pyrin muistamaan ja huomioimaan. Mutta jos vahinko tapahtuu, niin mulle ei sitten huudeta eikä nimitellä idiootiksi. Tai jos huudetaan niin ei tartte pyytää uutta kertaa lapsenvahdiksi. Piste.
 
HippuTAR
Allergiat pyrin muistamaan ja huomioimaan. Mutta jos vahinko tapahtuu, niin mulle ei sitten huudeta eikä nimitellä idiootiksi. Tai jos huudetaan niin ei tartte pyytää uutta kertaa lapsenvahdiksi. Piste.

No ei tosiaan tollasen mumman/anopin tai kenenkään tarttis mun lapsia hoitaa. Toi pähkinäallerginen ku saattaa kuolla jos pääsee allergia "unohtumaan". Ja vaikka olis lievemmätkin oireet niin kyllähän hoitajaksi lupautuneen on huolehdittava että allergiat tulee huomioitua tai muuten voi ihan itse sanoa ettei ole kykenevä hoitajaksi.
 
elie
Olisikohan se mahdollisuus, että jatkossa anoppi jäisi yöksi eikä näin ollen joutuisi odottelemaan teitä hereillä, vaan saisi itse käydä nukkumaan jossain vaiheessa ym.? Voisi tehdä tilanteesta mukavamman anopille ja näinollen vähentää tuota perään huutelua.

Itselläni on myös todella hankala, erittäin vahvasti poikaansa kiintynyt anoppi, jonka kanssa on ollut samankaltaisia ongelmia..
 
Allergiat pyrin muistamaan ja huomioimaan. Mutta jos vahinko tapahtuu, niin mulle ei sitten huudeta eikä nimitellä idiootiksi. Tai jos huudetaan niin ei tartte pyytää uutta kertaa lapsenvahdiksi. Piste.
Allergiat on kyllä syytä muistaa. Etenkin jos on sen luokan allergioita että "vahingosta" saattaa lähteä henki. Tai että lapsi itkee vatsaansa, saa hengenahdistusta tms minkä jälkiä vanhemmat sitten saavat korjailla pahimmillaan päivätolkulla. Siinä ei riitä mikään "pyrin muistamaan".

Luojan kiitos meillä ei ole noin kädettömiä tai piittaamattomia lapsenvahteja. Toki anoppi tarvitsee edelleen melkein kirjalliset ohjeet, mutta hän ei suinkaan ole piittaamaton. Samoin äitini noudattelee kyllä yhteisiä pelisääntöjä. Jos me sanotaan että kokista ei saa lapsille antaa ennen nukkumaanmenoa kun kofeiini valvottaa niitä, ne eivät sitä anna ihan vaan siitä ilosta että "mä teen niinku tykkään". Toisaalta, eipä meiltäkään tule liian usein pyyntöjä vahtimaan, ehkä kerran kuussa muutama tunti jos sitäkään. Yökylässä ovat ehkä kerran vuodessa. Ja tottakai nähdään muutenkin.

Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen niin itse olen räjähtänyt anopille kahdesti tässä 18 vuoden aikana. Kumpikin kerta aiheesta -myös miehen mielestä- ja selvin päin. Ei ole vaikuttanut väleihimme.
 
"krista"
Kuka järkevä ihminen jättää lasta humalassa olevien vanhemmille ja lähtee kotiin. Kuitenkin molemmat ottaneet jokausen lasillisen sitä juotavaa... !?
On todella reilua hoittaa anopin yksinnäisyyttä koko ajan, mutta kun "nuoripari" haluaa päästää pari kertaa ulos niin se on väärin ja "nuorilla parilla" pitäisi olla se kotiintuloaika!?
AP kysy ukoltas onko se sun kanssa naimisissa vai onko se edelleen kiinni napanuoressa.... Näyttää siltä että se on edelleen kiinni siinä napanuoressa...
 
lapsenhoitoa
No ei tosiaan tollasen mumman/anopin tai kenenkään tarttis mun lapsia hoitaa. Toi pähkinäallerginen ku saattaa kuolla jos pääsee allergia "unohtumaan". Ja vaikka olis lievemmätkin oireet niin kyllähän hoitajaksi lupautuneen on huolehdittava että allergiat tulee huomioitua tai muuten voi ihan itse sanoa ettei ole kykenevä hoitajaksi.
No. Hengenvaaralliset allergiat muistan kuulkaa vuorenvarmasti paremmin kuin monet; ensiavussa ja teholla työskennelleenä sairaanhoitajana tuppaavat monet tämmöiset olemaan ikäänkuin takaraivossa.

Mutta jos nyt jollakin joku hemmetin kokeiluruokavalio taas menossa ja pitäisi välttää sitä ja tätä ja tuota, ja lapsenlapsia on yhteensä siis viisi tällä hetkellä ja kuudes tulossa, niin jos jollekin näistä lapsenlapsista en enää vahdiksi kelpaa, se voisi sinänsä olla mulle ihan vapautus ja helpotus. Vielä en ole "tahallaan" unohtanut mitään ohjeista, mutta, kieltämättä olen pari kertaa luullut että joku kokeilu on jo purettu (kun lapsi on itse niin väittänyt) ja sitte se ei olekaan purettu. Onneksi lapsen vanhemmat ei olleet kiekuvaisia tässä suhteessa (toisin kuin lapsen se mummi joka ei koskaan viitsi omaa lapsenlastaan hoitaa, hän veti kyllä herneen nekkuun).

Mut ihan sama.
 
"ööh"
Siis lähditte illanviettoon ottaen vanhan ihmisen, joka ei ole jäämässä teille yöksi, lastenvahdiksi ja ILMAN että kerroitte milloin tulette? Mitä helvettiä? Jos mitään ei oltu vastattu siihen, että toivottavasti tulette ennen 1:30 niin kyllä minä ainakin olettaisin, että tosiaan tulette 1:30. Kiva siinä on kello kahden aikaa miettiä, että tuleeko arvon herrasväki kohta, tunnin päästä vai aamulla. Kuka tahansa muukin olisi laittanut kysymysviestin perään, ei kukaan valvo puolta yötä huvikseen.

Jos oma äitini suostuisi tuollaiseen diiliin, että valvoo kahteen asti yöllä ja sitten tuupataan taksiin, niin pitäisi varmaan sanoa, että älä tule. Hävettäisi liikaa valvottaa vanhaa ihmistä. Saati sitten teidän tapauksessanne, että joutuu jäädä päivystämään tietämättä, milloin humalainen miniä tulee kotiin räyhäkännissä.

Ja ai, kuulostat muuten ihanalta ihmiseltä kun sukulaisiin yhteydenpito on jonkinlainen elämää suurempi ja äärimmäisen rasittava hyväntekeväisyysele sinulle. Onneksi sillä tädillä on poikansa ja lapsenlapsensa.
 
Miniä helvetistä?
Nonni, anoppi kutsuttiin tänään pojan päikkäreiden aikaan kylään, pyysin kunnolla anteeksi ihan kasvotusten ja nyt kaikilla hyvä mieli. Kuten joku tuolla aiemmin kirjoittikin, kannattaa sopia kunnolla monelta tullaan kotiin (anopilla oli nyt sellainen käsitys että käydään vaan sivistyneesti synttäreillä kääntymässä eikä suinkaan hilluta koko yötä) eli enimmäkseen oli kyse väärinymmäryksestä. Myös muita erimielisyyksiä saatiin tässä puolin ja toisin setvittyä eli loppujen lopuksi jäi plussan puolelle seuraukset tästä räjähdyksestä :)
 
Miniä helvetistä?
Ja tosiaan oli vastattu että tuskin tullaan 1.30, kannattaa käydä nukkumaan koska voi kestää eli tehtiin se jo lähtiessä kyllä hänelle selväksi. Mutta tosiaan tää on nyt mun osalta loppuun puitu, kiitokset kommenteista ja vinkeistä.
 

Yhteistyössä