Raimo Kulli häikäisi Hämeenlinnassa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Porsche GT3 Cup Challenge Finland -sarja käynnistyi lauantaina Ahveniston radalla.

Virolaiskuljettaja Raimo Kulli starttasi ensimmäiseen kilpailuun paalupaikalta ja ajoi voittoon. Helpolla voitto ei tullut, sillä Johan Westergård hiillosti Kullia aivan loppumetreille saakka.

Kullin kilpailu sisälsi paljon haasteita. Voitto kuitenkin lämmitti Kullia.
 
vierailija
Raimo Kullille ehdotettiin nimen muuttamista

Raimo Kulli kertoi AKK:n ehdottaneen häntä vaihtamaan nimeään. (KUVA: All Over Press/Tomi Jokela)
Julkaistu: 29.5. 13:41


Rata-autoilu
Ilta-Sanomat tavoitti Raimo Kullin sunnuntaina Tallinnasta.
Virolaiskuljettaja Raimo Kulli voitti lauantaina Suomen Porsche-merkkiluokan ensimmäisen osakilpailun Ahveniston radalla Hämeenlinnassa.

Kulli, 34, on jo kokenut haukka autourheilussa (kulli tarkoittaa viron kielellä haukkaa). Hän on ajanut mm. rallia, rataa ja rallicrossia.

Oliko voitto Ahvenistolla urasi tähän asti paras saavutus?

– Ei. Olen ajanut monessa luokassa, myös Suomessa. Kyllä esimerkiksi kolmas sija Super Touring -luokan SM-sarjassa 2008 menee tämän voiton edelle.

Kauanko olet ajanut?

– Aloitin jo vuonna 1997 rata-ajolla. Minulla on viisi Viron ja kaksi Baltian mestaruutta. Yksi mestaruus on rallicrossista. Ajoin ralliakin pari vuotta.

Mitä tavoitteita sinulla on kilpa-autoilijana?

– Porsche-luokan mestaruus tänä vuonna. Mennään vuosi kerrallaan.

Mitä teet työksesi?

– Olen töissä Volkswagenin ja Audin varaosaliikkeessä. Sitten meillä on Est 1 Racing -tiimi, joka on mukana myös BMW Xtreme -luokassa ja formuloissa.

Onko sinulla perhettä?

– On. Vaimo ja kahdeksanvuotias tyttö.

Onko tullut hauskoja tilanteita Suomessa sukunimesi takia?

– Aika paljon. Ensimmäisenä tulee mieleen se, kun olimme tulossa 2000-luvun alussa isäni ja veljeni kanssa rajan yli Suomeen. Tullimies alkoi sitten katsoa passeja. Ensimmäinen Kulli alkoi jo miestä naurattaa, ja sitten perässä tuli vielä toinen ja kolmas Kulli. Kolme Kullia oli siis tulossa rajan yli.

Tarkoittaako kulli viron kielellä haukkaa?

– Joo. Joskus vuonna 1997 (Suomen autourheilun keskusliitto) AKK ehdotti, että voisin ajaa Suomessa nimellä Raimo Haukka.

Mikä suomalainen sukunimi on mielestäsi hauska?

– Pasanen tulee ensimmäisenä mieleen. Viroksi se tarkoittaa paskaista.
 

Yhteistyössä