Rajat kiinni suomalaisilta joilla on ulkomaalainen puoliso?!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hallituksen käsittelyssä on uusi ulkomaalaislaki, jonka mukaan Suomen kansalaisen jolla on ulkomaalainen puoliso (muualta kuin EU-maista) joutuu takaamaan turvatun toimeentulon perheelleen (nelihenkisen perheen bruttotulot väh. 4000€ kuussa!). Ellei vaadittavaa toimeentuloa ole, oleskelulupaa ei myönnetä.
Eikö Suomeen kelpuuteta enää edes suomalaisia joilla on ulkomaalainen partneri ja eikä tarpeeksi tuloja? Uskomaton veto hallitukselta estää oman maan kansalaisia elää Suomessa.
 
vierailija
Koskeeko tämä jo oleskeluluvan saaneita henkilöitä? En usko... Lisäksi kyllä jokaisen täytyy pystyä itsensä elättämään. Omalta vaimoltani varmistettiin myös säännölliset tulot (että pystyy elättämään itsensä ja tyttärensä) ennen kuin muutti Suomeen luokseni Itä-Euroopasta. Lisäksi hänen tyttäreltään otettiin kaikki verikokeet hiv-testiä myöden + keuhkoröntgen tubin varalta ennen kuin pääsi kouluun.
 
vierailija
Eli käännettynä toisinpäin olet sitä mieltä että minun pitäisi maksaa sinun puolisosi elämä ja oleskelu. Kuulostaa eri reilulta systeemiltä. Tottakai se on minun velvollisuus, sillä olethan rakastunut. Tämä on siis ihan loogista. No mut hei, pistä tilinumero niin mä siirrän fyrkkaa.
 
Koskeeko tämä jo oleskeluluvan saaneita henkilöitä? En usko... Lisäksi kyllä jokaisen täytyy pystyä itsensä elättämään. Omalta vaimoltani varmistettiin myös säännölliset tulot (että pystyy elättämään itsensä ja tyttärensä) ennen kuin muutti Suomeen luokseni Itä-Euroopasta. Lisäksi hänen tyttäreltään otettiin kaikki verikokeet hiv-testiä myöden + keuhkoröntgen tubin varalta ennen kuin pääsi kouluun.
Joo, jatkossa ei köyhemmillä miekkosilla ole enää asiaa vaimokaupoille itärajan taakse.
 
vierailija
Ei se meitä haittaa, ulkomaalainen puolisoni alkoi yrittäjäksi oltuaan Suomessa 4 vuotta.

Haittapuolena on että häntä syytetään veronkiertämisestä (mikä ei ole totta) ainoastaan ihonvärinsä ja kulttuurisen identiteettinsä takia.

Olen huomannutkin että on aivan sama mitä ulkomaalainen puoliso täällä tekee tai tienaa koska se on lähtökohtaisesti aina väärin.
 
vierailija
Tavallaan kyllä hauskasti pyöräytettiin tuo niinpäin, että alkuasukkaille on tulominimi, mutta oleskeluluvan saaneella matulla sitä ei ole, jos hakee perheenyhdistelyä kolmen kuukauden suoja-ajan sisällä:ROFLMAO:

Kyllähän ne 15-päiset somaliperheet olisikin muuten aika hankalaa saada tänne.
 
vierailija
Jo nyt on markkinat. Tallainen kaytanto on mm. Yhdysvalloissa ollut kaytossa vuosikymmenia. Siihen kuuluu myos sellainen seikka, ettei oleskeluluvan (green card) saanut voi anoa minkaanlaisia sosiaalietuuksia ennen kuin on tienannut tietyn rajan ylittavan summan tiettyyn aikarajaan mennessa.

Eihan tassa nyt ole mitaan itkemista, hyvahan se on etta muuttajalta vaaditaan riittavaa toimeentuloa niin, ettei muu yhdyakunta joudu hanta elattamaan.
 
vierailija
Jo nyt on markkinat. Tallainen kaytanto on mm. Yhdysvalloissa ollut kaytossa vuosikymmenia. Siihen kuuluu myos sellainen seikka, ettei oleskeluluvan (green card) saanut voi anoa minkaanlaisia sosiaalietuuksia ennen kuin on tienannut tietyn rajan ylittavan summan tiettyyn aikarajaan mennessa.

Eihan tassa nyt ole mitaan itkemista, hyvahan se on etta muuttajalta vaaditaan riittavaa toimeentuloa niin, ettei muu yhdyskunta joudu hanta elattamaan.
(y)
 
vierailija
Ei tuossa sinänsä mitään vikaa ole, paitsi kun samaan aikaan ns pakolaiset marssivat tänne ja ilmaiseksi saavat järjettömän isot perheensä Suomeen, alkaa tuntua epäreilulta. Varsinkin kun heidän työllistymisensä on todella huonoa. Miksi on oikein elättää 10 henkistä perhettä sukupolvikaupalla mutta suomalainen ei voi muuttaa sillä hetkellä esim työttömänä olevan puolisonsa kanssa kun hänen työllistymisensä on 100% varmempaa??
 
vierailija
Ei tuossa sinänsä mitään vikaa ole, paitsi kun samaan aikaan ns pakolaiset marssivat tänne ja ilmaiseksi saavat järjettömän isot perheensä Suomeen, alkaa tuntua epäreilulta. Varsinkin kun heidän työllistymisensä on todella huonoa. Miksi on oikein elättää 10 henkistä perhettä sukupolvikaupalla mutta suomalainen ei voi muuttaa sillä hetkellä esim työttömänä olevan puolisonsa kanssa kun hänen työllistymisensä on 100% varmempaa??
Ja naisethan ne on enemmän pienipalkkaisia tai työttömiä... Eli ukkojen thaivaimot saa edelleen tulla koska miehillä on paremmat työpaikat ja palkat. Naisten raahaamat musliminukot ja muut lopettaa tulonsa Suomeen. Johan niitä toisaalta tulee jo Venäjän rajalta ovista ja ikkunoista joten ei tarvitse raahata niitä enää lomamatkoilta Suomeen, menee vaan hakemaan lähimmästä VOKista.
 
vierailija
Ei kai tuo mitenkään heitä sitä suomalaista maasta ulos. Mutta sen puolison tuomisen tänne voi estää, jos ei ole rahaa elättää.
Eli ukkojen thaivaimot saa edelleen tulla koska miehillä on paremmat työpaikat ja palkat. Naisten raahaamat musliminukot ja muut lopettaa tulonsa Suomeen. Johan niitä toisaalta tulee jo Venäjän rajalta ovista ja ikkunoista joten ei tarvitse raahata niitä enää lomamatkoilta Suomeen, menee vaan hakemaan lähimmästä VOKista.
Kyllä nytkin joutuvat aikamoista paperirumbaa pyörittämään, että pääsee maahan, ei se ihan tuosta vaan käy.
 
vierailijanna
Jo nyt Suomalaisia muuttaa enemmän ulkomaille, mitä palaa ja jos käy niin, että tosiaan tekisikin mieli muuttaa takaisin Suomeen, mutta pitäisi ensin löytää työpaikka, josta tienaisi vaikkapa tuon 4000 euroa, niin ei ole tilanteelle tulossa mitään parannusta.

Eipä sillä, että sieltä maailmalta porukka niin kovasti haluaiskaan takas ja täähän vaan sinetöi sen, että sinne jäädään vieläkin varmemmin.

Ja natsit varmaan hykertelee jotain voitonriemuu, mutta se on kyllä aika tyhmää. Samalla se myös saa niitä vihaamianne mamuja miettimään, että kannattaako lähteä, kun ei välttämättä voi palata.

Mun mielestä tää on ihan tyhmä juttu kokonaisuudessaan.

Ei yhtään mitään järkeä.
 
Jo nyt Suomalaisia muuttaa enemmän ulkomaille, mitä palaa ja jos käy niin, että tosiaan tekisikin mieli muuttaa takaisin Suomeen, mutta pitäisi ensin löytää työpaikka, josta tienaisi vaikkapa tuon 4000 euroa, niin ei ole tilanteelle tulossa mitään parannusta.

Eipä sillä, että sieltä maailmalta porukka niin kovasti haluaiskaan takas ja täähän vaan sinetöi sen, että sinne jäädään vieläkin varmemmin.

Ja natsit varmaan hykertelee jotain voitonriemuu, mutta se on kyllä aika tyhmää. Samalla se myös saa niitä vihaamianne mamuja miettimään, että kannattaako lähteä, kun ei välttämättä voi palata.

Mun mielestä tää on ihan tyhmä juttu kokonaisuudessaan.

Ei yhtään mitään järkeä.
Mä en nyt oikein ymmärrä, että miksi se olisi väärin olettaa, että maahan tulevan ihmisen pitää pystyä elättämään itse itsensä tai että hänen puolisonsa on hänet kykenevä elättämään?
Eihän siinä ole mitään järkeä, että maahan otetaan ihmisiä elämään sosiaalituilla, jotta suomalaiset voisivat heidät elättää?
 
vierailija
Mä en nyt oikein ymmärrä, että miksi se olisi väärin olettaa, että maahan tulevan ihmisen pitää pystyä elättämään itse itsensä tai että hänen puolisonsa on hänet kykenevä elättämään?
Eihän siinä ole mitään järkeä, että maahan otetaan ihmisiä elämään sosiaalituilla, jotta suomalaiset voisivat heidät elättää?
Mutta kun Suomi kuuluu kaikille, etenkin meidän rahat.
 
vierailija
Mä en nyt oikein ymmärrä, että miksi se olisi väärin olettaa, että maahan tulevan ihmisen pitää pystyä elättämään itse itsensä tai että hänen puolisonsa on hänet kykenevä elättämään?
Eihän siinä ole mitään järkeä, että maahan otetaan ihmisiä elämään sosiaalituilla, jotta suomalaiset voisivat heidät elättää?
Minä olin opiskelija kun mieheni muutti Suomeen. Jos tuo tuloraja olisi ollut, olisimme joutuneet eroamaan koska minun ammatissa ei tienaa vuosiin tuollaisia summia ja mies ei olisi pystynyt työllistymään ilman kielikursseja ja parin vuoden kotoutumista.
Ei olisi siis lastakaan, ei liittoa ja kumpikin meistä on töissä nykyään. Miehen kotimaahan en olisi lähtenyt kuitenkaan. Meidän tapauksessa se parin vuoden tuilla oleminen kannatti, valtio sai 2 uutta veronmaksajaa, mies nyt ja lapsi myöhemmin.
 
Minä olin opiskelija kun mieheni muutti Suomeen. Jos tuo tuloraja olisi ollut, olisimme joutuneet eroamaan koska minun ammatissa ei tienaa vuosiin tuollaisia summia ja mies ei olisi pystynyt työllistymään ilman kielikursseja ja parin vuoden kotoutumista.
Ei olisi siis lastakaan, ei liittoa ja kumpikin meistä on töissä nykyään. Miehen kotimaahan en olisi lähtenyt kuitenkaan. Meidän tapauksessa se parin vuoden tuilla oleminen kannatti, valtio sai 2 uutta veronmaksajaa, mies nyt ja lapsi myöhemmin.
Ihan hienoa, että teidän tapauksessa niin tehtiin, mutta vähän liian moni olisi valmis käyttämään systeemiä hyväkseen. Ehkä teidän tilanteessanne tuo mahdollisuus oli vielä olemassa. Nyt, kun suomeen on tunkua vähän enemmän, ei rahat riitä ja tuollaiset porsaanreijät on tukittava, koska suurin osa väestä haluaa käyttää niitä vain hyväkseen.
Sinun ei kannata heijastaa omaa tilannettasi kaikkiin mahdollisiin tapauksiin. Käsittääkseni nykyisillä laeilla yritetään pääasiassa ehkäistä muun perheen tuominen suomeen elämään sosiaalituilla ja suomalaisten kustannuksella. Tässä tilanteessa se on enemmän kuin ymmärrettävää, se on toivottavaa.
 
vierailija
Minä olin opiskelija kun mieheni muutti Suomeen. Jos tuo tuloraja olisi ollut, olisimme joutuneet eroamaan koska minun ammatissa ei tienaa vuosiin tuollaisia summia ja mies ei olisi pystynyt työllistymään ilman kielikursseja ja parin vuoden kotoutumista.
Ei olisi siis lastakaan, ei liittoa ja kumpikin meistä on töissä nykyään. Miehen kotimaahan en olisi lähtenyt kuitenkaan. Meidän tapauksessa se parin vuoden tuilla oleminen kannatti, valtio sai 2 uutta veronmaksajaa, mies nyt ja lapsi myöhemmin.
:D
 

Yhteistyössä