Rakastan sadetta ja pilvisiä päiviä - koko kesä tätä kiitos! :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras**
  • Ensimmäinen viesti
*aloittaja
[QUOTE="jep";30826471]Toivottavasti ap.n ennustus ei toteudu. Kunnon helteet kiitos.[/QUOTE]

Ei ole minun ennusteeni ;)

"Meteorologin arvio:

ECMWF:n ilmanpaine-ennusteen mukaan tavanomaista korkeamman ilmanpaineen alue on Skandinavian länsipuolella, mikä merkitsee sitä, että tavallista useammin viileää ilmaa pääsee virtaamaan pohjoisesta maahamme. Viileän ilman vaikutus on tuntuvinta maan itäosassa, mihin lämpötilaennustekin viittaa. Mitään varsinaista hellekesää ei ole siis ole näillä näkymin odotettavissa. On syytä muistaa, että varmin piirre Suomen kesäsäässä on sen vaihtelevuus, joten eivät hellejaksotkaan ole poissuljettuja. Myös USA:n vuodenaikaisennuste on muuttunut kesäkuukausien osalta aiemmista ennusteista sikäli, että sen enempää lämpötilan kuin sademääränkään osalta ei ole Suomen alueella selvää poikkeamaa suuntaan tai toiseen, eli ennuste on lähellä ECMWF:n ennustetta".

Lainaus täältähttp://ilmatieteenlaitos.fi/pitkan-ennusteen-seurantahttp://ilmatieteenlaitos.fi/pitkan-ennusteen-seuranta.
 
Arvaus
Voisin arvata, että aloittaja on ylipainoinen ja kokee olonsa tuskalliseksi kesähelteillä, kun näkee ympärillään hoikkia naisia pienissä hepenissään eikä itse kehtaa pukeutua samalla tavalla. Ylipainoisella on helteillä muutenkin epämukava olo, kun hiki tuppaa haisemaan ihopoimujen alla muhiessaan. En minäkään hirmuhelteitä halua, mutta ehdottomasti lämmintä toivon kyllä. Kamalaa tämä alituinen paleleminen. Sisälläkin paleltaa, kun kylmä kosteus tunkee seinistä läpi.
 
Onhan jo ennustetukin, että tulee viileä kesä ja se sopii minulle.
Näillä leveysasteilla se onkin normaalia ja hellettä kaipaavat voivat ottaa siivet 'alleen' ja lentää etelän maihin :)

Yhdyn mielipiteeseesi täysin rinnoin.
Kuulas sateinen kesä kelpaisi mulle.
Mutta koska en ajattele että universumi pyörii täysin omien makumieltymysteni varassa, niin ymmärrän että luonto tarttee välillä myös aurinkoa.

Mutta toivotaan sateista ja vehreää kesää. Ei helteistä ja kuivaa.
 
*aloittaja
Voisin arvata, että aloittaja on ylipainoinen ja kokee olonsa tuskalliseksi kesähelteillä, kun näkee ympärillään hoikkia naisia pienissä hepenissään eikä itse kehtaa pukeutua samalla tavalla. Ylipainoisella on helteillä muutenkin epämukava olo, kun hiki tuppaa haisemaan ihopoimujen alla muhiessaan. En minäkään hirmuhelteitä halua, mutta ehdottomasti lämmintä toivon kyllä. Kamalaa tämä alituinen paleleminen. Sisälläkin paleltaa, kun kylmä kosteus tunkee seinistä läpi.
Arvasit väärin. Jo nuorena tyttönä kärsin kuumuudesta ja olen edelleenkin hoikka. Helteet ei vaan sovi kaikille.
 
sataa sataa
Rakastan sadetta! Aivan mahtavaa...
Etkö ulkoile olenkaan sadepäivinä? Meillä ulkoillaan säällä kuin säällä len kastunut jo ties kuinka monta kertaa läpimäräksi tänä kesänä. Kaikkein keljuinta on sellainen kuurottelu että yhtäkkiä tulee vettä niskaan kaatamalla ja kun ei ole sateenvarjoa mukana niin ulkolupuku kastuu saman tien läpimäräksi.
 

Yhteistyössä