Rakenne ultra jäi mietityttämään

Hei! Onko kenelläkään vastaavia kokemuksi kuin minulla? Olen viikolla 21+1 ja minulla oli tällä viikolla 20+6 ultra. Rakenteet olivat ok. Kätilöt eivät ensin löytäneet vasenta kammiota ja passittivat lääkärille. Lääkäri löysi vasemman kammion heti, mutta jäi ihmettelemään miksei sikiö heitä kuperkeikkaa tai liiku enemmän. Lääkäri antoi uuden ajan täksi päiväksi. Olen kuitenkin tuntenut liikkeitä jo 2 viikon ajan ja varsinkin iltaisin masussa meuhataan. Säikähdin kovasti lääkärin sanoista ja kävin eilen yksityisellä lääkärillä todella kokeneella lääkärillä varmistamassa vauvan liikkeitä. Siellä se pienokainen liikkui ja heilutteli raajojaan. Tämä lääkäri sanoi että kaikki mitat ovat ok ja pieni liikkuu hyvin että ei siellä nyt kuperkeikkaa tarvitse heittää. Huoleni huojeni hieman. Tänään kävin sairaalassa ultrassa uudelleen ja lääkäri(oli ulkomaalainen) tutki jälleen rakenteet ja sikiö liikkui enemmän kuin viimeksi ja sanoi että kaikki on kyllä kunnossa, mutta antoi kuitenkin 2 viikon päähän varmistus ajan. Syytä lääkäri ei kertonut muutakun että olemme tarkkoja täällä. Huoli jälleen kasvoi ja ajatukset pyörivät kaikessa mahdollisessa. Itse olen tänäänkin tuntenut vauvan liikkeitä kovasti. Voiko vauvani olla vain rauhallisempi yksilö vai onko jokin todella huonosti. Kummastuttaa että ensin sanotaan että kaikki on hyvin, mutta kuitenkin annetaan uusi aika. Kaipaan kipeästi vertaistukea ja kokemuksia ultrasta. Olen 24-vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. Syön suht.koht terveellisesti. Liikun ja pidän itsestäni huolta. Mieheni säikähti myös todella kovasti tätä.
 
Mun tyttö nökötti aina paikallaan ultrissa, ei heitellyt mitään kuperkeikkoja. Rakenneultrassa vähän jalkoja liikutteli. Kaikki oli hyvin. Tosin ei ikinä kääntynyt raivotarjontaan, vaan syntyi perätilassa.
 
Kuulostaapa helpottavalta. =) Kävitkö monta kertaa ultrassa tai puututtiinko paikallaan oloon mitenkään?Tänään se vaaveli tosiaan jalkojaan siellä heilutti ja käsiään.Kuperkeikkaa emme nähneet ja loppuvaiheessa kun kyselin sukupuolta niin kaveri vetäisi jalat niin ettei lääkäri nähnyt. Tänään on potkiskellut/liikkunut normaalisti.Tunsitko tyttösi liikkeitä miten mahassa muuten?
 
Kyllä meidän tyttö vatsassa potkiskeli minkä ehti, melkein joka päivä jotain myllerrystä. Ultrat meillä oli nt-ultra, rakenneultra, ylimääräinen ultra rv28 istukan paikan takia ja sitten loppuraskaudessa 2 tai 3 ultraa perätilan takia. Loppuraskaudessa harva niitä kuperkeikkoja enää heitteleekään kun tilat on jo ahtaat. Oli vissiin vaan sen verran ujo tapaus tai sitten poseerasi kunnolla paikallaan ultrakuvia varten. :LOL:
 
Mulla tänään rv 23+0 ja usein tuntuu liikkeitä. Kuitenkaan nt-ultrassa ja rakenneultrassa vauva ei liikkunut ollenkaan. Eikun käänsihän se kylkeään yhdesti rakenneultrassa :)
Koeta olla huolestumatta, vaikka se vaikeaa onkin. Tsemppiä jatkoon.
 
Voihan se olla että vauva on just silloin sattunut nukkumaan kun on ultrattu. Ei ne nyt koko aikaa siellä myllää ja kuperkeikkaa heitä. Mulla 2 ensimmäistä lasta ollut aika rauhallisia mahassa. Potkuja on kyllä tuntunut, mutta ei ne mitään kuperkeikkoja heitellyt eikä muistaakseni ultrissakaan mitään kovin isoja liikkeitä tehneet. Ihan terveitä on molemmat. Tämä kolmas jota nyt odotan on sitten ollut vilkkaampi tapaus. Nyt menossa rv33 ja edelleen voltteja heittelee ja on vaikka miten päin tuolla. Rakenneultrassakaan ei meinannut paikallaan pysyä ja jos vauva on tietyssä asennossa niin ultralaiteella ei tahdo silloin sydäntä nähdä kunnolla. Meilläkin oli ultratessa välillä niin poikittain että ei saanut sydäntä näkyviin mutta kun kääntyi niin näkyi hienosti. Jos 2 ultraa on jo näyttänyt normaalia liikettä niin en olisi huolissani. Ehkä ne sairaalassa vaan varmistelee, yleensä jos jotain hälyyttävää jossain huomataan niin haluavat sitten seurata jonkun aikaa ihan varmuuden vuoksi.
 

Yhteistyössä