Rakennustyömaan meteli aikaisin aamulla

Siis kertokaa mulle, onko sallittua että rakennustyömaalla naapurissamme alkaa meteli jo kuudelta aamulla ja loppuu välillä vasta kahdeksan aikaan illalla? Otin yhteyttä firmaan ja sieltä pahoiteltiin asiaa. Homma jatkuu edelleen.

Mihin tästä voi valittaa? Oon jostain saanut sen käsityksen ettei ainakaan ennen seitsemää (vaiko peräti kahdeksaa) saisi metelöidä asuinalueilla (kaupungin järjestyssääntö tms?). Espoossa siis asustan mikäli sillä on mitään merkitystä asiaan.

Meillä on 7kk ikäinen vauva joka nukua porskuttaisi mielellään ainakin kahdeksaan ja usein herää sitten tämän takia kuudelta. Sitten kun päiväunet ei meinaa metelissä onnistua aina kunnolla eikä illallakaan saa aina kasiin mennessä unille niin on tosi mukavaa, prkl. Ei tää siis mikään jokapäiväinen ongelma onneksi ole, paitsi nuo aamut.
 
Ok. Jos se kerran on sallittua noihin aikoihin niin sitten pitää vaan odotella... Tässä asuu siis paljon muitakin pieniä lapsia, että kyllähän se niihinkin vaikuttaa. Mut sit en ainakaan enempää niille valittele jos kerran on ihan normimeininkiä :) Kiitos Katyliina.
 
"vieras"
Kai niillä on luva kaupungilta? Kysäistä tietysti voisi. Hmm. Mistäköhän... Joltain, joka vastaa järjestysasioista?

Meillä on kerrostaloyhtiössä hiljaisuus aamulla klo 8 asti. Kun oli putkiremontti, poraus ja meteli alkoi joka arikaamu klo 7 tasan. Tästä oli taloyhtiön hallitus tehnyt päätöksen, että heillä on erivapaus. Puoli vuotta tuota kun kuunteli, alkoi jo tuntua ettei se ikinä lopu. Loppui kuitenkin. Ja kun oli yksikin hiljainen aamu välissä, ehti jo unohtaa.
 
"vieras"
Meillä rakennetaan kans naapurissa tosin junarataa eikä se ole mitenkään vauvan uniin vaikuttanut. Ei meille sisälle kauheasti räjäytykset kuulu ja vauva on muutenkin sikeä uninen. JA täällä oli vaihe milloin sai tehdä töitä ympärivuorokauden.
 
ärsyttäviä ääniä
minua ärsyttää kun naapuri leikkaa sunnuntaisin ruohoa, häiritsee myös kun joku kehtaa sunnuntaina pestä pyykkiä jopa pikkulinnun laulu ärsyttää kun kehtaa piipittää tuossa ikkunan vierellä haluan vaan hiljasuutta ja rauhaa
 
....
[QUOTE="vieras";27246755]Kuulostaa???? MInusta oikeastaan voi kuulostaa siltä, että mitään mistä lähtee ääntä ei saa tehdä koskaan. Vain siksi, että minusta kuulostaa siltä. Työntekokin pitäisi yleishaitallisena kieltää kokonaan.[/QUOTE]

Ei vaan minusta vain se on semmonen tapa että yleensä työmailla tehdään töitä 07:00-15:30 + ylityöt.

Ja kyllä, minusta se on aika ikävää jos oikeasti tuohon aikaan aletaan työt, onneksi meilläpäin työmaat pärähtää käyntiin vasta klo 7, vaikka sekin on varmasti monen mielestä liian aikaista, mutta minusta se vain kuulostaa normaalilta ajalta.
 
hipshei
meilläkin rakennetaan naapuriin kerrostaloa ja eipä se meteli pahemmin ole häirinnyt.
Vauvakin pystyy ottamaan päiväunia vaikka rekat tuohon pihaan kokoajan menee ja isoja elementtejä nosteleevat nostureilla ja betoniautot kolisee.
Muutaman kerran olen aamusta havahtunut kun klo 6.00 on joku iso auto tullut kuormaa purkamaan mutta en jaksa rekisteröidä ääniä pahemmin vaan käännän kylkeä ja jatkan nukkumista ja samoi tekee vauvakin :D
Kaiken huippuna meidä makuuhuoneemme on sillä kulmalla missä tuo työmaakin on.
 
Ihmiset on erilaisia
Jos jotain muuta ei melu häiritse, niin se ei tee meluhaitan kestämisestä yhtään sen helpompaa tai että tilannetta voidaan vähätellä.

Toivon jaksamista perheelle :)
 
"zeims"
meilläkin rakennetaan naapuriin kerrostaloa ja eipä se meteli pahemmin ole häirinnyt.
Vauvakin pystyy ottamaan päiväunia vaikka rekat tuohon pihaan kokoajan menee ja isoja elementtejä nosteleevat nostureilla ja betoniautot kolisee.
Muutaman kerran olen aamusta havahtunut kun klo 6.00 on joku iso auto tullut kuormaa purkamaan mutta en jaksa rekisteröidä ääniä pahemmin vaan käännän kylkeä ja jatkan nukkumista ja samoi tekee vauvakin :D
Kaiken huippuna meidä makuuhuoneemme on sillä kulmalla missä tuo työmaakin on.
Ja tämä tarkoittaa siis sitä, ettei ketään voi työmaan meteli häiritä?
Vai mikä tarkoitus viestilläsi oli? Ap:ta se ei ainakaan auta, hänen vauvansa herää meteliin.
 
-
Rakennustyömaan melu herättää minut joka aamu - mitä tehtävissä?

Voit ilmoittaa asiasta ympäristökeskuksen ympäristövalvontayksikölle, joka selvittää noudatetaanko työmaalla mahdollisesti annettuja määräyksiä. Määräykset annetaan tapauskohtaisesti rakennustyömaan koosta, sijainnista, olosuhteista jne. riippuen.

Yleensä määräyksissä kielletään töiden tekeminen ennen klo 7.00 mutta joissakin tapauksissa töiden tekeminen yöaikaan on välttämätöntä esimerkiksi liikennejärjestelyjen vuoksi.

/Tämä Helsingissä.
 
"jennu"
Taas kerran totean: On ihana asua sivummalla. Vaikka kulkeminen onkin vaikeampaa ja kaikki etäällä niin hiljaisuus on taattu kun kotiin tulee.

Puolensa siis kaikessa, valinta kysymyksiä
 
"vieras"
[QUOTE="elämä on";27246719]kaikki ei aina pyöri tietyn perheen vauvan navan ympärillä. Ja tuskin se rakennustyömaa lopunikää siinä kestää.[/QUOTE]

Ei, kaikki ei pyöri perheen vauvan navan ympärillä. Mutta kyllä mä ainakin ymmärrän että ottaahan se päähän.

Meillä rakennetaan rivaria puutarhaa vastapäätä. Sitä on nyt rakennettu huhtikuusta asti. Rakennustyömiehet ovat paikalla 7-21 --- 7 pv viikossa.

Kyllä mä pidän kohtuuttomana tuonkaltaista jatkuvaa häiriötä. Ei kestä lopunikää ei, mutta nyt on mennyt jo lähemmäs 6 kk aloituksesta ja valmistuminen on 02/2012.

Eikö tästä saa häiriintyä?
 
jerry
Toimin yrityksen myyntimiehenä ja projektipäällikkönä.

Meillä työaika on 7-15.30. Näin laitettiin tarjoukseen. Tarjouksen vastaanottanut taloyhtiön väki ei sitten millään halunnu, että työt alkavat jo klo7, vaan töiden piti alkaa vasta klo 8.

No nyt sitten äijät menee töihin klo 7, kun niin on sovittu ja pääsevät hommiiin vasta klo 8.

Ei siinä mitään, mummut ja perheenäidit maksaa kaiken :D joka päivä tulee turhaa laskua 300€ taloyhtiölle.
 
jassoo
[QUOTE="vieras";27247108]Ei, kaikki ei pyöri perheen vauvan navan ympärillä. Mutta kyllä mä ainakin ymmärrän että ottaahan se päähän.

Meillä rakennetaan rivaria puutarhaa vastapäätä. Sitä on nyt rakennettu huhtikuusta asti. Rakennustyömiehet ovat paikalla 7-21 --- 7 pv viikossa.

Kyllä mä pidän kohtuuttomana tuonkaltaista jatkuvaa häiriötä. Ei kestä lopunikää ei, mutta nyt on mennyt jo lähemmäs 6 kk aloituksesta ja valmistuminen on 02/2012.

Eikö tästä saa häiriintyä?[/QUOTE] Vai 02/2013.

On tuollainen kyllä hermoja raastavaa, ymmärrän aloittajaa kyllä täysin. Olisiko paksummista verhoista yhtään apua, jos ne vähän vaimentaisi sitä ääntä?
 
vierailija
Kaupungilla oli niin kova työmaamelu ett aikuisenkin korviin sattuu. Pelkään että tuhosi meidän vauvan kuuloa. Vauvan korvat ovat herkemmät ja yksikin kova melu voi aiheuttaa tuhoja. Hitto kun ei ollut kuulosuojaimia. Pitää ottaa joka paikkaan näköjään mukaan
 

Yhteistyössä